PV turbo B20

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Ranga
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis jul 06, 2004 10:46 am
Ort: Umeå

Inlägg av Ranga »

nej har endast spruthuvet(mängdmätaren) och spridare från audin.

har en styrtrycks ventil från en saab
ergu
Forumsberoende
Inlägg: 821
Blev medlem: mån jan 17, 2005 11:31 am
Ort: Borås

Inlägg av ergu »

kul projekt :D :D var själv o bytte till mig en PV mot en 142 jag hade ståendes förra veckan

nu får man inspiration :wink:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Herr O2 skrev:har du flyttat över allt ifrån audi 200 styrtrycksventil tillsatsluftslid osv??
du kan också ha för lågt styrtryck då går vågen tungt..
Desto högre styrtryck desto tyngre går den att lyfta.
Det var ju så de gamla k-jet skötte anrikningen när motorn är kall, lägre styrtryck.
Jag har för mig att styrtryck kall brukar vara ca 0,5bar, styrtryck varm ca 3,5bar.

Styrtrycket är ju det trycket som ligger på uppsidan av kolven i bränslefördelaren och motverkar kolvens uppåtrörelse.

På KE- jet. sköts styrtrycket elektroniskt av styrdon, men jag antar att det är k på en gammal audi 200?
Användarvisningsbild
Ranga
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis jul 06, 2004 10:46 am
Ort: Umeå

Inlägg av Ranga »

jo det är k-jet på den

ska kolla upp styrtrycket på den .
Användarvisningsbild
Ranga
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis jul 06, 2004 10:46 am
Ort: Umeå

Inlägg av Ranga »

Jens Gustavsson skrev:
det blir så om det tjuvläker någonstans,all luft måste passera luftmängdmätaren!


har provtryckt systemet i går , hittade en hel del läckor som måste tätas


ska prova starta upp den efter helgen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ok du kan sätta en mätare till styrtrycket också så du ser att det fungerar sen så skruvar du på CO skruven så den går snyggt på tomgång (väldigt känslig)


sen kan en smalbands lamda va till mycket nytta 300-700mv= lamda 1 sen när du gasar fullt så får den inte gå under 850mv helst upp mot 950mv
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: PV turbo B20

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Kul med Pv Turbo :D

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Skriv svar