Amazon 70a
Ca 10 cm. men bak är det ändå bara dragkroken som går i markenskeden skrev:hehe jo kan förstå det...hur mycket markfri gång är det?ironbreaker_volvo skrev:Japp jag ficksa lappen då i Norrköping
Det är en fin trottarkant som man ska ner för vid afrodite, det skrapar i som f*n
Men det är lite värre med sparklådorna på mitten av bilen.
Fram är det ganska lungt.

- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Kontakt:
ironbreaker_volvo skrev: Lacken kan nog inte bli biligare än så här för mig. Den är rollad för att jag ville ha samma färg på hela bilen iallafall. Men det vart bättre än jag väntade mig. Färgen är köpt på Rusta
![]()
http://www.rusta.se/product.asp?produkt ... p=10401161
Senare i år när jag börjar praktisera som plåtslagera igen ska jag spakla upp och rikta bilen, och då blir det riktig lack.
Det har varit lite lågbudet nu innan jag fått lön men det får duga så länge.
Har du koll på om den här Rustafärgen är övermålningsbar med billack eller måste den helt bort innan lack. Det är ju en djungel det här med olika typer av färg..

Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
Jag tror att man kan måla över den.NXJ skrev:ironbreaker_volvo skrev: Lacken kan nog inte bli biligare än så här för mig. Den är rollad för att jag ville ha samma färg på hela bilen iallafall. Men det vart bättre än jag väntade mig. Färgen är köpt på Rusta
![]()
http://www.rusta.se/product.asp?produkt ... p=10401161
Senare i år när jag börjar praktisera som plåtslagera igen ska jag spakla upp och rikta bilen, och då blir det riktig lack.
Det har varit lite lågbudet nu innan jag fått lön men det får duga så länge.
Har du koll på om den här Rustafärgen är övermålningsbar med billack eller måste den helt bort innan lack. Det är ju en djungel det här med olika typer av färg..
/NXJ
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Kontakt:
Angående om färgen är övermålningsbar.
Jag snackade idag med en färghandlare som har koll på grejorna. Han rekommenderade inte att måla med akrylat-latexfärg på en bil. Det är en plastfärg och risken är att den lossnar i schok från karossen. Den lägger sig bra uppepå så att säga. Enligt honom så måste ALL akrylat-latex slipas bort om man ska lacka med "riktig" bilfärg sedan.
/NXJ
Jag snackade idag med en färghandlare som har koll på grejorna. Han rekommenderade inte att måla med akrylat-latexfärg på en bil. Det är en plastfärg och risken är att den lossnar i schok från karossen. Den lägger sig bra uppepå så att säga. Enligt honom så måste ALL akrylat-latex slipas bort om man ska lacka med "riktig" bilfärg sedan.

Niklas Jonsson Mikaloff
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
jo tack det är ett helvete att slipaNXJ skrev:Angående om färgen är övermålningsbar.
/NXJ

tog typ längst tid på hela lackeringen att slipa bort den färgen
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt: