Nicklas 740 16v turbo.
Re: Nicklas 740 16v turbo.
Igår var jag och köpte mig en 763 TP av löven här på forumet. så nu ska jag nog kunna va säker på att det inte slirar.
sen fick ja lite tid över innan jobbet så jag kapa i grenröret lite å fixa så screamerpipen går in i dp,n.
sen fick ja lite tid över innan jobbet så jag kapa i grenröret lite å fixa så screamerpipen går in i dp,n.
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.
Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Gött,Kan säga de känns "lite" skillnad mellan orginal tryckplatta och 763:an 

Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
F.F.F = Funktion Före Form
Fan börjar snart bli orolig att bli ifrånkörd :S Så får bli att jobba extra imorgon för att få lite mer stålar 

Wbt : ja jag hoppas ja slipper slir med denna:)
Rikard: jag ska med jobba imorgon så det är klart du ska vara orolig
haha
Rikard: jag ska med jobba imorgon så det är klart du ska vara orolig

Hej, händer inte så mycket nu när motorn är klar för att lyftas i karossen.
så jag var och köpte en till 740 av en polare lite billigt(1500kr), för att den inte ville starta. drag bara en direktkabel till soppa pumpen så starta den direkt:).
besikta den idag utan att gjort nått annat och vart helt godkänd!:).
så nu har jag ny brukis och ska slänga ur motorn i gammla brukisen så nya motorn kan ta plats så ja kan dra kablar för ms sedan ska allt va klart för att vrida på nyckeln:)
bild på nya brukisen.

nästan nya sommardäck på 740 turbofälg fick jag med.
besiktnings mannen gav mig beröm för skicket under bilen till å med!.
så jag var och köpte en till 740 av en polare lite billigt(1500kr), för att den inte ville starta. drag bara en direktkabel till soppa pumpen så starta den direkt:).
besikta den idag utan att gjort nått annat och vart helt godkänd!:).
så nu har jag ny brukis och ska slänga ur motorn i gammla brukisen så nya motorn kan ta plats så ja kan dra kablar för ms sedan ska allt va klart för att vrida på nyckeln:)
bild på nya brukisen.

nästan nya sommardäck på 740 turbofälg fick jag med.
besiktnings mannen gav mig beröm för skicket under bilen till å med!.
Re: Nicklas 740 16v turbo. MS-frågor sid,9
härligt;) då får du allt bli ett par race tkr ja;)icklas skrev:Jo det gör jag nog, ska försöka åka så mycket som möjligt med bilen:)
njaa, får väll se. endel bus blire nog iaf:P
Såja nu börjar det hända lite saker igen:).
Motorn är nu urplockad från karossen, så ska bara bogsera karossen till päronas garage där motorn är så ska ja lyfta i den imorgon är det tänkt.
sedan återstår det bara kabeldragning för ms, bygga om avgaset lite grann och göra ett intercooler fäste samt tryckrör. och så funderar jag på att beställa lite hårdare bussningar till motorfästen och v-låda då dom som va nu är helt slut..
Motorn är nu urplockad från karossen, så ska bara bogsera karossen till päronas garage där motorn är så ska ja lyfta i den imorgon är det tänkt.
sedan återstår det bara kabeldragning för ms, bygga om avgaset lite grann och göra ett intercooler fäste samt tryckrör. och så funderar jag på att beställa lite hårdare bussningar till motorfästen och v-låda då dom som va nu är helt slut..
Så nu var den skiten ur, känns ganska skönt att den börjar hända lite:).

Sen när motorn va ur så passa ja på att ta ur lh 2,4 piskan. Eftersom ja ska köra med Megasquirt så behöver jag väll inget kvar ifrån den piskan?.
ska dra nya kablar för generator bara.

Sen vart ja lite fundersam när ja skulle montera svänghjulet, då ja tyckte att markeringen vart riktad mot startmotorn vid 2 lägen så vet inte vilket som är rätt :S...

Kan ju få den mot startmotorn även fast ja snurrar svänghjulet ett läge till uppåt..!?

Sen när motorn va ur så passa ja på att ta ur lh 2,4 piskan. Eftersom ja ska köra med Megasquirt så behöver jag väll inget kvar ifrån den piskan?.
ska dra nya kablar för generator bara.

Sen vart ja lite fundersam när ja skulle montera svänghjulet, då ja tyckte att markeringen vart riktad mot startmotorn vid 2 lägen så vet inte vilket som är rätt :S...

Kan ju få den mot startmotorn även fast ja snurrar svänghjulet ett läge till uppåt..!?
-
- Forumsberoende
rätt på bilden!
med MS spelar de ju ingen större roll, går ju att ställa in!
med MS spelar de ju ingen större roll, går ju att ställa in!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
kanon du äre rätt:P
Äntligen va motorbytet gjort:)
väldigt skönt att slippa se lh härvan med, ser mer städat ut.. och så ser motorn mindre ut nu när balansxlarna är bortplockade och pluggade.

så nu återstår bara fästen till kylare och ic. tryckrör, samt kabeldragning för ms.
nån som vet hur det blir med puckar som motorkuddar och v-låds kudde förutom lite vibrationer?
det är ju antingen det eller att snickra ihop ett motorstag för att slippa att motorn vrider sig sedan när man börjat få ordning på sakerna.
väldigt skönt att slippa se lh härvan med, ser mer städat ut.. och så ser motorn mindre ut nu när balansxlarna är bortplockade och pluggade.

så nu återstår bara fästen till kylare och ic. tryckrör, samt kabeldragning för ms.
nån som vet hur det blir med puckar som motorkuddar och v-låds kudde förutom lite vibrationer?
det är ju antingen det eller att snickra ihop ett motorstag för att slippa att motorn vrider sig sedan när man börjat få ordning på sakerna.
240 rally motorkuddar? vet inte om dom passar, kanske någon annan som vet?
vart finner man dom då?, vad är specielt för 240 rally kuddar?:S
finns ju hårdare att köpa men eftersom vi har en massa puckar hemma så får det väll bli att prova:)
finns ju hårdare att köpa men eftersom vi har en massa puckar hemma så får det väll bli att prova:)