Volvo 144 16v Turbo - 480whp 612Nm @ 1,7Bar
- Henrik Wessman
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 386
- Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
- Ort: Munkfors
Dom ska väl sitta 1-4 och 2-3. Varför skulle de bli fel?
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
- Tobias Kuru
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 188
- Blev medlem: tor jul 24, 2008 2:07 pm
- Ort: Södertälje
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 59
- Blev medlem: sön feb 24, 2008 7:39 pm
Precis detta jag ville reda ut när jag startade denna tråden http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 43&start=0Henrik Wessman skrev:Dom ska väl sitta 1-4 och 2-3. Varför skulle de bli fel?
1 o 4 och 2 o 3 enligt tändföljden, inte enligt cylindrarna!
Alltså med en motor som har 1-3-4-2 i tändföljd ska man koppla ihop cylinder 1 o 3 och 2 o 4
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 621
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 6:52 pm
- Ort: Hagfors
Nej 1 o 4 och 2 o 3 ska rören dras om tändföljden är 1342
http://www.facebook.com/FridbergRacing
9,32 - 235 km/h @ 402
6,01 - 195 km/h @ 201
Sponsorer :
Uddeholm AB
Munkeruds byggplåt AB
9,32 - 235 km/h @ 402
6,01 - 195 km/h @ 201
Sponsorer :
Uddeholm AB
Munkeruds byggplåt AB
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 59
- Blev medlem: sön feb 24, 2008 7:39 pm
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 621
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 6:52 pm
- Ort: Hagfors
kolla sida 2 i den tråden och läs det The lagt in där 

http://www.facebook.com/FridbergRacing
9,32 - 235 km/h @ 402
6,01 - 195 km/h @ 201
Sponsorer :
Uddeholm AB
Munkeruds byggplåt AB
9,32 - 235 km/h @ 402
6,01 - 195 km/h @ 201
Sponsorer :
Uddeholm AB
Munkeruds byggplåt AB
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 59
- Blev medlem: sön feb 24, 2008 7:39 pm
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
ja varannan cylinder enligt tändföljden. 1342= 1-4 o 3-2volvokalle1 skrev:Ok, men om man ser Gustav inlägg där jag frågar om man ska dra varannan cylinder med varandra så svarar han ju att det ska man.
Medan dem andra säger att man ska dra cylinder 1 o 4 ihop och 2 o 3 ihop.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 59
- Blev medlem: sön feb 24, 2008 7:39 pm
- Henrik Wessman
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 386
- Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
- Ort: Munkfors
Väldigt vilken diskussion de blev här da, skönt att det blev utrett iaf
Blev lite fundersam om att jag gjort fel där

Blev lite fundersam om att jag gjort fel där

--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
- Henrik Wessman
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 386
- Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
- Ort: Munkfors
Nu har de stått still länge i garaget igen, Har köpt hus så ja har fullt upp med tapetsering mm. Men har iaf hunnit köpa lite grejer och pysslat med specialdetaljer 
Nya lameller inköpta.

Sen en special nippel till oljeretur.

En AN12 svetsmutter som är ihopsvetsad med en rörgänga. Så nu blir returen gängad i blocket så de bör bli tätt och stabilt

Nya lameller inköpta.

Sen en special nippel till oljeretur.

En AN12 svetsmutter som är ihopsvetsad med en rörgänga. Så nu blir returen gängad i blocket så de bör bli tätt och stabilt

--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
- Henrik Wessman
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 386
- Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
- Ort: Munkfors
Har inte uppdaterat på länge nu, Vart mitt i hus köp och lite renovering av det. Men lite har de hänt iaf
Insuget färdig konstruerat, bara spridar hålen och hel svetsning kvar.

Vet inte riktigt vart spridarna ska sitta för bästa resultat, finns det några bra riktlinjer på det?
Downpipe och wg rör snart klart.

Väntar på nya mätare och silicon slangar mm.
Någon som vill åta sig att TIGa skarvarna på insuget åt mig föresten?

Insuget färdig konstruerat, bara spridar hålen och hel svetsning kvar.

Vet inte riktigt vart spridarna ska sitta för bästa resultat, finns det några bra riktlinjer på det?

Downpipe och wg rör snart klart.

Väntar på nya mätare och silicon slangar mm.
Någon som vill åta sig att TIGa skarvarna på insuget åt mig föresten?
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 621
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 6:52 pm
- Ort: Hagfors
Jag satte spridarhylsorna så som dem sitter orginal nästan i hopp om att det ska försöka spruta på ventiltallriken, nu kommer det ju säkert inte göra det men det tycker jag är en vettig sak att sikta på 
Hör med dom på kompetens gruppen där gör dem ju inget annat än å svetsar om dagarna där skulle jag då ha frågat om det inte fanns TIG på jobbet

Hör med dom på kompetens gruppen där gör dem ju inget annat än å svetsar om dagarna där skulle jag då ha frågat om det inte fanns TIG på jobbet

http://www.facebook.com/FridbergRacing
9,32 - 235 km/h @ 402
6,01 - 195 km/h @ 201
Sponsorer :
Uddeholm AB
Munkeruds byggplåt AB
9,32 - 235 km/h @ 402
6,01 - 195 km/h @ 201
Sponsorer :
Uddeholm AB
Munkeruds byggplåt AB
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)