Pitebo's 02:a SÅLD!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

Lite uppdate på en del av vinterns modifieringar.

En liten bild på wastegatesystemet från en lite bättre vinkel än tidigare.
Bild

Fördelaren borta, 2 st msd MC-spolar hittade hit, ny vevhusventilation...

Bild

Nu är fronten demonterbar, sitter på 4st M8 och 2st huvlås.

Bild

Ny mittkonsoll knäcktes till med den lilla displayen infräst(det ska sitta en större display till loggsystemet som visar div bra att veta grejer uppe i buren oxå)

Bild

har dragit ett nytt fint avgasrör som går ut på "orginal-stället" så nu kan man köra utan kåpor oxå :thumbright:
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

dags att skaffa en launch? hehe :) Bettade på bra i starten (förbra) och verkar gå bra på fullbelastning men vad händer därimellan lågfartsmunstycken?
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

ja, inte helt nöjd med helgen, har stora problem att få ner soppamängden på nolllast, den får helt enkelt så mkt soppa vid tomvarvning så att den misständer :thumbdown:

Böt nålar i fredagskväll, och då funkade det riktigt ok, men sen böt jag till raceavgasröret och då blev det värre=( men jag har en elektronisk lösning på G som ska testas i veckan....

åker med väldigt försiktig tändning, testade att höja lite efter 11.18@195 repan, och med en boggande start så blev det 203 i slutfart, sköt på riktigt fint faktiskt, så nästa tävling återkommer jag med mer tryck, tändning och så kopplas ev launchen in, då sitter tian utan tvekan!

fästet fanns ju iaf, men bakvagnen måste justeras, och framvagnen höjas en smula samt styvare fjärdrar.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Var kul att träffas och språka lite i helgen, synd att det rapplade för dig. Får du till en bra snyt repa så är ju 10:an så lätt att nå så det är löjligt.

Lycka till med låglasten m.m.

Mvh.
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Härligt att se att det rör på sig :thumbright: :thumbright: :thumbright:

Ser ju fram emot hur du får till det med mc-förgasarna framförallt eftersom jag ska köra med såna oxå :D

Keep up the good work :P

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

har du kört nå mer i sommar?
E21 Turbo
Min bil!
Användarvisningsbild
DanielW
Forumsberoende

Inlägg av DanielW »

Han körde i fällfors, kom inte ihåg vilken bästa tid han fick.
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Användarvisningsbild
Worre
För mycket laddtryck

Inlägg av Worre »

fick inga bra starter i fällfors och var det inte starten så var det problem med att få i vxlarna
naaeee vill it
Worrsjö Plåt
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

som worre skriver så blev det bara fiasko av fällfors, körde upp för licens, sen första vändan ut så ville den inte varva som den skulle, boggade i starten och blev 11.60, lös med plenumet och konstaterade att fjädrarna som styr trottlarna låg fel i gasarna pga stressmek, så endast en cylinder gav full gas, de övriga 3 öppnade ca 15mm=(

löste problemet och åkte 11.24 med rätt lågt tryck(eftersom att jag inte visste vad det låg på efter trottelfiaskot)

höjde trycket ordentligt och även shiftlighten så jag inte skulle shortshifta som tidigare repor, men se då låste sig 2:ans växel, sen blev jag så förbannad så jag fick inte i 3:an heller=) hehe

nu återkommer jag på hösttävlingen med fullt tryck och andra fjädrar i framvagnen så jag kommer iväg hårdare....
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

Lite uppdate om allt jävulskap är på sin plats. För att hitta anledningen till att bilen kännts orkeslös så trycksattes turbosystemet, varvid ett STORT fel hittades i 3:ans förgasare, jag hade missat att en av de avlägsnade skruvarna till gamla gaslänkaget var genomgående, så 3:ans cylinder har aldrig gått för fullt(trotteln har ej öppnat max) :doh: .

Jag åtgärdade detta och satte längre mjukare fjädrar fram på bilen, samt moddade framdämparna för trevligare reaktion i starten, sen ut och testköra, allt jävlades, grenröret sprack, lös och repa det och bygga ett stag till turbon, ut och testa, slangen till WG:n pajade, fixa det och var lös med kompressorkåpan och svetsade dit ett extra tryckuutag till gasarna.

Ihop med allt igen, just som jag skulle dra igen V-bandet på kompressorkåpan fick jag främmande, så jag avbröt, och resten kan ni väl räkna ut sen, när kompisen åkte drog jag ut och körde i tron om att allt satt ihop, så då sköt jag lös kompressorhuset och skadade impellern en aning :doh: nr2

filade till det värsta och bestyckade om gasarna, och åkte ut och testade igen, gick fett och fint , skruvade upp till strax över 2 bar, och nu börjar jag känna mig nöjdare, kan säga att det var en upplevelse att ratta i mörkret med mobilens ficklampa i ena handen för att se lambdan och den andra på ratten :?

slutsatsen var att nu matar den på friskt, så garagerade och gick in till sambon som snart är lika less på bilen som mig.

Vaknade till regn och rusk i morse, och då jag måste på dop i morgon så grusades planen på 2.5bar och vp csp :evil:

det ser dock ljusare ut ute nu så kanske rullar ut och hoppas på att det torkar upp....
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

hehe! :P vad är det för polare som inte hjälper till utan saboterar sådär.. tråkigt om du inte får köra nu men det verkar ju som du kommer få fart på bilen iaf.. 2,5bar är fränt!
varför ska det alltid regna på tävlingar....
ja var på 3 tävlingar me min bil förra sommarn, 2 regnade bort & sista gången sköt ja toppackningen på vägen dit så när ja väl kom fram rann de vatten in i 4an, sen ville inte motorn gå runt ens..... :doh:
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

men far och testa nån repa på blackracet på onsdag! om det inte regnar bort det också:(
E21 Turbo
Min bil!
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

vart är det blackrace?
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

johanedstrom skrev:men far och testa nån repa på blackracet på onsdag! om det inte regnar bort det också:(
Antar att det fällfors du menar och där är det bara blackstage på onsdag
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Steve skrev:
johanedstrom skrev:men far och testa nån repa på blackracet på onsdag! om det inte regnar bort det också:(
Antar att det fällfors du menar och där är det bara blackstage på onsdag
vad är blackstage?
Skriv svar