Varit utan dator i några dagar pga vattenläckage :rolleyes: Så har inte kunnat uppdatera förrns nu.
Men är väl bättre för er som läser, mer bilder!
Börjat triangulera och bygga kardantunnel, samt passa in bakvagnen.
Fick även hem fälgarna, men där dök det upp problem direkt. Såg det redan i caden när jag ritade upp fälgarna lite på måfå utefter bilder. Hatar när man har rätt
Övre spindelleden slår i fälgen pga för högt ET. Men avvaktar i väntan på att få allt ordentligt på plats, pressat och klart.
Började med att försöka få till en bekväm sittställning med armen på kardantunneln. Bra med magneter.
Sen var det bara till att gå lös och börja bygga.
Och så fälgen med 140 spindlar. Vette fasen hur man löser det här utan att byta fälgar. Ska man köra med spacers så blir det lite drygt 50mm. Inget jag vill ha brytandes i bärarmarna direkt. Vet inte om det finns någon lägre spindelled att försöka sig på annars?
Då måste jag ju tyvärr bygga om bärarmarna, sen så måste dom ju dessutom ha styrstagen framåt.
Men jag upptäckte en sak efter jag uppdaterade förut. Jag har ju inga bromsskivor emellan i fram!
Så det kommer förmodligen räcka med 30mm bultade spacers så går fälgarna på, fördelen är ju att jag kan köra med omvandling för bultcirkeln då i stället för att borra naven. Tåls att fundera på.
Löser fälg problemet med 30mm omvandling spacers. Slipper jag borra om bultcirkeln.
Gör inte om bärarmarna och skaffar nya spindlar nu när jag har gjort iordning dom här.
Slängde upp växellådan idag och punktade klart tunneln.
Så nu ska det göras en korg i plåt till spakstället och växellådan skall passas in med någon form av fästen.
Sen blir det triangulering av hela tunneln.
Gått lite småsegt här det senaste, men nu har jag äntligen nått en milstolpe känner jag. Bilen står på egna ben! Om än en aning stumma
Brett blev det med! "Standard" skärmarna är 245MM, jag måste ha minst 310MM.
Nu skall chassit ställas i våg och den sista trianguleringen ska dit i motorrummet så fort jag vet var grenrören går ut.