
142 TIC - Ny Film
har varit å kört i helgen nu...blir som inte så mycket klokare på bilen.
provade med storbben att tändningen stod på det den var ställd på. satte 24 grader över hela mappen. starta. stobba. varva (upp till ca 5000). står exakt på stället hela tiden.
happ! då for jag iväg å körde, med den bränslemapp jag hade innan jag styrde tändníngen. direkt det börjar trycka på lite å varva lite så fettar den på nå extremt! ligger på 10.2 i AFR
det e max vad mätarn kan visa oxå så den går säkert fetare.
Fattar inte att det kan ha blivit så bara helt plötsligt, å smäller å klipper gör den oxå. låg tidigare på afr 11-12 full gas. Har provat snåla ner mycket från mappen jag hade oxå men jag får inte till det. samma sak händer om man kliver på fort efter man växlat, då bludrar den rejält å rycker som ett as. men seeeeeg drar man den upp till 5000/1bar så går den ju utan smällar.
inga tips
provade med storbben att tändningen stod på det den var ställd på. satte 24 grader över hela mappen. starta. stobba. varva (upp till ca 5000). står exakt på stället hela tiden.
happ! då for jag iväg å körde, med den bränslemapp jag hade innan jag styrde tändníngen. direkt det börjar trycka på lite å varva lite så fettar den på nå extremt! ligger på 10.2 i AFR
Fattar inte att det kan ha blivit så bara helt plötsligt, å smäller å klipper gör den oxå. låg tidigare på afr 11-12 full gas. Har provat snåla ner mycket från mappen jag hade oxå men jag får inte till det. samma sak händer om man kliver på fort efter man växlat, då bludrar den rejält å rycker som ett as. men seeeeeg drar man den upp till 5000/1bar så går den ju utan smällar.
inga tips
Johannes Selberg
Ford F100
Ford F100
det var väl typ nån msd eller accel jag tänkte på isåfall142 TiXeR skrev:vet ej... vad för spole kan man prova med då? vill inte köpa nå msd nu så här direkt
jag fick bara intrycket att det blev sämre gnista när man styrde tändningen via ms när jag hjälpte kompisen med hans 142turbo
men vi kan ju ha gjort nåt fel så det var därför det blev dåligt
han körde även med ett org tändsystem och en accel spole ett tag o när han bytte tillbaka till en vanligt så fick han snåla ner den på endel ställen för den klarade helt enkelt inte tända när man hade under typ 11 i afr vid 12 funkade det dock utan problem
-
Mattias wikberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
- Fredrik Forsberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 549
- Blev medlem: mån jul 31, 2006 1:15 pm
- Ort: Örebro
Volvon back in Action
Äntligen så fungerar volvon som den ska
Backeliten samt Henke har varit å funderat,bänglat,klippt,lött,monterat å donat med min tändningsbit. Mer ingående så var det något på mskortet som pajat så den gav inte bra signal alls.
Lite senare for vi ut å mappa bilen. mitt i allt tvär dör bilen på boden vägen vid åke eriksson...inte lika kul.... visar sig vara glapp i ms kontakten
snabbt fixat.
Problemet jag haft med att den smäller vid tvärt gaspådrag mm visade sig vara accelerations inställningar för soppan som ges efter gas släpp.
Så nu är det bara å stämpla
Stort tack till Jonas och Henke!!
Äntligen så fungerar volvon som den ska
Backeliten samt Henke har varit å funderat,bänglat,klippt,lött,monterat å donat med min tändningsbit. Mer ingående så var det något på mskortet som pajat så den gav inte bra signal alls.
Lite senare for vi ut å mappa bilen. mitt i allt tvär dör bilen på boden vägen vid åke eriksson...inte lika kul.... visar sig vara glapp i ms kontakten
Problemet jag haft med att den smäller vid tvärt gaspådrag mm visade sig vara accelerations inställningar för soppan som ges efter gas släpp.
Så nu är det bara å stämpla
Stort tack till Jonas och Henke!!
Senast redigerad av 142 TiXeR den fre sep 29, 2006 4:51 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Johannes Selberg
Ford F100
Ford F100