Sida 11 av 12

Postat: sön jan 31, 2010 8:39 pm
av JohanK
Snyggt, vit pearl?

Postat: sön jan 31, 2010 8:41 pm
av wallin
det måste vara den skickligaste lackeraren i landet
nästan inga spår av bas färg på maskeringen :thumbright:
eller har ni bara klarlackat om den :D

Postat: sön jan 31, 2010 10:01 pm
av vejne
Yes det är vit pearl :)

Målade bara om översta pearl lagret och klarlack på det, därför det knappt synns nått på maskeringen :wink:

Postat: fre feb 05, 2010 10:41 pm
av vejne
Nu har det hänt lite igen.
Bytt kopplingskåpa på växelådan.

Lite små saker kvar på bilen, sen är det bara motorn kvar :)

Bilder
Bild

Bild
Diff :wink:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: mån feb 08, 2010 9:49 pm
av E34 RRT
det är nog ett fint bygge.. den gick väl ganska bra med den effekten som du hade?

Postat: tis feb 09, 2010 8:07 am
av vejne
E34 RRT skrev:det är nog ett fint bygge.. den gick väl ganska bra med den effekten som du hade?
Jo det räcker till i denna bil :)
Ska bli kul att se skillnaden nu är det blir diffat.

Postat: tis feb 09, 2010 12:35 pm
av E34 RRT
vejne skrev:
E34 RRT skrev:det är nog ett fint bygge.. den gick väl ganska bra med den effekten som du hade?
Jo det räcker till i denna bil :)
Ska bli kul att se skillnaden nu är det blir diffat.
den måste juh bli 7 gånger roligare att köra nu med diff..

Postat: tis feb 09, 2010 5:56 pm
av vejne
E34 RRT skrev:
vejne skrev: Jo det räcker till i denna bil :)
Ska bli kul att se skillnaden nu är det blir diffat.
den måste juh bli 7 gånger roligare att köra nu med diff..
Jo de tror jag med :)

Postat: ons feb 10, 2010 8:23 pm
av wallin
undrar hur du gjorde med lyftarna när du byggde om till mekaniska
har du lachcaps nu eller helt egen kostruktion :D

Postat: ons feb 10, 2010 9:35 pm
av vejne
wallin skrev:undrar hur du gjorde med lyftarna när du byggde om till mekaniska
har du lachcaps nu eller helt egen kostruktion :D
Vi tog bort "hydralkolvarna" ur lyftarna och svarvade distanser av silverstål.
Tog lite tid att fixa alla spel men det gick. Sen härdade vi distanserna.

Postat: ons feb 10, 2010 9:46 pm
av vejne
Då har det hänt lite.

Bild
Rev av tråget.

Bild
Bytte vev lager.

Bild
Arp

Bild
Vev skrapa

Bild
Gördel

Bild

Bild
Målat lådan med.

Inte så mycket kvar inann motorn åker i bilen igen :)

Postat: lör feb 20, 2010 11:29 pm
av vejne
Nu har motorn åkt tillbaka.
Har monterat dit det mesta delarna.

Det blir helt nytt bränsle system med rostfria rör och nya bränslepumpar.
Har bockat lite rör men återstår en heldel under bilen.
Sen måste jag köpa på mig massa kopplingar.

Hoppas kunna prov starta snart igen :)

Lite bilder
Bild

Bild

Bild
4 walbro ska väll räcka ett tag? :wink:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: lör feb 20, 2010 11:34 pm
av Pitbull
Detta blir bra snyggt. Gillar den färgen skarpt. =)

Postat: sön feb 21, 2010 10:28 am
av Mathias
4 pumpar bör räcka :hihi: :hihi: .

Du kommer väl på bugrun och kör några repor?
Finns 2 riktigt snabba golfar från falun som brukar härja på
bugrun strippen.
En golf mk1 med 400+hk och en vr6tt med 630hk.
Ska eventuellt själv prova strippen med min kompressor vr6a.

Grymt bygge du har :thumbright:

Postat: sön feb 21, 2010 12:21 pm
av vejne
haha ja det borde det göra :wink:
Men tror jag "bara" ska köra med 3st pumpar men skulle ju vara coolare med 4 :lol:

Jo jag tänkte försöka ta mig ner till bugrun i år :thumbright: