Lite uppdate om allt jävulskap är på sin plats. För att hitta anledningen till att bilen kännts orkeslös så trycksattes turbosystemet, varvid ett STORT fel hittades i 3:ans förgasare, jag hade missat att en av de avlägsnade skruvarna till gamla gaslänkaget var genomgående, så 3:ans cylinder har aldrig gått för fullt(trotteln har ej öppnat max)

.
Jag åtgärdade detta och satte längre mjukare fjädrar fram på bilen, samt moddade framdämparna för trevligare reaktion i starten, sen ut och testköra, allt jävlades, grenröret sprack, lös och repa det och bygga ett stag till turbon, ut och testa, slangen till WG:n pajade, fixa det och var lös med kompressorkåpan och svetsade dit ett extra tryckuutag till gasarna.
Ihop med allt igen, just som jag skulle dra igen V-bandet på kompressorkåpan fick jag främmande, så jag avbröt, och resten kan ni väl räkna ut sen, när kompisen åkte drog jag ut och körde i tron om att allt satt ihop, så då sköt jag lös kompressorhuset och skadade impellern en aning

nr2
filade till det värsta och bestyckade om gasarna, och åkte ut och testade igen, gick fett och fint , skruvade upp till strax över 2 bar, och nu börjar jag känna mig nöjdare, kan säga att det var en upplevelse att ratta i mörkret med mobilens ficklampa i ena handen för att se lambdan och den andra på ratten
slutsatsen var att nu matar den på friskt, så garagerade och gick in till sambon som snart är lika less på bilen som mig.
Vaknade till regn och rusk i morse, och då jag måste på dop i morgon så grusades planen på 2.5bar och vp csp
det ser dock ljusare ut ute nu så kanske rullar ut och hoppas på att det torkar upp....