Sida 11 av 19

Postat: lör feb 20, 2010 1:46 pm
av Henrik Wessman
Dom ska väl sitta 1-4 och 2-3. Varför skulle de bli fel?

Postat: lör feb 20, 2010 3:15 pm
av Tobias Kuru
Jag har en fråga..

Såg på sidan 1 att du använder en elektrisk hastighetsmätare !

Hur kopplade du in den på baksidan ?

Jag har en likadan med vet inte vilka av de 5 stiften som går till vad !

Postat: lör feb 20, 2010 4:01 pm
av volvokalle1
Henrik Wessman skrev:Dom ska väl sitta 1-4 och 2-3. Varför skulle de bli fel?
Precis detta jag ville reda ut när jag startade denna tråden http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 43&start=0

1 o 4 och 2 o 3 enligt tändföljden, inte enligt cylindrarna!
Alltså med en motor som har 1-3-4-2 i tändföljd ska man koppla ihop cylinder 1 o 3 och 2 o 4

Postat: lör feb 20, 2010 4:33 pm
av Tobias Fridberg
Nej 1 o 4 och 2 o 3 ska rören dras om tändföljden är 1342

Postat: lör feb 20, 2010 4:35 pm
av volvokalle1
Tobias Fridberg skrev:Nej 1 o 4 och 2 o 3 ska rören dras om tändföljden är 1342
Fick jag inte förklarat i min tråd som jag länkade till....

Postat: lör feb 20, 2010 4:37 pm
av Martin H
volvokalle1 skrev:
Tobias Fridberg skrev:Nej 1 o 4 och 2 o 3 ska rören dras om tändföljden är 1342
Fick jag inte förklarat i min tråd som jag länkade till....
jo det var precis vad du fick förklarat.

Postat: lör feb 20, 2010 4:38 pm
av Tobias Fridberg
kolla sida 2 i den tråden och läs det The lagt in där :thumbright:

Postat: lör feb 20, 2010 4:45 pm
av volvokalle1
Ok, men om man ser Gustav inlägg där jag frågar om man ska dra varannan cylinder med varandra så svarar han ju att det ska man.

Medan dem andra säger att man ska dra cylinder 1 o 4 ihop och 2 o 3 ihop.

Postat: lör feb 20, 2010 4:50 pm
av Martin H
volvokalle1 skrev:Ok, men om man ser Gustav inlägg där jag frågar om man ska dra varannan cylinder med varandra så svarar han ju att det ska man.

Medan dem andra säger att man ska dra cylinder 1 o 4 ihop och 2 o 3 ihop.
ja varannan cylinder enligt tändföljden. 1342= 1-4 o 3-2

Postat: lör feb 20, 2010 4:53 pm
av volvokalle1
Tack för allt besvär!! Nu kopplar det i ärtan...

Förövrigt grymt bygge!

Postat: sön feb 21, 2010 12:53 am
av Henrik Wessman
Väldigt vilken diskussion de blev här da, skönt att det blev utrett iaf :)
Blev lite fundersam om att jag gjort fel där :lol:

Postat: tor mar 04, 2010 7:02 pm
av Henrik Wessman
Nu har de stått still länge i garaget igen, Har köpt hus så ja har fullt upp med tapetsering mm. Men har iaf hunnit köpa lite grejer och pysslat med specialdetaljer :)

Nya lameller inköpta.
Bild

Sen en special nippel till oljeretur.
Bild
En AN12 svetsmutter som är ihopsvetsad med en rörgänga. Så nu blir returen gängad i blocket så de bör bli tätt och stabilt :thumbright:

Postat: mån apr 12, 2010 8:24 pm
av Henrik Wessman
Har inte uppdaterat på länge nu, Vart mitt i hus köp och lite renovering av det. Men lite har de hänt iaf 8)

Insuget färdig konstruerat, bara spridar hålen och hel svetsning kvar.

Bild

Vet inte riktigt vart spridarna ska sitta för bästa resultat, finns det några bra riktlinjer på det? :roll:

Downpipe och wg rör snart klart.
Bild

Väntar på nya mätare och silicon slangar mm.

Någon som vill åta sig att TIGa skarvarna på insuget åt mig föresten?

Postat: mån apr 12, 2010 8:51 pm
av Tobias Fridberg
Jag satte spridarhylsorna så som dem sitter orginal nästan i hopp om att det ska försöka spruta på ventiltallriken, nu kommer det ju säkert inte göra det men det tycker jag är en vettig sak att sikta på :thumbright:

Hör med dom på kompetens gruppen där gör dem ju inget annat än å svetsar om dagarna där skulle jag då ha frågat om det inte fanns TIG på jobbet :)

Postat: mån apr 12, 2010 9:05 pm
av __Mackee__
ser redigt bra ut :thumbright: