Volvo 242 -75 //subw000fer
- silversurfaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: tis jan 22, 2008 3:59 pm
- Ort: Ursviken/skellefteå
Lite sjuka regler ang fueltankar,godkända innom racing duger inte åt SBP
,men svetsa en egen går utmärkt
(beroende hur den ser ut)ang batteriet så kan du ställa det mellan stolarna om du vill, vad dom vill se är att det är fastsatt ordentligt(om du voltar,ja du förstår) och är det i cupen så ska det vara avluftat.
orginal e för gubbdjävlar/
Martin Gustafsson
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=2229
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... f=13&t=235
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=3647
Martin Gustafsson
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=2229
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... f=13&t=235
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=3647
-
subw000fer
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
-
subw000fer
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
ok! Jo ska nog slå en pling till bilbekämpningen så vet man säkert.Stener skrev:Kolla upp ifall du behöver typ kolkanister också på reg besiktningen. Massa såna småsaker man inte tänker på men jag har själv ingen aning, Sitter det original på bilen som motorn kommer ifrån så behövs det säkerligen i din bil med.
Ingen aning om det sitter på en bmw 325 -91 men.. men det är väl ändå bara en burk som titter på ventilationen till tanken?
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
-
subw000fer
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
-
subw000fer
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
UPDATE
Tänkte ta ner tanken så jag kommer åt lite bättre vid rambenen.. Den ska ju nog ersättas med fuelcell sen.
Kände även att det luktade lite sås när jag höll huvet över armaturen
spännande att kapa o svetsa runt det som jag gjort då..
Tömma den först.. Va ca 15l i tanken... 15l bensin och ca 50l(?) luft i en behållare, säkert ett bra förhållande för en bra explosion [thum]

Tank nere.... kul att se en skitig tank?

Där bodde den

Det var detta jag ville komma åt lite bättre, ska byta lite här. Golv och rambalkar bakåt sen kommer få en liten makeover
En vidareutvecklad version av "Manne-style" [thum] Har tagit mkt inspiration till baken från mannes 142a och jag hoppas att du bara känner dig hedrad av det

äckel... ska bli ändring på det!

Men innan jag kapar mer i ramen och baljan så ska jag bygga lite på hjulhuset för att bilfan ska sitta ihop på några ställen iaf

Så bagaget kommer byggas för att ha en fuelcell i och batterilåda. jag har i huvudet hur detta ska byggas nu och det gör att jobbet kommer gå mkt fortare, minst halva tiden när man grejar ibland kan ju gå åt till att fundera ut hur man ska få till det bra!
Tänkte ta ner tanken så jag kommer åt lite bättre vid rambenen.. Den ska ju nog ersättas med fuelcell sen.
Kände även att det luktade lite sås när jag höll huvet över armaturen
Tömma den först.. Va ca 15l i tanken... 15l bensin och ca 50l(?) luft i en behållare, säkert ett bra förhållande för en bra explosion [thum]

Tank nere.... kul att se en skitig tank?

Där bodde den

Det var detta jag ville komma åt lite bättre, ska byta lite här. Golv och rambalkar bakåt sen kommer få en liten makeover

äckel... ska bli ändring på det!

Men innan jag kapar mer i ramen och baljan så ska jag bygga lite på hjulhuset för att bilfan ska sitta ihop på några ställen iaf

Så bagaget kommer byggas för att ha en fuelcell i och batterilåda. jag har i huvudet hur detta ska byggas nu och det gör att jobbet kommer gå mkt fortare, minst halva tiden när man grejar ibland kan ju gå åt till att fundera ut hur man ska få till det bra!
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Nja när det är årsmod. 75 så är det lite enklare då behövs inte allt kringkrafs som katalysator och kolkanister, CO 3,5, 220HK och 275NM det är allt man måste ha med i beräkningarna då.Stener skrev:Kolla upp ifall du behöver typ kolkanister också på reg besiktningen. Massa såna småsaker man inte tänker på men jag har själv ingen aning, Sitter det original på bilen som motorn kommer ifrån så behövs det säkerligen i din bil med.
We have a long way to go and a short time to get there....

http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731

http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731
Jag är impad av din motivation, jag hade inte gett mig på ett sådant rostoffer ens om jag fått 50 lök 
Jag hade nog letat upp ett mindre rostigt ex och flyttat över chassinumret, lättare att byta ett par plåtar istället för 200
Jag hade nog letat upp ett mindre rostigt ex och flyttat över chassinumret, lättare att byta ett par plåtar istället för 200
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
-
subw000fer
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Falo Ok, nice
JohanK Haha
jojo, men det är ju fusk
de finns ju knappt rostfria och nu vet jag att allt blir bra iaf
Hade dock aldrig köpt denna om jag vetat (om jag hade kollat ordentligt
) att den var så dålig..
P Mäki mja, nu händer det iaf lite på sommaren! Ja det är aldrig fel
UPDATE
Hjulhus. Blir lite bredare än original =)

Här saknas det numer en liten bit.


Inte för att jag saknar den så mkt...

Här har vi en liten ny bit till rambenet. 2mm ofc.

Ny bit ditsatt, ska dit nytt på undersidan med.


Hjulhus helsvetsat och tillfixat. Vet inte om jag nämnde det i tråden förut men jag hittade svetsprimer sen
hittade det ju ingenstans i "stor-stan" när jag var på alla möjiga ställen som borde ha, jula, swedol, mekonomen, en svetsaffär, färgaffär. Men så går jag förbi järnaffären här i byn och hittar det
Den blev dyr men vafan.. 167:- för en sprayburk. Förcher (eller va de va) är märket. Zink-proffsprimer.
Hursomhelst, det är sprayat i den lilla dubbelplåteni nerkant av hjulhussidan där jag punktade ihop det.


Nu ska jag (förhoppningsvis) jobba i en vecka igen. Det beror på hur mkt de har att göra på verkstan. så det kommer inte hända lika mkt nu under veckan.
JohanK Haha
P Mäki mja, nu händer det iaf lite på sommaren! Ja det är aldrig fel
UPDATE
Hjulhus. Blir lite bredare än original =)

Här saknas det numer en liten bit.


Inte för att jag saknar den så mkt...

Här har vi en liten ny bit till rambenet. 2mm ofc.

Ny bit ditsatt, ska dit nytt på undersidan med.


Hjulhus helsvetsat och tillfixat. Vet inte om jag nämnde det i tråden förut men jag hittade svetsprimer sen
Hursomhelst, det är sprayat i den lilla dubbelplåteni nerkant av hjulhussidan där jag punktade ihop det.


Nu ska jag (förhoppningsvis) jobba i en vecka igen. Det beror på hur mkt de har att göra på verkstan. så det kommer inte hända lika mkt nu under veckan.
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Jävla fint arbete du gör med plåten! 75:erna är ett jävla mög med rost sen är det ju så kul när folk gör fina lagningar! 
Tacka vet jag fogskums skärmkanterna på min 244 riktigt fränt ju!
Bästa var att säljaren sa det att han börjat och börja göra i ordning bilen och det såg man verkligen...
Kör på hårt!
Tacka vet jag fogskums skärmkanterna på min 244 riktigt fränt ju!
Kör på hårt!
Dennis Traneskog