per a skrev:precis som hk beroende säger så sitter det väldigt klena axlar i mercor som har klena
motorer orginal. 300tdt hat mittimellen storleken och W124 med m104 motor har en stor klump och även driv axlar/knutar skiljer. dom klumparna sitter ju på bilar med 400hk
orginal och över 2ton och fins med diffbromsar
Bonden_85 skrev:
Växellådor som funkar skapligt i mercavärlden hittar man i 190E 16V (getrag) och 300E 24V(ZF)
Om man bara ska åka runt och busa på stan osv. så funkar det med ZF lådan + original dubbelmasse svänghjul + original koppling.
Ska man åka rakt fram så är det nog getrag + värre koppling, gärna flerskivig som behövs.
Större klumpar finns tex på w126, före -85 passar på 123 efter -85 ska troligtvis passa 124.
Vad sitter det för automatlådor i 300e 24v? Är det nått som går att använda eller är det typ samma som 300tdt automatlåda