Heavy metal bmw:n

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Slänger upp lite bilder på stagning av turbo:

Bild

Tyvärr får jag inte plats med det här staget som går bakåt på andra sidan, men det verkar bli stadigt ändå.

Bild

Gjort de här fästena till röret också, hoppas det inte blir för mycket brytningar av värmen.

Bild
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

risken finns nog att nått av rören börjar läcka med tiden just vid svetsen. men är ju inte svårare än att bomba på lite mer med migen då bara :hihi:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Fan, jag har visst varit allderles för inaktiv..
Tråden hade ju hamnat på sidan två!

Bild
Börjat med lite ramar att klä med alu.

Bild
Byggt en liten ram runt kopplingskåpan i 3mm plåt.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Bild

Ölkartonger kan vara användbara :hihi:

Bild

Tryckröret får för enkelhetens skull vara ett vanligt 3" avgasrör och sitte fast monterat.

Bild

Lite golv börjar det bli iaf.
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

är kopplingskåpan även motorfäste lr??
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Fina framsteg!
Måste jobbas i mitt garage också! :doh:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

jag är grymt förväntansfull på denna bilen.. keep it up! :thumbright:
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Knotan, motorn sitter i ett par fästen i framkant, plåten mellan motor och kopplingskåpa och sedan är det fäste i bakkant på lådan också.
Tror nog det sitter fast :)

Mattias, jag tycker det går trögt nu.. Ofta man står och funderar på vad man ska ta tag i :(

Rogge, tack, har lite förväntningar själv också. Får se vart det tar vägen.
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

kommer nog bli som å köra en pansarvagn dte där,
hörselkåpor med radio bara så är det lugna puckar :thumbright:
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Mycket spännande bygge, kämpa på ! :thumbright:

Du skulle ju kunna lägga laddluft-kylare under golvet så slipper du ha någon i fronten !
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Nja, vill inte ha en massa grejer sticka ner under golvet :?
Dessutom blir det nog inte någon större platsbrist i fronten.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Bild

Röret färdigsvetsat och fått ett lager zinkgrund. Ska bara få avgasbandage nu också.

Bild

Ett par sådana här wg ska den få.
Tack till powereX3M för fin fina priser :thumbright:
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2797
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Akta fin bordet :twisted:
Nej då ser bra ut som vanligt :wink:

Tråkigt med PVn :(
(Måtte det släppa nån gång)
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Peter B
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: lör okt 11, 2003 5:02 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Peter B »

j björk skrev:Bild
Ska du köra med väldigt låga laddtryck?
Jag har tuffare bil än du.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Alla har inte samma uppfattning som mig om hur man använder möbler :hihi:

Ang. röret, jag vet inte säkert.
Beror lite på hur motorn blir, men det kan bli att köra med 0,5 bar.
Folk verkar ju inte tro att motorn tål något.

Men om man ska ha högre laddtryck, ska det bli problem med turbulens vid rören till wg:s eller varför är inte en sådan konstruktion bra då?
Skriv svar