200sx s13 - "Dieseldoris" - Ras igen. Lägger ner.
Knack, knack, knack...
Nu har jag kört sönder nånting. Har inte bestämt mig om det är nåt lager eller bara nån lyftare som tokdött än, men oljan jag tömde ur motorn var ungefär som diesel.
Ska börja med att motionera lyftarna alt. låna dom från min Sunny och se om det går över, annars så är det nog tyvärr färdigåkt för i sommar.
Och för övrigt så får jag bara senare och senare laddtryck. Fick upp max 0,8 bar strax över 7k nånstans, men mer normalt så ligger det runt 0,3-0,5 och är vääääldigt segt att få upp. Måste bli en provtryckning av allt och konditionskontroll på wg:n.
Lillebror fick iaf till några snygga bilder idag:





Och för övrigt så får jag bara senare och senare laddtryck. Fick upp max 0,8 bar strax över 7k nånstans, men mer normalt så ligger det runt 0,3-0,5 och är vääääldigt segt att få upp. Måste bli en provtryckning av allt och konditionskontroll på wg:n.
Lillebror fick iaf till några snygga bilder idag:


Det är mycket som ska stämma när man snickrat ihop en egen anläggning. Det var synd att höra om ljuden, men du hittar nog igen det.
Vad menar du med 'som diesel' ? Har du kört för fett och blandat ut oljan?
Vad menar du med 'som diesel' ? Har du kört för fett och blandat ut oljan?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jo, nog fan kommer jag hitta åt vad det är som låter. Frågan är ju bara när man ska idas fixa det...
Men det där med laddtrycket blir jag bara mer säker på att det är wg:n som knasar. Satt och kollade loggar ikväll och det verkar som att första repan jag kör får jag tidigare och mer ladd, och ju varmare allting blir, desto mindre och segare ladd får jag. Ska försöka klura ut nåt sätt att provtrycka wg på plats i bilen. Är ju ändå nån skum kina-grej så lite bök får man väl räkna med.
Oljan var väldigt lättflytande helt enkelt. Kändes "fel" då man gnuggade den mellan fingrarna. Luktade inte just nån bensin om den tyckte jag.

Oljan var väldigt lättflytande helt enkelt. Kändes "fel" då man gnuggade den mellan fingrarna. Luktade inte just nån bensin om den tyckte jag.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 74
- Blev medlem: lör sep 17, 2005 2:44 pm
- Ort: Oslo
Generellt sett har den gått lite fet på tomgång och när kallstartstillskottet varit aktivt, men annars kan jag inte påstå att jag tycker den gått särskilt fett.
Färdigåkt? Icke! Jag hade ju hoppats på att få känna trycket i en repa med maxladd innan jag går i landsflykt
Snygg jag blev på kortet förresten, ser knappt ut som att jag sover
Färdigåkt? Icke! Jag hade ju hoppats på att få känna trycket i en repa med maxladd innan jag går i landsflykt

Snygg jag blev på kortet förresten, ser knappt ut som att jag sover

Förare Team Egon Racing
Släng i helsyntet och skicka en datalogg åt mitt håll på lite blandad körning så jag får se hur det ligger till.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 74
- Blev medlem: lör sep 17, 2005 2:44 pm
- Ort: Oslo
Var nära att jag skulle måsta bli det idag, men tack och lov så fick jag en åt mig en karta öl ikväll, blev tvungen att leva på snålgrogg hela dagen!rebell82 skrev:Egon: Vi får väl göra en insats och leta vad fan som rasat, bara du lyckas hålla dig nykter iaf nån dag.![]()

Hojta till du när det är dags, jag är som sagt borta från fredag kväll till söndag kväll men annars har jag säkert möjlighet att komma förbi.
Förare Team Egon Racing
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 74
- Blev medlem: lör sep 17, 2005 2:44 pm
- Ort: Oslo
Det gick ju sådär med att ställa bort bilskrället. Efter lite påtryckningar från mina nära och kära så lyftes motorn ur och obducerades. Samtliga lager va halvkassa och axiallagret va jättedåligt. Nåt fyllo hade vänt lagret fel så det gått torrt...
Veven ligger iaf hos Umeå motorslip och är färdig. Den var 11 hundringar krokig och klarade sig med en riktning och lite polering. Mätte upp lagerlägena i blocket ikväll och dom hade klarat sig tokfint. Till helgen bär det av igen. Nu med olja till lagren.
Pillade isär wg:n och kom fram till att den nypit i ventilen. Men det tråkiga är att det är nåt skitskumt slitage på skaftet så det ser ut som tallriken planerar att hoppa av.
Får se hur jag löser det. Mest troligt paniklånar jag en annan och svetsar dit.


Pillade isär wg:n och kom fram till att den nypit i ventilen. Men det tråkiga är att det är nåt skitskumt slitage på skaftet så det ser ut som tallriken planerar att hoppa av.

Det är ju en lång och saltfri höst kvar, dumt att ställa av sportbilen så tidigt. 
Ska bli kul att höra om du får någon ordning på laddtryck och motor.

Ska bli kul att höra om du får någon ordning på laddtryck och motor.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.