Okej ja angående Kina eller inte kan jag inte uttala mig så mycket då jag inte prövat själv, har inte haft så stor snurra en att Kina turbos varit ett val, är mer nu när man ska på större, som Jens säger kan de ju vara bra o skaffa begg "äkta" turbo samtidigt så vet man ju inte hundra vad man får när det inte är nytt... Men de är en diskution för de som kan mycket om sånt
Angående om för högt oljetryck så får jag skruva på turbon igen o återkomma, men den går väldigt lätt när motor är avstängd, varm som kall.
Okej till min motor
B230fk Block (orginal)
Hprofil stakar, (kan kolla exakt längd o de på dem om de är av intresse)
Orginal kolvar (är ju gatebil så kommer inte pressas under längre tider som på bana så hopppas de håller)
Packningar på motorn är alla nya och är org topppackning, samt att kolvringarna är slipade lite enligt vad jag läst mig till på forum 0.6 gap har jag för mig jag gjorde dem. (tagit kål på en kolv innan pga att de gått ihop så tänkte undvika detta denna gång

)
530 topp som är urgröpt enligt Jens CNC frästa, dock för hand istället och även lättare portning. Inte ökat diametern i hela kanalen utan rundat till kanterna ner till ventilerna o matchportat mot grenrör o insug.
Hådare fjädrar ( hårdaste enkelfjädrarna KL hade)
KLR T3 kamaxel
Ngk bpr7es tändstift
KLs turbo grenrör för fram monterad turbo
Hks 38mm wg(svetsat I ett rör från kollektorn)
Turbon är ju Gt35 ( eller vad de bli om de blir ny)
3" avgasrör hela vägen med race katt och en dämpare
2,5" tryckrör
IC ca 500x400 mm har jag förmig
Org insug
790 cc spridare
3tum lmm
Chippade boxar för gröna R och 3" lmm
Org bränsle rör med org pump i tank och 044 under bilen.
98 bränsle
Ombyggd org btr till ställbar
Enkelmasse svänghjul
Komp vet jag Inte vad den ligger på än men har skaffat verktyg för o kunna testa nu så kan återkomma med de.
Hoppas väl kunna komma runt 400 hk utan att ligga på bristningsgräns.
Så de borde vara allt hoppas de inte vart för rörigt
Sen kan ja tillägga att ja chippen är inte rätt, o de ska i ms2 v3 men ville veta att motorn startade först så om de är något problem efter inkoppling så vet man att de är pga ms.
Jag har även AFR inkopplad för o se om den går hyfsat, går inte perfekt men helt dugligt för o testköra.
Är ju jätte schysst om någon kan tipsa om lagom turbo till mig, men samtidigt så finns de redan 100tals som Skapat trådar om det. jag vill ist gärna lära mig hur man kommer fram till vilken som passar, läst trådar men då är de väldigt seriöst uträkning där de har räknat "cmf"? Mm vilket jag inte har kunskap eller verktyg för o göra än. Men vad man ska tänka på/ vad som avgör vilken turbo de blir utifrån en simplare grund som den jag givit nu. Men de kanske ska tas till annan tråd.
Kan även tillägga att när jag starta den o har tomgångsmotor inkopplade så hittar den inte Tomgången när man ex varvat till så sjunker bara varvtalet tills den dör. Så har nu kört med den urkopplad o höjt Tomgången lite ist.
Till min Gt35
Kompressor sida
A/r 0,70 anti surge
Air inlet 4" air outlet 2,5"
Inducer 61,40 mm exducer 82 mm
Avgas sidan
a/r 0,82
T3 fläns
Inducer 68mm exducer 62,30 mm