Sida 11 av 11
Postat: ons okt 20, 2010 7:56 pm
av Jensa_b
per a skrev:precis som hk beroende säger så sitter det väldigt klena axlar i mercor som har klena
motorer orginal. 300tdt hat mittimellen storleken och W124 med m104 motor har en stor klump och även driv axlar/knutar skiljer. dom klumparna sitter ju på bilar med 400hk
orginal och över 2ton och fins med diffbromsar
Bonden_85 skrev:
Växellådor som funkar skapligt i mercavärlden hittar man i 190E 16V (getrag) och 300E 24V(ZF)
Om man bara ska åka runt och busa på stan osv. så funkar det med ZF lådan + original dubbelmasse svänghjul + original koppling.
Ska man åka rakt fram så är det nog getrag + värre koppling, gärna flerskivig som behövs.
Större klumpar finns tex på w126, före -85 passar på 123 efter -85 ska troligtvis passa 124.
Vad sitter det för automatlådor i 300e 24v? Är det nått som går att använda eller är det typ samma som 300tdt automatlåda
Re: Recept 300dt
Postat: mån aug 29, 2011 7:48 pm
av 1540
vilken pump skall am lämna iväg till ombygnad orginal om606 eller ska man ta om603 turbo pump
Re: Recept 300dt
Postat: tis aug 30, 2011 11:11 am
av Dieselmerc
Funkar med om606 sug pump, beror på om du vill ha alda.
Re: Recept 300dt
Postat: tis aug 30, 2011 8:47 pm
av Babs
Helt klart 606:an då den är från en nyare serie å har lite vassare kamaxel,klarar 5%mer effekt
Re: Recept 300dt
Postat: ons aug 31, 2011 11:33 am
av 1540
även om dom det är från en sug 606 från 124 serien?
Re: Recept 300dt
Postat: ons aug 31, 2011 2:49 pm
av Dieselmerc
jå du kan inte ta turbo 606 från 210 då den är elstyrd.
Re: Recept 300dt
Postat: lör sep 03, 2011 7:54 am
av Fixarn
Om någon har en elstyrd turbopump kan jag vara intresserad av att köpa den!
Re: Recept 300dt
Postat: tis nov 08, 2011 1:56 pm
av Dieselmerc
jag har! pm om du vill köpa
Re: Recept 300dt
Postat: ons mar 28, 2012 5:02 pm
av t_walla
Intresserad av 7 och 8mm pumpar?? Kan bygga om din pump om det är intressant. Du kan ringa mig på 070 207 79 96.
// Tomas