Sida 11 av 21

Postat: mån mar 23, 2009 11:07 am
av Christian L
Thed_J skrev:Har en polare som bygger AC Cobra med Corvetteaxlar. Han kör med styrväxel från en opel postbil som är uppochnervänd. Dom är högerstyrda och har växeln bakom så det stämmer när man vänt den. Den har dom inre lederna alldeles bredvid varann. Den slår som mest en mm under hela fjädringsrörelsen. Kan kanske va värt att prova.
Jo det är ett mycket bra alternativ men jag har tyvärr grym platsbrist just där styrväxeln ska sitta mot svängdämparen på motorn. Och med opel växeln så blir väll stagen frammåt? och då måste jag ju flytta styrväxeln bakåt för att inte styrstagen ska ta i styrväxeln. Du har ingen bild på hur den ser ut?

Postat: mån mar 23, 2009 9:51 pm
av Thed_J
Han kör med rätt så tillbakaflyttad motor.. Länk till lite bilder.
http://www.flatoutrodders.com//forum/vi ... sc&start=0

Postat: mån mar 23, 2009 10:10 pm
av Christian L
Tackar! Ser ju mycket vettigt ut på hans bil, blir tyvärr mitt i svängdämparen på min. Mycket snyggt bygge den där cobran!

Postat: mån mar 23, 2009 10:41 pm
av Christian L
Vad kan vara bättre än bakis plåtslagning :hihi:
Bild
Worat inte ens bakis men trött som få var han i söndags :lol:
Bild
351w
Bild
Inte klart men det närmar sig
Bild

Postat: mån mar 23, 2009 10:45 pm
av Christian L
Bild
Bild
Bild

Postat: mån mar 23, 2009 11:07 pm
av maranello
se där ja :thumbright:

riktigt snygg bakvagn måste jag säga, det ser helrätt ut.

mvh

Postat: tis mar 24, 2009 5:37 pm
av Worre
du kan ju inte sätta ut bilder på utrotningshotade valrossar ju :hihi:

Postat: ons mar 25, 2009 9:47 pm
av Christian L
maranello skrev:se där ja :thumbright:

riktigt snygg bakvagn måste jag säga, det ser helrätt ut.

mvh
Tackar! får hoppas att den funkar i praktiken också!

Postat: ons mar 25, 2009 10:20 pm
av Christian L
Worre skrev:du kan ju inte sätta ut bilder på utrotningshotade valrossar ju :hihi:
Hehe nu är du dokumenterad :hihi:

Postat: ons mar 25, 2009 10:41 pm
av Christian L
Kommer tyvärr inte att gå att korta 240 växeln nog mycket utan att tappa servon.

Efter att ha spänt snören mellan övre och nedre bärarmsinfästningarna så har jag kommit fram till att det skulle gå att använda en något bredare styrväxel ca 57-58 bred beroende på hur den monteras.

Har även mätt att jag behöver ca12cm utslag mellan stopparna.

Kan sierra eller escort vara i närheten?

Postat: sön apr 05, 2009 5:32 pm
av Christian L
Helgens slit :hihi:
Bild
Bild
Bild
Bild

Postat: sön apr 05, 2009 5:34 pm
av Christian L
Hjulhusen klara
Bild
Kommer lagom långt bak :hihi:
Bild
Hej då
Bild

Postat: sön apr 05, 2009 5:38 pm
av Mats A
Worre skrev:du kan ju inte sätta ut bilder på utrotningshotade valrossar ju :hihi:
men du när vi snackar om valrossar o dylikt , kom du ihåg snubben på ockelboon på dragracingen , vicken syyyyyn :)

Postat: sön apr 05, 2009 6:25 pm
av ximon
Kul att bygget fortskrider! Jag gillar modellen starkt!
Visst är det skönt att få hjälp av kunniga personer som tex worre med plåtningen?! Det är ju dessutom sällan tråkigt när den tokfan är igång :)

Postat: sön apr 05, 2009 8:37 pm
av Christian L
ximon skrev:Kul att bygget fortskrider! Jag gillar modellen starkt!
Visst är det skönt att få hjälp av kunniga personer som tex worre med plåtningen?! Det är ju dessutom sällan tråkigt när den tokfan är igång :)
Jo hadde aldrig kapat ur så mycket om man inte visste att man kunde få lite hjälp med bockning och klippningar mm.

Sånna här projekt ska man inte tjura och tro att man ska klara allt helt själv. Blir mycket bättre om man är flera som hjälps åt på sina spec områden, se bara på din bil hur najs det blivit sånt går inte att kitta som enstöring :hihi: