Lamborghini Diablo Replika nytt material
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
Det skall egentligen inte vara mer krångel än att man får svarva om ett lagerläge på diffen.
Nu har jag inte gjort det så jag vet inte. Men det sägs så.
Nu har jag inte gjort det så jag vet inte. Men det sägs så.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
Testar att lägga in en bild från facebook.
Inte säkert alla ser den. Photobucket uppdaterar hemsidan så jag testar detta.
Historisk händelse. Bilen står på egna hjul!
![Bild](https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/10685436_1052866021432198_3593158267906742329_n.jpg?oh=83acc7e8f4b4f35f9df2d57e5c2d5a9e&oe=57259F17)
Inte säkert alla ser den. Photobucket uppdaterar hemsidan så jag testar detta.
Historisk händelse. Bilen står på egna hjul!
![Bild](https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/10685436_1052866021432198_3593158267906742329_n.jpg?oh=83acc7e8f4b4f35f9df2d57e5c2d5a9e&oe=57259F17)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: Lamborghini Diablo Replika
Den ser ut som en riktig Diablo, men något Lurht är det..
Det här blir grymt bra![:thumbright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
![:hihi:](./images/smilies/hihi.gif)
Det här blir grymt bra
![:thumbright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
Liten uppdatering ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jag håller på med att rita adapter till motor och låda, det har jag nämnt tidigare.
Så här ser dom ut när dom är gifta (när dom nu blir det)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160125_152410_zpsey9orynj.jpg)
En testplåt framkörd, givetvis lite modifiering på ett par hål.
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160129_140542_zpsqzmxobor.jpg)
sen har det ju blivit historiskt ögonblick, bilen står på egna hjul.
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_194654_zpsy2z3go6p.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_194659_zpsn2z3tzs6.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_194710_zpsg26wkmym.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_195953_zpseqgqntvy.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_205129_zpsuxrjcs7i.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_210133_zps2qkkyiox.jpg)
4-hjulsinställning på gång och motor och låda montering.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jag håller på med att rita adapter till motor och låda, det har jag nämnt tidigare.
Så här ser dom ut när dom är gifta (när dom nu blir det)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160125_152410_zpsey9orynj.jpg)
En testplåt framkörd, givetvis lite modifiering på ett par hål.
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160129_140542_zpsqzmxobor.jpg)
sen har det ju blivit historiskt ögonblick, bilen står på egna hjul.
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_194654_zpsy2z3go6p.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_194659_zpsn2z3tzs6.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_194710_zpsg26wkmym.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_195953_zpseqgqntvy.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_205129_zpsuxrjcs7i.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160127_210133_zps2qkkyiox.jpg)
4-hjulsinställning på gång och motor och låda montering.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: Lamborghini Diablo Replika
jag är uppenbarligen inne på sävar för sällan då jag missat denna tråden tills idag, har läst igenom hela lite snabbt nu och det ser ju rätt kul ut må jag säga.
hur fungerar en sån här m120 motor, är den likt m70 som en dubblad 6a som tänder två cylindrar var gång?? e
hur fungerar en sån här m120 motor, är den likt m70 som en dubblad 6a som tänder två cylindrar var gång?? e
snabbast på "Forat" 2012 ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
![Bild](http://www.projekteffekt.nu/media/wp-content/gallery/knotanovrigt/siganturlola.jpg)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
![Bild](http://www.projekteffekt.nu/media/wp-content/gallery/knotanovrigt/siganturlola.jpg)
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
Den har rätt tändföljd och låter som en 12a. Så den är mycket mycket trevligare än bmw varianten. Samma grundsten som Pagani använder i deras bilar.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: Lamborghini Diablo Replika
skönt att höra ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
snabbast på "Forat" 2012 ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
![Bild](http://www.projekteffekt.nu/media/wp-content/gallery/knotanovrigt/siganturlola.jpg)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
![Bild](http://www.projekteffekt.nu/media/wp-content/gallery/knotanovrigt/siganturlola.jpg)
Re: Lamborghini Diablo Replika
Milstolpe att få ner bilen på hjulen.
Tyckte fälgarna satt som ett smäck, har du funderat på vilken färg det blir på bilen eller kanske är bestämt från början?
Kommer gärna förbi och sparkar på däcken om du har tid med det.
Tyckte fälgarna satt som ett smäck, har du funderat på vilken färg det blir på bilen eller kanske är bestämt från början?
Kommer gärna förbi och sparkar på däcken om du har tid med det.
2.9L vr6. rotrex c30-94 blåsandes 1,4bar.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
Adaptern till passat växellådan är bort emot klar.
Skall gänga i lite mera pinnbultar bara.
så här blev den
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160201_190734_zps1ecafa2a.jpg)
svarvat styrhylsor till två pinnbultar
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160202_185341_zpsw2j5n8oy.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160201_191239_zpspxxdlyor.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160201_191242_zpsqoadd5vg.jpg)
Svårt att veta om axeln på motorn och växellådan "linear" upp ordentligt.
Satte i en svarvad aluminiumbit bak i vevaxeln som jag svarvat en spets på.
Sen tryckte jag på modellera på växellådan och dockade ihop motor och låda.
Det styr mer eller mindre perfekt.
Puhh, slapp jag göra mer ändringar på detta!
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160202_185348_zpsya4gb8lw.jpg)
Väntar på lite delar så jag kan svetsa fast styrväxeln ordentligt.
Det blir både justerbar i höjd och längsledd i bilen. Det underlättar antagligen väldigt mycket för framtida påhitt med ackerman samt att bumpstear blir lätt att få till näst intill perfekt. Men kan även ändra bumpstear från lätt toe in till lätt toe out ifall det skulle vara mer intressant.
Snart 4hjulsmätning på gång.
Skall gänga i lite mera pinnbultar bara.
så här blev den
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160201_190734_zps1ecafa2a.jpg)
svarvat styrhylsor till två pinnbultar
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160202_185341_zpsw2j5n8oy.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160201_191239_zpspxxdlyor.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160201_191242_zpsqoadd5vg.jpg)
Svårt att veta om axeln på motorn och växellådan "linear" upp ordentligt.
Satte i en svarvad aluminiumbit bak i vevaxeln som jag svarvat en spets på.
Sen tryckte jag på modellera på växellådan och dockade ihop motor och låda.
Det styr mer eller mindre perfekt.
Puhh, slapp jag göra mer ändringar på detta!
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160202_185348_zpsya4gb8lw.jpg)
Väntar på lite delar så jag kan svetsa fast styrväxeln ordentligt.
Det blir både justerbar i höjd och längsledd i bilen. Det underlättar antagligen väldigt mycket för framtida påhitt med ackerman samt att bumpstear blir lätt att få till näst intill perfekt. Men kan även ändra bumpstear från lätt toe in till lätt toe out ifall det skulle vara mer intressant.
Snart 4hjulsmätning på gång.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: Lamborghini Diablo Replika
Hejsan, kul projekt du håller på med
Ang. delar till lådan är det inga problem.
Bara gå in och beställa det du vill ha.
Dock är delarna inte speciellt gratis..
Men det beror ju förstås på vad man jämför med.
Automatare brukar ha tripoidknutar på inre,
Manuella brukar köra cv både inre och yttre.
![:thumbright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
Ang. delar till lådan är det inga problem.
Bara gå in och beställa det du vill ha.
Dock är delarna inte speciellt gratis..
Men det beror ju förstås på vad man jämför med.
Automatare brukar ha tripoidknutar på inre,
Manuella brukar köra cv både inre och yttre.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
jbjörk. Bra att veta. Det kommer en tid då växellådan behöver kärlek.
Std ger en M120 580nm på veven. Det var mer än jag trodde. Hoppas inte växellådan tycker motorn är för stygg
Std ger en M120 580nm på veven. Det var mer än jag trodde. Hoppas inte växellådan tycker motorn är för stygg
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: Lamborghini Diablo Replika
Riktigt spännande bygge!
Ingen idé är för galen och problemlösningar is da shit!
Varför anta en massa utmaningar andra hittar på, när man kan utmana sig själv?
Följer utvecklingen med spänning...!
Ingen idé är för galen och problemlösningar is da shit!
Varför anta en massa utmaningar andra hittar på, när man kan utmana sig själv?
Följer utvecklingen med spänning...!
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
Mycket av detta bygget är just att utmana sig själv och flytta gränser. Sen är det faktiskt kul att bygga. Att lösa problem och anta nya är perverst nog lite tjusningen.
Jag har aldrig varit så mycket för "kartong" lösningar på varken motorer eller bilar. Men jag skall gladeligen erkänna att det är både dumt och dyrt att uppfinna hjulet en gång till.
Så finns en del saker färdigt så tar jag hellre den genvägen.
Bakre uprights var en sådan. Det finns ritningar på många fina uprights som säkert fungerar bra, men jag valde att köpa mig loss från problemet.
Oftast har man inte ens den möjligheten utan då får man vrida, vända samt lita på sitt stora kontaktnät.
Hade detta vart 1992 och jag skulle bygga liknande så hade det vart ett 200gånger större problem. Internet är nästan det största verktyget i detta bygget, det gör även att man kan köpa saker jorden över.
Jag har bara sett En Diablo två tre gånger i mitt liv så hade jag inte haft internet hade den nog inte blivit så bra![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jag har aldrig varit så mycket för "kartong" lösningar på varken motorer eller bilar. Men jag skall gladeligen erkänna att det är både dumt och dyrt att uppfinna hjulet en gång till.
Så finns en del saker färdigt så tar jag hellre den genvägen.
Bakre uprights var en sådan. Det finns ritningar på många fina uprights som säkert fungerar bra, men jag valde att köpa mig loss från problemet.
Oftast har man inte ens den möjligheten utan då får man vrida, vända samt lita på sitt stora kontaktnät.
Hade detta vart 1992 och jag skulle bygga liknande så hade det vart ett 200gånger större problem. Internet är nästan det största verktyget i detta bygget, det gör även att man kan köpa saker jorden över.
Jag har bara sett En Diablo två tre gånger i mitt liv så hade jag inte haft internet hade den nog inte blivit så bra
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2785
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Lamborghini Diablo Replika
Eftersom du nämner -90 talet och hur ovanliga dessa bilar är kan jag inte låta bli, hoppas ni uppskattar lite nostalgi i tråden.
Här är lite foton som jag tog 1996.
Jag vart då engagerad som funktionär i Anderstorp racing club, inom varvräkning och tidtagning.
Och vi var några unga glada grabbar, som höll i den manuella backup räkningen på varvräkning.
Eftersom det verkligen var stora saker på gång hade jag lånat med farsans kamera, och på morgonen innan racet passade jag på att ta lite bilder.
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg117/daniel-635/diablo3_zpsnnw43wfh.jpg)
Japp, jag har tagit kort på bilderna
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg117/daniel-635/Diablo1_zpswt1esqjf.jpg)
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg117/daniel-635/Diablo2_zpsupxosv8k.jpg)
Dessa Diablo tävlade i en enhetsklass Philippe Charriol supersport Trophy, och på bilderna kan jag räkna till 14 bilar, men jag tror att det vart 19 eller 20 på plats.
Detta samma tävlings helg som en annan klass BPR där man tävlade med Jaguar XJ220, Ferrari F40, McLaren F1 och lite andra vanligare Porsche och Corvetter mm.
Det känns nästan lite overkligt när man tänker tillbaka.
Men några år under mitten av -90 talet vart verkligen klubben åter på topp.
BPR var ett 4 timmars race som direkt sändes av Eurosport, och Diablo racet vart en Support klass, där många förare körde i båda.
Ytterligare mer förvånad blev jag härom året när en av dessa tävligsbilar dyker upp på en utställning i Halmstad.
Försök att bortse från Youtubes stabiliserings försök, blunda och njut
https://www.youtube.com/watch?v=EdGd9f4qegI
Denna bilen har helt "raka rör" eller snarare två stora ormbo, och sen rätt ut utan ljuddämpare.
Jag kan fortfarande förnimma känslan att gå bakom dessa bilar i depån trots att det är 20
år sedan.
Jag har flera stillbilder på bilen i videon om du skulle vara intresserad.
Här är lite foton som jag tog 1996.
Jag vart då engagerad som funktionär i Anderstorp racing club, inom varvräkning och tidtagning.
Och vi var några unga glada grabbar, som höll i den manuella backup räkningen på varvräkning.
Eftersom det verkligen var stora saker på gång hade jag lånat med farsans kamera, och på morgonen innan racet passade jag på att ta lite bilder.
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg117/daniel-635/diablo3_zpsnnw43wfh.jpg)
Japp, jag har tagit kort på bilderna
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg117/daniel-635/Diablo1_zpswt1esqjf.jpg)
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg117/daniel-635/Diablo2_zpsupxosv8k.jpg)
Dessa Diablo tävlade i en enhetsklass Philippe Charriol supersport Trophy, och på bilderna kan jag räkna till 14 bilar, men jag tror att det vart 19 eller 20 på plats.
Detta samma tävlings helg som en annan klass BPR där man tävlade med Jaguar XJ220, Ferrari F40, McLaren F1 och lite andra vanligare Porsche och Corvetter mm.
Det känns nästan lite overkligt när man tänker tillbaka.
Men några år under mitten av -90 talet vart verkligen klubben åter på topp.
BPR var ett 4 timmars race som direkt sändes av Eurosport, och Diablo racet vart en Support klass, där många förare körde i båda.
Ytterligare mer förvånad blev jag härom året när en av dessa tävligsbilar dyker upp på en utställning i Halmstad.
Försök att bortse från Youtubes stabiliserings försök, blunda och njut
![:hihi:](./images/smilies/hihi.gif)
https://www.youtube.com/watch?v=EdGd9f4qegI
Denna bilen har helt "raka rör" eller snarare två stora ormbo, och sen rätt ut utan ljuddämpare.
Jag kan fortfarande förnimma känslan att gå bakom dessa bilar i depån trots att det är 20
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jag har flera stillbilder på bilen i videon om du skulle vara intresserad.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
Daniel Vilken kul grej du la upp.
Antar att dom tagit bort framlamporna för att få extra luftintag. Eller satt det lampor på dessa bilar?
Mig veteligen kom dessa först på 98-99ans serieproducerade bil alltså "fixed lights"
Alla tidigare modeller har popup lysen.
Skall kolla mer på dina bilder och film senare. Just nu måste jag skriva ur mig lite av dagens info så jag får ner det på "papper"
Dagens uppdate:
Monterat styrväxeln i sina nya fina justerbara fästen.
Full möjlighet att justera bumpstear med schims, samt slitsade spår för ackerman.
Jag kan justera styrväxeln flera cm upp och ca 5mm ned från det läget jag har ca 0,1 grad bumpstear.
Det borde duga för att få toe-in eller toe-out beroende på hur man tycker.
Ackerman har jag typ 0 på ojusterat läge, skjuver jag styrväxeln bak så långt det går får jag 1,1grad skillnad på ett rattvarv.
Innerhjul styr alltså 1,1grad mer än ytterhjul. Det är allt jag får till utan krångel. Men som jag kan läsa av Sfro så verkar det vara fullt tillräckligt.
Även gjort nya justerbultar till ena sidan av bilen. Justerbultar till länkarmarna. Det står 4hjulsinställning för dörren![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Fram har jag gjort fast caster på 6grader men kan justera fram eller tillbaka under länkarmen 5mm. Tror inte detta gör några hästlängder i caster, men det kan duga till finjustering.
Bak kan jag egentligen inte justera toe in mer än att jag tvingar länkarmarna lite med justerbultarna, detta är inte nått som jag tror är en vidare lösning.
Men Toe in bak räcker med 0,27 grader in. Camber kan jag ställa från positive 1 grad till säkert 10 grader negativ, fortfarande bak.
Fram har jag inte mätt camber slaget på justeringen men det är nog inga problem, toe in fram verkar bli kanon med en helt std Corvette c5 styrväxel. Helt otorligt att den är typ "bolt on"
Nu lite bilder.
Så tråkigt att lägga upp dessa bilderna när chassit ser ut som skit med all brun nyans, men ni får leva med det![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160206_181910_zpsegihpn23.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160206_181854_zpsthc25ycv.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160206_181824_zpsptjvmkzl.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160206_181819_zpsbkkmhqtm.jpg)
Antar att dom tagit bort framlamporna för att få extra luftintag. Eller satt det lampor på dessa bilar?
Mig veteligen kom dessa först på 98-99ans serieproducerade bil alltså "fixed lights"
Alla tidigare modeller har popup lysen.
Skall kolla mer på dina bilder och film senare. Just nu måste jag skriva ur mig lite av dagens info så jag får ner det på "papper"
Dagens uppdate:
Monterat styrväxeln i sina nya fina justerbara fästen.
Full möjlighet att justera bumpstear med schims, samt slitsade spår för ackerman.
Jag kan justera styrväxeln flera cm upp och ca 5mm ned från det läget jag har ca 0,1 grad bumpstear.
Det borde duga för att få toe-in eller toe-out beroende på hur man tycker.
Ackerman har jag typ 0 på ojusterat läge, skjuver jag styrväxeln bak så långt det går får jag 1,1grad skillnad på ett rattvarv.
Innerhjul styr alltså 1,1grad mer än ytterhjul. Det är allt jag får till utan krångel. Men som jag kan läsa av Sfro så verkar det vara fullt tillräckligt.
Även gjort nya justerbultar till ena sidan av bilen. Justerbultar till länkarmarna. Det står 4hjulsinställning för dörren
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Fram har jag gjort fast caster på 6grader men kan justera fram eller tillbaka under länkarmen 5mm. Tror inte detta gör några hästlängder i caster, men det kan duga till finjustering.
Bak kan jag egentligen inte justera toe in mer än att jag tvingar länkarmarna lite med justerbultarna, detta är inte nått som jag tror är en vidare lösning.
Men Toe in bak räcker med 0,27 grader in. Camber kan jag ställa från positive 1 grad till säkert 10 grader negativ, fortfarande bak.
Fram har jag inte mätt camber slaget på justeringen men det är nog inga problem, toe in fram verkar bli kanon med en helt std Corvette c5 styrväxel. Helt otorligt att den är typ "bolt on"
Nu lite bilder.
Så tråkigt att lägga upp dessa bilderna när chassit ser ut som skit med all brun nyans, men ni får leva med det
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160206_181910_zpsegihpn23.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160206_181854_zpsthc25ycv.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160206_181824_zpsptjvmkzl.jpg)
![Bild](http://i46.photobucket.com/albums/f122/volvo140turbo/Lambo/20160206_181819_zpsbkkmhqtm.jpg)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169