Sida 11 av 23
Postat: lör jun 26, 2010 7:50 pm
av silversurfaren
Lite sjuka regler ang fueltankar,godkända innom racing duger inte åt SBP

,men svetsa en egen går utmärkt

(beroende hur den ser ut)ang batteriet så kan du ställa det mellan stolarna om du vill, vad dom vill se är att det är fastsatt ordentligt(om du voltar,ja du förstår) och är det i cupen så ska det vara avluftat.
Postat: lör jun 26, 2010 8:01 pm
av subw000fer
Haha ok

då får jag väl svetsa en egen/ få en svetsad åt mig! och det går då igenom reggbess sen? den ska ju som alla fuelcells vanligtvis gör sitta i bagaget, lite nersänkt.
Tack för snabbt svar

nu vet jag hur jag ska bygga!

Update ikväll.
Postat: lör jun 26, 2010 8:11 pm
av Stener
Kolla upp ifall du behöver typ kolkanister också på reg besiktningen. Massa såna småsaker man inte tänker på men jag har själv ingen aning, Sitter det original på bilen som motorn kommer ifrån så behövs det säkerligen i din bil med.
Postat: lör jun 26, 2010 8:21 pm
av subw000fer
Stener skrev:Kolla upp ifall du behöver typ kolkanister också på reg besiktningen. Massa såna småsaker man inte tänker på men jag har själv ingen aning, Sitter det original på bilen som motorn kommer ifrån så behövs det säkerligen i din bil med.
ok! Jo ska nog slå en pling till bilbekämpningen så vet man säkert.
Ingen aning om det sitter på en bmw 325 -91 men.. men det är väl ändå bara en burk som titter på ventilationen till tanken?

Postat: lör jun 26, 2010 9:20 pm
av Alex0512
Har för mig att du måste tanka utanför bilen, du får alltså inte ha tanken i bagaget utan att ha ett rör ut med tanklock. Är inte säker men har för mig det är så..
//alex
Postat: lör jun 26, 2010 10:01 pm
av Edvard
Har du tanken avskilt (i ditt fall borde du ha kvar brandväggen) från kupén ska SPB skita blanka *** i den eftersom årsmodellen är äldre än -84 eller om det var -82. Kollade upp detta innan jag monterade det i min ascona. Annars får du la punkta igen bagaget innan bes....
Postat: lör jun 26, 2010 10:52 pm
av subw000fer
Alex0512 aha, ok! det hade jag nog tänkt göra iaf för att det ska vara smidigt

men bra info!
Edvard Ok, gött! Jag ska ersätta det som är bakom ryggstödet original (som det är massa hål i) till tät vägg i plåt.
Update på G!
Postat: lör jun 26, 2010 11:14 pm
av subw000fer
UPDATE
Tänkte ta ner tanken så jag kommer åt lite bättre vid rambenen.. Den ska ju nog ersättas med fuelcell sen.
Kände även att det luktade lite sås när jag höll huvet över armaturen

spännande att kapa o svetsa runt det som jag gjort då..
Tömma den först.. Va ca 15l i tanken... 15l bensin och ca 50l(?) luft i en behållare, säkert ett bra förhållande för en bra explosion [thum]
Tank nere.... kul att se en skitig tank?
Där bodde den
Det var detta jag ville komma åt lite bättre, ska byta lite här. Golv och rambalkar bakåt sen kommer få en liten makeover

En vidareutvecklad version av "Manne-style" [thum] Har tagit mkt inspiration till baken från mannes 142a och jag hoppas att du bara känner dig hedrad av det
äckel... ska bli ändring på det!
Men innan jag kapar mer i ramen och baljan så ska jag bygga lite på hjulhuset för att bilfan ska sitta ihop på några ställen iaf
Så bagaget kommer byggas för att ha en fuelcell i och batterilåda. jag har i huvudet hur detta ska byggas nu och det gör att jobbet kommer gå mkt fortare, minst halva tiden när man grejar ibland kan ju gå åt till att fundera ut hur man ska få till det bra!
Postat: sön jun 27, 2010 8:31 am
av Falo
Stener skrev:Kolla upp ifall du behöver typ kolkanister också på reg besiktningen. Massa såna småsaker man inte tänker på men jag har själv ingen aning, Sitter det original på bilen som motorn kommer ifrån så behövs det säkerligen i din bil med.
Nja när det är årsmod. 75 så är det lite enklare då behövs inte allt kringkrafs som katalysator och kolkanister, CO 3,5, 220HK och 275NM det är allt man måste ha med i beräkningarna då.
Postat: sön jun 27, 2010 8:51 am
av JohanK
Jag är impad av din motivation, jag hade inte gett mig på ett sådant rostoffer ens om jag fått 50 lök
Jag hade nog letat upp ett mindre rostigt ex och flyttat över chassinumret, lättare att byta ett par plåtar istället för 200

Postat: sön jun 27, 2010 1:18 pm
av P Mäki
Ja hördu!!! jävla va du jobbar på!!!
Större hjulhus är alltid bra

Postat: sön jun 27, 2010 9:54 pm
av subw000fer
Falo Ok, nice
JohanK Haha

jojo, men det är ju fusk

de finns ju knappt rostfria och nu vet jag att allt blir bra iaf

Hade dock aldrig köpt denna om jag vetat (om jag hade kollat ordentligt

) att den var så dålig..
P Mäki mja, nu händer det iaf lite på sommaren! Ja det är aldrig fel
UPDATE
Hjulhus. Blir lite bredare än original =)
Här saknas det numer en liten bit.
Inte för att jag saknar den så mkt...
Här har vi en liten ny bit till rambenet. 2mm ofc.
Ny bit ditsatt, ska dit nytt på undersidan med.
Hjulhus helsvetsat och tillfixat. Vet inte om jag nämnde det i tråden förut men jag hittade svetsprimer sen

hittade det ju ingenstans i "stor-stan" när jag var på alla möjiga ställen som borde ha, jula, swedol, mekonomen, en svetsaffär, färgaffär. Men så går jag förbi järnaffären här i byn och hittar det

Den blev dyr men vafan.. 167:- för en sprayburk. Förcher (eller va de va) är märket. Zink-proffsprimer.
Hursomhelst, det är sprayat i den lilla dubbelplåteni nerkant av hjulhussidan där jag punktade ihop det.
Nu ska jag (förhoppningsvis) jobba i en vecka igen. Det beror på hur mkt de har att göra på verkstan. så det kommer inte hända lika mkt nu under veckan.
Postat: sön jun 27, 2010 9:58 pm
av Alex0512
vilket tempo du har!
Snart kommer du ju börja med de roliga grejerna

Är spännande att följa
//Alex
Postat: tis jun 29, 2010 12:25 am
av 24416vR
Jävla fint arbete du gör med plåten! 75:erna är ett jävla mög med rost sen är det ju så kul när folk gör fina lagningar!

Tacka vet jag fogskums skärmkanterna på min 244 riktigt fränt ju!

Bästa var att säljaren sa det att han börjat och börja göra i ordning bilen och det såg man verkligen...
Kör på hårt!
Postat: tis jun 29, 2010 12:46 am
av MrHedlund
Jäsiken vad det jobbas. Kommer bli sketa grymt senare med m50. Lycka till
