kan "lyfta" tråden lite mad att säga att projektet är nerlagt, har länge varit less bilen men har försökt jobba på ändå, men nu blev min ork slut och nu ska bilen säljas, de nya projektet hålls liite hemligt än, men så smånigom ska de väll försökas göra en tråd om den också, är jj inte inhadlad än men de kommer, först ska asconan bort
hehe, jani glada gubbar å pojkar, man kan aldrig få nog med övertalningar och idéer, blev stoppad av mina föräldrar att sälja bilen så nu är bygget igång på allvar igen, ska provköra reservdelsrekorden så att motorn är okej, sen åker den ner i asconan fortast möjligast, sen så ska bågen byggas och den sista rosten lagas också, ska börja skrota rekorden nu så att det ska inte jobbas så mycket på själva asconan tills motorn ska i, letar för tillfället efter nån som ska hjälpa mej med golvet, ä inte så bra på att svetsa
målet är att asconan ska gå köra innan vintern
mer kommer...
Lackade en Renault 4L (ap ambulans) med en röd halvmatt, snabbtorkande industrifärg för att sedan beströs med Marmafloor golvflingor
En tvättäkta snik flake lack
coolt, får göra som med min modellrod, lacka den egenblandad flake-lila, hehe, då törs man väll knappt köra med den, för den lär köras HÅRT, nä, färgen den ska lackas i är en opelfärg som heter Magma röd, väldigt simpel blankröd men väldigt snygg
mycket har hänt sen jag skrev nått sist, under veckan ska bilen anmälas till skrotbilskanpanjen, så just nu står bilen tom och väntar på att fara till Lycksele/SKellefteå för sista vilan, så KJJ870 R.I.P.
jupp, men delar av bilen lever vidare, huven sitter numera på kusinens Ascona 1,9s, dörrar, framvagn och rattstång kommer att hamna på en gul i umeå så de som finns kvar att säljas är rutorna, som än sitter på bilen, nytt objekt ska inhadlas, nu blir det Kadett GSI eller Manta GSI, nu är det ju 1½dm snö här så en manta skulle va riktigt skoj
Nytt bygge on her way home, ska fara och titta på en Manta GSI ´84 med vässad rekord 2,2, är tydligen bytt vev så den är på 2,4 liter, toppen är portad och planad och det är en vassare kam på den, säg ska vara på ca 180hk, den lär bli rolig
har inte lagt upp några bilder, har inga bilder på mantan, och dom på asconan är ju inte så skoj att titta på, har tagit bort dom från servern dom låg på, mn idag fick jag bekräftat att mantan är den jag letat efter, är en 2,4 på 180hk i den, så nu är det nära