Daniel-635 skrev:Varför ändrade du till version 2.0 ?
Den andra är ju skolexempel på hur det ska se ut, kom fläkten för nära kylaren eller ?
Jag har haft alla de felen du har på mina bilar med, min hastighetsmätare var trasig i huvudinstrumentet.
En av banorna på ett kretskort vart av, så jag lödde dit en koppar tråd istället.
ABS har jag fortfarande problem med, det är vanligt att tänderna som givarna läser på bak är upprostade, eller att ringarna är spruckna.
På min är det nog glapp i kablage eller internt i någon av de främre givarna.
Om servoverkan kommer långsamt beror det säkert på att din tryckaccumulator är trasig, sök på "Broms bomb" eller tryckaccumulator hittar du nog en del.
Blinkade en av varnings lamporna till bromsarna till kort när du tryckte på pedalen ?
Först hade jag tänkt montera gummiflärpar, sen sket jag i det, lite pga input på rejsa att flödet genom kylaren begränsas för mycket med en tajt kåpa. Då vart det kapen!
Absen är såpass dålig på dessa vagnar så jag överväger att helt ta bort den. Vi får se hur det blir med den saken senare.
Bromsbomben är ju en klassiker, Varningslampan lyser konstant på min om jag inte misstar mig helt.
Edit: När jag demonterade och återmonterade huvudcylindern, då rann det ur röd servoolja från bromskraftförstärkaren, det ska väl inte vara så att huvudcylindern tätar något gentemot den?
MVH Erik