Sida 11 av 26
Postat: ons aug 20, 2008 10:06 pm
av Vrålapan
Tusan!!! På filmerna låter det som att Mats Monkey låter mer än min!!!
Jag körde in på Mediamarkts parkeing i dagarn sedan kom det en gubbe o sa att larmen på 3 bilar gått när jag körde förbi???
Tycker att Mats maskin verkar full laddad med pulver, han borde åka med oss till Belgien o spänna musklerna sista helgen i Augusti
Dragrace liksom...
http://www.youtube.com/watch?v=C8l3WmXfcd4
Postat: lör sep 06, 2008 1:24 am
av C-man
fan va synd att du inte följde med,tror även jag hadde hafft en rimlig changs där nere(bara mitt block hadde hållt att starta,jävla comp!)
du hadde rockat solo-race mot takegawa och nice byggena!
men FANNNN mats komigen fixa lite komp så du behöver en dekompventil!
fan jag kommer ju inte längre med jailingen innan jag har en dekomp.
antingen brister kickaxen eller blocket trots att jag tömmer den mellan varje startförsök!
har själv funderingar på YX så man kan köra takegawa topp så man kan köpa kam mer kamdrivning med dekomp,så det problemet fösvan!
redan nu har jag börjat tänka motor till nästa belgien resa!
Mats hoppas du kan nästa gång!!
Postat: mån sep 22, 2008 8:53 am
av teflonmats
ja å jens har velat dra igång lite gasning me moppar å monks.
finns de nått intresse??
skulle va lite kul. har lejt in brossan å gasa me bruks monkyn.
å puch lars har lejt in peter sjödin en av sverges vassaste drag chaffisar..

Postat: mån sep 22, 2008 2:38 pm
av Lars J
Jag körde sönder sönder tandremmen på sjödins raketarsle under en tuningrepa

annars kanske vi haft ett fordon till.
Postat: mån sep 22, 2008 2:53 pm
av Richard
När å var isf ?

Postat: mån sep 22, 2008 5:29 pm
av teflonmats
en lördag eller en söndag skulle passa best för mig.
kanske till helgen?eller nästa.
får tydligen sparka brossan
för ja har sabbat min bruks monk.

Postat: lör jan 24, 2009 10:40 am
av teflonmats
har kollat lite på lifan 150motorn å mätt upp kammen..
in 1,27 232gr 7,35mm lyft
ut 1,27 230gr 7,25mm lyft
sep 103 grader.
väldigt lik men inte riktigt samma som z40v2..kan va mät fel av gubben..
toppen har samma gjutning som lifan 140 men lite annorlunda
bearbetningar..lite djupare fräst ventilfjäder brunn..
mycke smutt motor i övrigt.
häls mats
Postat: fre apr 24, 2009 11:05 pm
av Andreas Öhman
Hur går de här?

Postat: sön apr 26, 2009 9:27 pm
av teflonmats
hallå anjo.
har gått igenom min yx efter rejsningen i höstas å det behövdes.
olje kastaren hade pajat å kolvbulten skurit i staken.
min förra motor hände det ochså på.
har sålt av en del motorer i vinter men har en lifan150 så ska pilla me den lite å se hur en 59mm stroker beter sig eller om de går att lura upp den i lite varv eller om de blir en traktor...
hade hoppats på att de skulle dyka upp någon fyrventilare som va billig
så man kunde fila sönt nåra sånna ochså..men kineserna verkar
ligga lågt.
mats
Postat: fre jul 10, 2009 1:20 pm
av teflonmats
lite kolvar..
65mm keramiskt kolla däckhöjd.

tb kitt.akunar kitt.org.och sist keramiskt no name
akunar. keramisk no name.tb. sist org
har ljust lärt mig få in bilder hehe lite stora bara,..
mats
Postat: fre jul 10, 2009 1:28 pm
av nicke.t
va blir de för komp me de där?
Postat: fre jul 10, 2009 1:42 pm
av teflonmats
på tb kittet me kolv plan me packnings yta 11.7-1
keramiskt me 1,2mm ner svarvad cylle och fortfarande 1.5mm
till däck 10.3-1.
har inte mätat akunar måste hona cylle först den va så ruskigt krokig att kolven inte gick i..

!!!!!!!tailand dom kan dom!!!!
org orkar inte mäta.
mats.
Postat: fre jul 10, 2009 1:46 pm
av teflonmats
förresten mätt på 57mm slag..(yx 160)
Postat: mån aug 17, 2009 7:30 pm
av Mats A
Skall du inte visa brutalbilderna på gasarn mm , har bilderna så jag kan slänga upp dom om du vill
Postat: tis aug 18, 2009 3:25 pm
av Richard
Ja, nu får du sluta lönnmeka TelfonMats...
