Hänt sedan sist är att jag åkt 8.93, 255 km/h ! Återigen var jag i Norge när det hände. Säsongen var inget vidare och jag fick bara till 3 hela repor. Däremellan gick bilen sönder i cylindrarna och axlar.
Det var i sista repan på SCC som jag fick till 8 sekunders repan. Tyvärr blåste jag toppen sista metrarna, detta hörs på filmen.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... xGrWvWMnfw
Vi har börjat med arbetet att laga toppen och göra färdigt 6 bults konverteringen, nu ska toppen förhoppningsvis sitta kvar.

Jag åkte med original Mahles cylindrar som vi satt en powersleeve på toppen för att den ska bli starkare mot själva toppen. Jag har velat göra egna cylindrar men materialet har varit svårt att få tag i men helt plötsligt fanns det på hyllan hos leverantören. Nu är det bara att svarva dem till den tjocklek som man vill ha.

I och med regeländringen inför 2013 gällande taggningen av chassin blir min bil nu 8.50. Det är rätt långt från 8.93 till 8.50 men min målsättning är att åka fortare än 8.50 och det gör lika ont att vurpa. Så det blir till att uppgradera chassit till SFI 25.4 och då behövs en funny car bur samt fler pinnar i golvet. Här har kittet kommit från Ron Lummus Racing.

För att få dit buren rensade jag rent bakåt. Det var första gången som allt är ute sedan jag byggde bilen
Växellådan skall också uppgraderas men det blir fler bilder när sakerna har kommit hem