Rekord C Coupe med Volvo 24V

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

Forsberg skrev:Hoj

Ser riktigt bra ut!! :thumbright: :thumbright:
Det är alltid roligt att skruva dit nya prylar....

När är det planerad rollout??

Hörde att du kanske var på väg hitåt.... Om du skyndar dig kanske du hinner prova turbokinesen innan vintern tränger på, är bara några elsladdar kvar innan uppstart.

Hytes
Tjenare! Du har hittat hit :thumbright:

Ja, planerad rollout... :roll: jag satsar på att kunna provköra till våren då asfalten kommit fram igen och hoppas att jag ska kunna besikta innan sommaren är slut som planen ser ut just nu.

Vi får se när det blir besök. Ska försöka få nån ordning på skodan först, den vibrerar lite för mycket just nu, sen borde jag kunna dyka upp :)
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Ser bra ut :)

Maruder skrev:Är det dom där "standard" 5mm alu spacers du har? Måste ge ett varningens finger i så fall, det är VÄLDIGT varierande kvalite på dom. Så här såg en av mina ut efter en sommar, inte konstigt att bilen slingrade sig..

http://img209.imageshack.us/img209/7025 ... 006eg6.jpg
Åtdraget med handkraft är det också...

I övrigt är det tummen upp!

mvh
Ser precis ut som du gjort det klassiska felet och glömt plocka bort skruven som håller Skivan/trumman.
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Lite prisolrör har krökts på plats.

Bild
Bild
Bild

Har varit och klippt till alu-plåtar till tanken. Blev lite materialstyrt så den blir h/b/d = 330/310/450 mm, ca 45 Liter. Kommer att stå bakom i bagaget, bakom "ryggstödet" med anslutningar på bakre gaveln. Är planen iaf.

Imorgon kanske det blir kapa hål i kofferluckan för tankpåfyllningen. :twisted:
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Ibland får man göra sina egna nipplar till bromsnipplarna
Bild
Kapa slangen och borra upp hålet... :)
Bild
Bild
På plats

Bild
Bromsrören på plats på bakaxeln.

Bild
Bromskraftsregulator på plats

Bild
Och såhär ser den ut "inuti". Har man en svarv hemma så kanske det här inte är omöjligt att göra om till en ställbar.

Bild
Var lite av motorgård i garaget i helgen. Omegan kopplingsbyte, min skoda fick lite ny växellådsolja, mercan håller på att få lite nya grejer också ;)

Bild
Stor-aggregaten provas lite :)

Bild
Här tejpas det tank. Blir nog tätt det där...

Bild
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Bild
Handlat lite... :)

Bild
Kanske inte ikeagrejer ändå :) Oljetempen är till växellådan. En oljekylare till motorn och en till lådan.

Bild
Jag satte dit grejerna, vill inte att de ligger och skräpar på golvet. Vet inte om det blir såhär, men kanske.

Bild
Lyktorna har grejats på plats, men de hamnar eventuellt lite långt ut, får se hur det blir när resten kommit på plats, men det får bli såhär tills vidare.

Bild

Bild
S70 fälg, för mycket offset :( Hade ju hoppats på att kunna köra S70 offset fram, "vanligt" bak och få hyfsat samma spårvidd fram och bak, men icke.

Bild
Tanklocket tittar ut :) Listen finns på laitis ifall ni undrar.

Bild
Tanken! Blev lite annars än vad jag tänkt från början, men det här blir nog gött också. Tackar och bockar för svetsjobbet!

Bild
"Skvalplådan" ~3 liter.

Ska försöka få tag i mina pumpar från hydroscand i veckan så det kanske går att få klart i skuffen under julhelgen. Ska försöka göra ett ryck på insidan också, försöka få dit mattor och stolar och lite elkablar.
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Verkar ju bli riktigt vettigt :thumbright:
Ingen dum idé med bromsnipplar av gamla bromsrör :wink:
Användarvisningsbild
TenDo
Lite mer laddtryck

Inlägg av TenDo »

Helfränt bygge, mäkta imponerad av kardantunneln, tycker (kanske till motsats från dig) att det var bra att profilerna hamnade under plåten.
Byggde du bågen på känn eller hade du någon ritning/annan båge att gå efter, blev hur som helst riktigt bra. Kommer att följas frenetiskt denna tråd till ekipaget är på gatan !
Riktigt kul med "budgetbyggen" dom har ju en tendens att spåra ur i pris bara :hihi:
"Growing older is mandatory - Growing up is optional"
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

j björk skrev:Verkar ju bli riktigt vettigt :thumbright:
Ingen dum idé med bromsnipplar av gamla bromsrör :wink:
Förhoppningsvis blir det rätt vettigt, förhoppningsvis hinner det bli vettigt till sommaren :) Ibland får man vara lite fiffig, det är inte så lätt att få tag på M10x1 bromsrörsnippel som har längre gäng än standard.

TenDo skrev:Helfränt bygge, mäkta imponerad av kardantunneln, tycker (kanske till motsats från dig) att det var bra att profilerna hamnade under plåten.
Byggde du bågen på känn eller hade du någon ritning/annan båge att gå efter, blev hur som helst riktigt bra. Kommer att följas frenetiskt denna tråd till ekipaget är på gatan !
Riktigt kul med "budgetbyggen" dom har ju en tendens att spåra ur i pris bara :hihi:
Tackar! Bågen har jag mätt upp själv efter ett instruktion/blankett som jag fick av TMS som sen bockade rören åt mig.
Tja, det där med budgeten är ju alltid spännande, jag har rätt koll på allt jag lagt ut och det är väl fortfarande ett budgetbygge i jämförelse med andra, men det är ändå pengar :)

Nu ska jag till garaget!
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

du skulle hängt på den anndra skärmen och huven innan du tog kort med lyktorna.. :?:
E21 Turbo
Min bil!
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Menar du såhär? 8)

Bild

Bild

Måste nog sätta dig kofångaren och huven också ;) Blir väl nästa helg.

Bild

Bild

Bultade fast tanken. Så nu är det mest bara hoppas att jag kan få pumparna från hydroscand före nästa helg så kanske göra "klart" i skuffen. Ska bara lös med tanken och stativet igen och putsa och färglägga.

Bild

Nitade fast Adam Opels bästa skylt. Kan ju vara ide med chassienummer eller? :)

Bild
Borrat om hålbilden för torkarmotorn så att den gick dit, skrubbade upp den lite i samma sväng.

Blev en massa småpyssel idag, gjort färdigt elen till baklysena i skuffen, är bara kvar att koppla in skyltbelysningen. Målet för de dagar som kommer nu över jul-nyår är att:

* Para ihop bränsleledningar, tank, pumpar
* Batterilåda
* Dra all "belysningsel", framlyktor, blinkers mm
* Styra ihop en instrumentbräda.

Ojoj, det där hinner jag aldrig :) Sikta mot stjärnorna, nå trätopparna.
freiman
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av freiman »

hej hej, blir ju ena gulligt de där.. nyfiken på om du köpt t-korsen till bromsrören på biltema oxå?
johan freiman
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Blev ju snyggt med Golflyktorna faktiskt... Fast jag tror ändå det blir dolda dubbellyktor på min, du måste ju få ha nån idé i fred. :hihi:
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

amazon-tic skrev:hej hej, blir ju ena gulligt de där.. nyfiken på om du köpt t-korsen till bromsrören på biltema oxå?
Nej, jag har köpt t-korsen på Laitis. Biltema verkar inte sälja T-kors, inte i Luleå. Hoppas inte det bli så gulligt ;)
Cpt Tuttle skrev:Blev ju snyggt med Golflyktorna faktiskt... Fast jag tror ändå det blir dolda dubbellyktor på min, du måste ju få ha nån idé i fred. :hihi:
Hyfsat, får se hur det blir med huv och kofångare på, sen så funderar jag om man inte skulle lyckas göra nån plastring/list runt lyktorna som dekor. Satt nånting sånt på golfen, men det vet jag inte om jag vill ta, då kommer den ju se ut som en golf.

Haha, snart får man kanske kalla sig trendskapare ;)
pertza
Lite mer laddtryck

Inlägg av pertza »

Härlig bygge, min favorit motor och karossen i samma projekt, fint att du har behållit orginal utseende.
:thumbright: :thumbright:

Sänka bensintanket ner i orginal läget och andvända den härliga orginal påfylning under reg skylttan.?
Då blir det lite lägre tyngpunkt också..
Ha du funderat att täcka dom förstärkningar på brandväggen med plåt, så skulle du få plan utseende med lite extra ljuddämpning på sidan också.?
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

pertza skrev:Härlig bygge, min favorit motor och karossen i samma projekt, fint att du har behållit orginal utseende.
:thumbright: :thumbright:

Sänka bensintanket ner i orginal läget och andvända den härliga orginal påfylning under reg skylttan.?
Då blir det lite lägre tyngpunkt också..
Ha du funderat att täcka dom förstärkningar på brandväggen med plåt, så skulle du få plan utseende med lite extra ljuddämpning på sidan också.?
Jag kommer inte att placera tanken där, då kommer den att skrapa i marken ;) Tyngdpunkten ju alltid intressant att förbättra, men nu blev det såhär. Kanske bygger om en vacker dag... :)

Angående brandväggen så har jag funderat på att man kanske skulle köpa en tunnare typ 1 mm alu och pop-nita fast, eventuellt att man sätter nån form av isolering i "hålen".
Skriv svar