Boströms dragracing-Amazon 9,38 229 (Dyno mellan dagarna)
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Jag vet att jag sett ett annat O-ring-verktyg också..
http://store.summitracing.com/partdetai ... SK-100-GRM
http://store.summitracing.com/partdetai ... SK-100-GRM
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Gustav Nilsson jobbar visst på något verktyg som jag förstått det, ska bli mycket intressant att se hur det fungerar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Nu är o-ringningen av blocket gjord.



http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: mån sep 17, 2007 3:49 pm
- Ort: Månkarbo
Så här ser verktyget ut.skärdjupet justeras genom att man lägger 3st bladmått mellan blockkanten och verktyget och ställer in skärtanden så den just tar i blocket och sen plockar man bort bladmåtten och vrider runt verktyget med ett spärrskaft samtidigt som mat trycker ned tills det bottnar på kanten.det här verktyget är anpassat för saab/volvo borr



http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
fick tips av mats att hemsidan va uppdaterad med nya bilder mm
http://www.bostrom.team.pro/
blir bra fart i år tror jag

http://www.bostrom.team.pro/
blir bra fart i år tror jag

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
bilen klar för drabbning i morgon och på söndag
tyvär har vi inte "rätta kammen" där så nån super prestanda blir det nog inte. (standard lyftar kam med ärligt lyft på ca 11.8mm och 270grader/1.27mm))
vi börjar på ett rätt lågt laddtryck och jobbar oss uppåt om allt känns rätt.

tyvär har vi inte "rätta kammen" där så nån super prestanda blir det nog inte. (standard lyftar kam med ärligt lyft på ca 11.8mm och 270grader/1.27mm))
vi börjar på ett rätt lågt laddtryck och jobbar oss uppåt om allt känns rätt.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
vad använder man för skär på en sån? nåt man slipar till själv eller finns att köpa?Magnus skrev:Så här ser verktyget ut.skärdjupet justeras genom att man lägger 3st bladmått mellan blockkanten och verktyget och ställer in skärtanden så den just tar i blocket och sen plockar man bort bladmåtten och vrider runt verktyget med ett spärrskaft samtidigt som mat trycker ned tills det bottnar på kanten.det här verktyget är anpassat för saab/volvo borr
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
201m 6.54 @180km