Mikael - Ford Capri 2.9T: Helt nytt motorkoncept sid 25

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Theis
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: lör nov 03, 2007 7:58 pm
Ort: Helsingborg, Skåne

Inlägg av Theis »

Verkar inte riktigt som om jag kan bestämma mig om vad man tycker om ljudet från din v6 turbo, men jag tror nog det lutar åt lite annorlunda men jäkligt ballt ljud. Riktigt roligt projekt och filmerna är det alltid lika spännande att titta på man vet aldrig riktig vad ni klämmer in i dom. fortsätt i samma takt :thumbright:
Theis Christiansen

Helsingborg


142 turbo

4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Theis skrev:Verkar inte riktigt som om jag kan bestämma mig om vad man tycker om ljudet från din v6 turbo, men jag tror nog det lutar åt lite annorlunda men jäkligt ballt ljud. Riktigt roligt projekt och filmerna är det alltid lika spännande att titta på man vet aldrig riktig vad ni klämmer in i dom. fortsätt i samma takt :thumbright:

Jag funderar själv på det, är lite annorlunda ljud. Men låter mycket bättre irl i alla fall :)
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Jag läser ditt projekt både på skogen och här så du skriver inte för dig själv! :thumbright: Är maskin ihop igen efter raset eller hur gick det med det egentligen?
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Johnny skrev:Jag läser ditt projekt både på skogen och här så du skriver inte för dig själv! :thumbright: Är maskin ihop igen efter raset eller hur gick det med det egentligen?
Slutade med att jag fick byta bottendel, resten är dock samma. Var lite hängigt ett tag där men skönt nu att det funkar bra
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Inlägg av David Herbertsson »

Jag läser också hela tiden och gillar dina byggen skarpt :thumbright: Bilen låter riktigt trevligt också! Hur är registret på motorn? Har du tänkt köra den på rullar också?

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Custom skrev:Jag läser också hela tiden och gillar dina byggen skarpt :thumbright: Bilen låter riktigt trevligt också! Hur är registret på motorn? Har du tänkt köra den på rullar också?

/David
Fullt ladd strax efter 4000varv, drar till 6700. Börjar bygga vid 2500 ungefär. Jag själv tycker registret är riktigt bra för att vara en sådan turbo.

Den ska bromsar men blir senare i sommar. Ska även köras på strippen, sladdas runt korvkoisken och glidas på stan :)
Användarvisningsbild
Herman
Forumsberoende
Inlägg: 507
Blev medlem: sön jan 06, 2008 8:08 pm
Ort: Finnerödja

Inlägg av Herman »

Hehe, satan va den går. Maffig avgaspuff där också. :thumbright:

Jag läser också, men har oftast inget vettigt å tillföra så jag e tyst 8)
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Etersom polaren körde när vi mappa igår och jag bara var ute och spann när vi filma så var jag till garaget idag för att riktigt känna på prestandan.

Alltså den är helt bindgalen!!!! Det slutar ju aldrig dra. Blev en aning rädd för bilen ett tag där :lol: Gamla bottendelen som jag fick byta måste varit så otroligt dåligt för det är som en helt ny motor nu
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

fan va fint den går nu :)

jäkla speciellt ljud, man kan inte riktigt placera det , men coolt låter det iaf :thumbright:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Tvättade bilen idag och tog lite nya bilder


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Mikael S den fre apr 10, 2009 7:36 pm, redigerad totalt 1 gånger.
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

Inlägg av nicke.t »

banan va fräsch capri. :thumbright:
tel 0707149931
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Tänkte berätta lite vad som händer. Har roat mig med att sätta i en friskare växellåda samt monterat öppen wastegate. Passade på att filma lite kort med mobilen, lyssna 40sekunder in i filmen får vi se om ni hör att jag växlar med flatshift mellan tvåan och trean dock blev jag så glad över att lådan funka så bra så jag passade på att rensa bort alla drev i lådan när jag skulle testa lite starter på trean

http://www.garaget.org/video/29xu2tqg84ha

Är det nån som sitter och häckar på en MT-75 låda till V6 för en rimlig peng så säg till!
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Varför starta på trean? Är väl att be om trasiga grejer :P
Men den värkar gå ruskigt bra nu iaf :twisted:
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Det var faktiskt inte riktigt meningen, blir lätt lite glad på gasen när det ska lekas :hihi:

Bara byta låda och åka vidare, tar väl 2timmar att ordna så enkelt. Är liksom ingen svårskruvad BMW :lol:

Btw så tänkte jag boka tid med dig nån gång i juni om det finns tider och bromsa bilen samt mappa den lite
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Hehe ja det är inte lätt när hornen växer ut :)

Nä de är ju klart, Men man får byta lite oftare ist ;)

Det ska väl gå fint, bara att slå en signal så fixar vi det :thumbright:
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Skriv svar