Uppdatering... Fick hem pinnbultar, kopparmuttrat, brickor, topplocksbultar och lite annat smått och gott. Men pinnbultarna vart det fel längd på både den gängade delen och den ogängade delen, Så fick stå och kapa och gänga om alla 16 pinnbultarna, tog ju lite onödig tid. Sen superlimmade o-ringarna lite så att dom skulle ligga kvar medans man drog dit topplocket. Nu är topplock, o-ringar och packningen på plats men inte momentdragit den ännu. Väntar tills jag ska dit med svänghjulet då det också ska momentdras.
Topplock på plats, provmontera insug, grenrör och turbo för att se att allt får plats. Kommer nog bli rätt bra men lite jobb kvar på insuget och grenröret.
Vart less på original spänningen till generatorn så gjorde en egen. Hittade en bussning hemma som jag drog fast på blocket.
Moddade originalstaget som sitter där så det skulle passa. En låsbricka och en låsmutter på de där så ska det nog sitta!
Har tagit ledigt imorgon, Då ska jag städa upp i motorrummet och gå lös med penseln och vit hammarlack, Kommer inte bli det snyggaste men bra mycket snyggare än all rost runt där batterilådan har suttit och några andra ställen! Sen ska motorn förhoppningsvis i.
Drog dit servon också, Så nu ska det väl bara vara och hänga i motorn. Ska ner till Mantorp på Söndag så blir troligen ett besök hos Sten Parner och hämta vevaxeldrev i stål och kanske något mer roligt?
Ikväll ska jag svetsa utlopp och oljepumpsstopp på fläsen till vevhuset.
Någon som vill ta på sig att svetsa lite aluminium? Skulle behövt svetsa på en lite rörstump på 10mm inv diameter på ventilkåpan.[/img]