diesel mercan - Litet filmklipp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Andre Persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: mån jun 06, 2005 11:38 am
Ort: Lidköping/Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Andre Persson »

Snygg backventil ser riktigt bra ut bygg på bara kommer hem snart då vill jag se bilen körbar.
Andre Persson
Har 2st volvo 164 en av dom är en 164E från 74 original bil 15000mil
och min leksak en 164 B30 prospark kompressor med hx55 turbo
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Totte_a skrev:faen va sjusst den kommer å bli.....När blir det uppstart??

Jag har sagt till mig själv att senast den sista veckan i juli ska den gå. Med eller utan kompressor. Men om den startar innan dess äre ju bara ett plus!
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Nu är ditt remhjul klart.
Ber Erik ta kort på det sen när han vaknar, han är så slö och ligger bara och såver.
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Härligt! Tur att jag kunde få hjälp med det. Jag behöver all hjälp jag bara kan komma åt just nu pga ändrade förhållanden runt bilen..och även mig själv. Tack så mycket!
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Erik.H.A
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: tis okt 12, 2004 9:03 am
Ort: Lse/ Luleå

Inlägg av Erik.H.A »

Bilder på remhjulet till kompressorn som ska sitta på veven. Byggt av Ajdén här på forumet till Diseselmercan, Snyggt jobb som vanligt.

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Erik.H.A den tis maj 22, 2007 4:02 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

såg dej me topp och insug på tannbergskolan va de svetsning på g?
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Kirre skrev:såg dej me topp och insug på tannbergskolan va de svetsning på g?
Jepp, det va nått sådant på G. Ringrostig som man va blev det väll inte lika snyggt som jag skulle vilja ha det, med det blev tätt iaf. Nu är det bara slipning av trattarna å sedan limma dom så jag kan slutmontera insuget.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
vince
För mycket laddtryck
Inlägg: 222
Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:08 am
Ort: Gullspång
Kontakt:

Inlägg av vince »

kul bygge,ska bli intressant att se slutresultatet :thumbright:
Scania L56 -63
Scania L56 -64 delbil
Volvo 145 dl -72 projekt
Duster -74
Kadett city -77 snart 2.4cih
Gmc 3+3 -84
C20 -87 delbil
Suburban k30 -87 monster
Totte_a
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: fre maj 11, 2007 10:05 pm
Ort: Sthlm

Inlägg av Totte_a »

Så hur går det??
ONE LIFE ONE CHANSE!
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

det går väl "sådär" just nu. Jag har haft så mycket annat att göra så bilen har fått kliva åt sidan. DEt största problemet just nu är kopplingen jag oroar mig för. Svänghjulet behöver en ny bultcirkel. Visst jag kan göra den själv, men tiden till det finns nästan inte till!

Så om någon vet nån som skulle kunna hjälpa mig med att fräsa en ny bultcirkel vore jag tacksam för tips....
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Värkligen tokfrän 190.. :)

Satt de disel 6a i frånbörjan..?

Ja har små onda planer på stoppa i en 320 24
ventilars 6a i min 190 2.6 nångång..

Man får ju inspiration av ditt bygge :)

Mvh..
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

B20TicPower skrev:Värkligen tokfrän 190.. :)

Satt de disel 6a i frånbörjan..?

Ja har små onda planer på stoppa i en 320 24
ventilars 6a i min 190 2.6 nångång..

Man får ju inspiration av ditt bygge :)

Mvh..


190:iorna fanns inte med 3liters 6cyl turbodieslar. Den största motorn som fanns var den 5cyl 2,5 liters turbodieseln. Jag kan inte fatta varför dom inte byggde den med 6an. Den passar helt perfa i karossen.

Javisst vore det skoj att mata ner 3liters 6an 24v. den e ju på över 220 häst i sugutförande. Å sedan bara turbomata frisk.. Helt rät ttanke :thumbright:
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

MB 4 ME skrev:
B20TicPower skrev:Värkligen tokfrän 190.. :)

Satt de disel 6a i frånbörjan..?

Ja har små onda planer på stoppa i en 320 24
ventilars 6a i min 190 2.6 nångång..

Man får ju inspiration av ditt bygge :)

Mvh..


190:iorna fanns inte med 3liters 6cyl turbodieslar. Den största motorn som fanns var den 5cyl 2,5 liters turbodieseln. Jag kan inte fatta varför dom inte byggde den med 6an. Den passar helt perfa i karossen.

Javisst vore det skoj att mata ner 3liters 6an 24v. den e ju på över 220 häst i sugutförande. Å sedan bara turbomata frisk.. Helt rät ttanke :thumbright:



Ja har hört att det finn tre 190E amg 3.2 liters
sexor i sverige alla import från tyskland..

De är 240 vridstarka rak6a hästar de.. :)

Är så jäkla fin sång i sexorna vid 6000 varv.. :twisted:
Diselturbo ryker fint på ladd.. ;)
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

jajjemensan, det finns ett antal 3,2 liters AMG 190ior här i sverige. Det fanns en tdigare ute på blocket...
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
PelleW
För mycket laddtryck
Inlägg: 110
Blev medlem: tor aug 24, 2006 10:58 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av PelleW »

Mer inspiration, Mercedes 300CE 24:

Bild

-Pelle
Skriv svar