Sida 11 av 25

Postat: mån apr 23, 2007 5:39 am
av MB 4 ME
tack Erik!

Postat: mån apr 23, 2007 8:40 pm
av MB 4 ME
ja då ha ja vare ner till garaget en sväng till då. Det blev inte så mycket gjort då jag helt enkelt kände mig så slapp ikväll. Men det blev då iaf ett nytt fäste för oljekylaren.



Oljekylare helaluminium.
Bild



Bild



Bild







Senare i veckan ska det komma lite mera rörgrejjer så jag kan fortsätta på tryckrören. Även flänsarna för kompressorn ritas just nu upp.



nu e det kväll.

Postat: tis apr 24, 2007 8:43 am
av Limpan 200sx
ser bra ut :thumbright:

Postat: tis apr 24, 2007 9:52 am
av ridern
Coolt, har haft lite tankar om liknande projekt själv, skojj att s andra bygga diesel =)

Postat: tis apr 24, 2007 10:27 am
av MB 4 ME
Härligt me lite kommentare! Äntligen så anlände då den eftertraktade kopplingen idag!

Det blev en sachs race engineering platta slutnummer 707. Ska bara nu hitta en sinterlamell som passar.


Bild



Bild


Bild

Postat: ons apr 25, 2007 7:42 pm
av Markus
Ser bra ut de där !!

har måttat in din gamla "front" nu bakom grillen på volvon, den rymms! ;)

har satt ihop den på höjden och tagit bort 3 celler, då rymdes den, rätt stor blev den :)

va räcker en lastbilsic som är fullbred men saknar 3 celler på höjden?

Postat: ons apr 25, 2007 8:43 pm
av MB 4 ME
tackar så mycket markus! Härligt att du fick dit den! Få se nu, jag hade ju sedan tidigar kapat bort en cell åsså hade du ju nu kapat bort tre. 1+3=4. Ja enn fullstor lastbils ic - 4celler. Den räker till bra mycket det!

Postat: fre apr 27, 2007 4:53 pm
av MB 4 ME
nu äre lite uppdat igen. Tryckrören börjar bli klara. Röret som ska mata turbon me luft också strax klart.


Bild


Bild

Bild


Bild

Postat: tor maj 03, 2007 4:46 am
av _night rider_
varför kör du kompressor? sent ladd el? fetar den med bränsle i det o laddade området? Aldan skall väl egentligen kompensera detta men det kanske inte går med borrad pump?

Postat: tor maj 03, 2007 12:03 pm
av Markus
Vart har du fått tag på dina rör till inloppet på turbon? 4" va?

Postat: tor maj 03, 2007 3:48 pm
av MB 4 ME
kompressorn är en eaton m90. 1,5liter luft/varv. Pumpen fungerar fint med aldan. Den matar på mer bränsle vid ladd, annars så skulle den ryka lite mera när man kör utan ladd.

Böjjarna är 4" å dom fick jag tag på wist här i lycksele. tro dom kosta runt 80 -90 spänn styck. eller mer....

Postat: sön maj 06, 2007 7:33 pm
av K-lax
Vem har byggt pumpen? Mynädiesel? Tänker du att komma till gatebil-festen? :twisted:

Postat: fre maj 11, 2007 8:22 pm
av MB 4 ME
jao, då har jag försökt att rycka upp mig lite å gjort en del saker på bilen.


Det är den här bacventilen jag ska använda i bygget. Den är av riktigt fin kvalite och håller därmed också mycket tätt när den är stängd. Iom att det inte finns några bulthål i den och att jag inte vill göra någon åverkan på den så blev det till att göra någon slags kläm-historia för att kunna få fast den.

Ventilen.
Bild




Åsså lite utskuret råmaterial som ska in i svarven å svarvas till.
Bild



Så blev det. Bultas med 6st m6.
Bild




Sedan fick den ena flänsen ta sin plats på insuget.
Bild




Den andra flänsen på och en liten del av tryckröret.
Bild




Åsså resten av tryckröret ner till y-röret. Jag tror att jag ska skippa den skarven å svetsa ihop dom rören istället.



Bild



Sautan vilken dålig kvalite på bilderna!!!

Postat: fre maj 11, 2007 10:07 pm
av Totte_a
faen va sjusst den kommer å bli.....När blir det uppstart??

Postat: fre maj 11, 2007 10:19 pm
av Steve
Snyggt!