Sida 11 av 14

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: tor feb 12, 2015 5:54 pm
av cjagenmark
Nu är den ny besiktad med ! :D så jävla skönt

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: tor feb 12, 2015 7:19 pm
av TurboTeamSyd
:thumbright: :headbang:

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: lör feb 14, 2015 11:15 am
av cjagenmark
Bild
Besiktningskostymen

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: lör feb 14, 2015 2:01 pm
av ohaglund
haha så du fick den godkänd med de där på utan kompressorhuset ? :P

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: lör feb 14, 2015 2:35 pm
av cjagenmark
japp. bilden är tagen så fort jag rullade in i garaget.. så precis så såg det ut :D

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: lör feb 14, 2015 4:01 pm
av ohaglund
härligt :D va sa dom om de då ?

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: lör feb 14, 2015 6:14 pm
av cjagenmark
-här burkar sitta en tubro va ?
-japp, men det gör det inte just nu. För det får det ju inte göra.
-Nej det har du ju rätt i.

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: mån feb 23, 2015 7:46 pm
av cjagenmark
Varit och hämtat drivlina från en 750. Fyrkolvsoks fram med tillhörande skivor. Samt bakvagnen från samma bil.
Bild
Bild
Vad är det som skulle sätta käppar i hjulet för att regga den med turbo nu. Utbytt motor. Sprut. E85 bakvagn samt bromsar kommer vara bytt!?


//
Christoffer

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: mån feb 23, 2015 7:56 pm
av Sjoblom
Hur stora är bromsarna? De har lite löjliga krav ibland..

Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: mån feb 23, 2015 8:06 pm
av cjagenmark
324mm samt fyrkolvsok.


//
Christoffer

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: mån feb 23, 2015 8:07 pm
av cjagenmark
Bak är dom 300


//
Christoffer

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: mån feb 23, 2015 9:22 pm
av Sjoblom
Bör räcka men.. Till polarens kadett C, 1000kg/190hk som han tänkt regga krävde de i princip 4kolvs ok samt minst 300mm skivor fram...

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: tis feb 24, 2015 4:09 pm
av Makeba
Passade du inte på att ta huvudbromscylindern från samma bil? Antar att du tagit från en 750 E32 och den skall passa direkt. Iom att kolvdiametern i oken blir större, är det inte fel att byta till en större huvudbromscylinder och nog ett krav om du ska regga som ombyggt fordon.....

/Kent

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: tis feb 24, 2015 7:21 pm
av Jannek
Kul att du har ombyggt fordon i tankarna . Håller själv på med det som du säkert sett.

Är ju då lite och göra. Skummade igenom din nya setup och undrar då om du verkligen får bilen godkänd med turbon du har? . Om bilen i grund och botten är en 528 så har du en tjänstevikt på drygt 1500kg och då hamnar man på ca300 hk och t70 turbon är ju kapabel till rätt mycket. Har fått förklarat att om bilen får ha 300 så tillåter Sfro att man har en turbo som KAN leverera 400-450.

Du åker även på att byta krängningshämmarna fram och bak. Enkelt att beställa från BMW .

Dina spridare åker du på att byta till mindre

Slangar som bränslet går i ska du kunna visa upp att dom tål E85 . Sluten vevhusventilation ska du ha.

Ja det är mycket men det är inte omöjligt. Bra om du köper Sfro bygghandboken och ser efter själv och tar kontakt med en besiktningsman. Du kan ju även kolla i min tråd . Du får även bra information på sfros hemsida.

Om du verkligen ger dig fan på att göra det så ett tips. Dokumentera allt. Ombyggnationer,kvitton mm.

Lycka till !!

Mvh

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Postat: tis feb 24, 2015 9:12 pm
av cjagenmark
Makeba skrev:Passade du inte på att ta huvudbromscylindern från samma bil? Antar att du tagit från en 750 E32 och den skall passa direkt. Iom att kolvdiametern i oken blir större, är det inte fel att byta till en större huvudbromscylinder och nog ett krav om du ska regga som ombyggt fordon.....

/Kent
Tyvärr va det redan borta