Har vägt upp fixturen med lite överdriven precision kanske Sen ställde jag ner bilen på den, men de va lite besvärligt att få ner bilen från pallbockarna fram när man va själv och den domkraften va upptagen Band ett spännband runt benet, lyfte bilen med handkraft och drog undan pallbockarna med benet
Sen har jag vägt upp bilen, och svetsat fast den både i kaross-falsen, och satt extra järn emot trösklarna utvändigt. Sen har kapen gått friskt idag. Besvärligt att komma igenom allt dubbel-plåt, balkar osv, men till slut så... Nu kan jag nog inte kapa mycket mer innan jag börjat måtta fram balkarna till motorfäste, framvagnsfäste osv. Dom får jag tyvärr på tisdag/onsdag...
Jag funderar lite på grovleken på balkarna. Jag har ju byggt kick-up-en i 60x40x2mm, men jag tycker dom är lite otympliga på höjden, de bygger så mycket och kommer stjäla golvutrymme. Nu handlar det inte om mycket iof. Men jag undrar om de duger med 40x40x3 eller 40x50x3, då går man ju upp i tjocklek, men får ner profilen. Enligt Gustaf Ulander ska det vara okej, om:
"man har mer rörramskaraktär (dvs en "överbyggnad" som hjälper till att hålla ihop bitarna) kan grundramen göras lägre, kanske 50x40x3 eller 40x40x3. Men det är som sagt helt beroende på hur man gör."
Om jag lägger två balkar längs med kardanen och sedan behåller mina originaltrösklar som balksystem, är de av rörramskaraktär då?
Har chans att avbeställa mina 60x40x2mm på måndag morgon, så de är ingen brådska...