diesel mercan - Litet filmklipp
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
tack Erik!
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
ja då ha ja vare ner till garaget en sväng till då. Det blev inte så mycket gjort då jag helt enkelt kände mig så slapp ikväll. Men det blev då iaf ett nytt fäste för oljekylaren.
Oljekylare helaluminium.



Senare i veckan ska det komma lite mera rörgrejjer så jag kan fortsätta på tryckrören. Även flänsarna för kompressorn ritas just nu upp.
nu e det kväll.
Oljekylare helaluminium.



Senare i veckan ska det komma lite mera rörgrejjer så jag kan fortsätta på tryckrören. Även flänsarna för kompressorn ritas just nu upp.
nu e det kväll.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: lör nov 11, 2006 3:29 pm
- Ort: Pajala
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Härligt me lite kommentare! Äntligen så anlände då den eftertraktade kopplingen idag!
Det blev en sachs race engineering platta slutnummer 707. Ska bara nu hitta en sinterlamell som passar.



Det blev en sachs race engineering platta slutnummer 707. Ska bara nu hitta en sinterlamell som passar.



Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
tackar så mycket markus! Härligt att du fick dit den! Få se nu, jag hade ju sedan tidigar kapat bort en cell åsså hade du ju nu kapat bort tre. 1+3=4. Ja enn fullstor lastbils ic - 4celler. Den räker till bra mycket det!
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
nu äre lite uppdat igen. Tryckrören börjar bli klara. Röret som ska mata turbon me luft också strax klart.








Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 226
- Blev medlem: mån sep 12, 2005 12:43 pm
- Ort: LULEÅ
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
kompressorn är en eaton m90. 1,5liter luft/varv. Pumpen fungerar fint med aldan. Den matar på mer bränsle vid ladd, annars så skulle den ryka lite mera när man kör utan ladd.
Böjjarna är 4" å dom fick jag tag på wist här i lycksele. tro dom kosta runt 80 -90 spänn styck. eller mer....
Böjjarna är 4" å dom fick jag tag på wist här i lycksele. tro dom kosta runt 80 -90 spänn styck. eller mer....
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
jao, då har jag försökt att rycka upp mig lite å gjort en del saker på bilen.
Det är den här bacventilen jag ska använda i bygget. Den är av riktigt fin kvalite och håller därmed också mycket tätt när den är stängd. Iom att det inte finns några bulthål i den och att jag inte vill göra någon åverkan på den så blev det till att göra någon slags kläm-historia för att kunna få fast den.
Ventilen.

Åsså lite utskuret råmaterial som ska in i svarven å svarvas till.

Så blev det. Bultas med 6st m6.

Sedan fick den ena flänsen ta sin plats på insuget.

Den andra flänsen på och en liten del av tryckröret.

Åsså resten av tryckröret ner till y-röret. Jag tror att jag ska skippa den skarven å svetsa ihop dom rören istället.

Sautan vilken dålig kvalite på bilderna!!!
Det är den här bacventilen jag ska använda i bygget. Den är av riktigt fin kvalite och håller därmed också mycket tätt när den är stängd. Iom att det inte finns några bulthål i den och att jag inte vill göra någon åverkan på den så blev det till att göra någon slags kläm-historia för att kunna få fast den.
Ventilen.

Åsså lite utskuret råmaterial som ska in i svarven å svarvas till.

Så blev det. Bultas med 6st m6.

Sedan fick den ena flänsen ta sin plats på insuget.

Den andra flänsen på och en liten del av tryckröret.

Åsså resten av tryckröret ner till y-röret. Jag tror att jag ska skippa den skarven å svetsa ihop dom rören istället.

Sautan vilken dålig kvalite på bilderna!!!
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159