Sida 12 av 25

Postat: sön maj 13, 2007 9:17 pm
av Andre Persson
Snygg backventil ser riktigt bra ut bygg på bara kommer hem snart då vill jag se bilen körbar.

Postat: mån maj 14, 2007 10:18 pm
av MB 4 ME
Totte_a skrev:faen va sjusst den kommer å bli.....När blir det uppstart??

Jag har sagt till mig själv att senast den sista veckan i juli ska den gå. Med eller utan kompressor. Men om den startar innan dess äre ju bara ett plus!

Postat: tis maj 22, 2007 5:28 am
av Ajden
Nu är ditt remhjul klart.
Ber Erik ta kort på det sen när han vaknar, han är så slö och ligger bara och såver.

Postat: tis maj 22, 2007 7:06 am
av MB 4 ME
Härligt! Tur att jag kunde få hjälp med det. Jag behöver all hjälp jag bara kan komma åt just nu pga ändrade förhållanden runt bilen..och även mig själv. Tack så mycket!

Postat: tis maj 22, 2007 11:29 am
av Erik.H.A
Bilder på remhjulet till kompressorn som ska sitta på veven. Byggt av Ajdén här på forumet till Diseselmercan, Snyggt jobb som vanligt.

Bild

Bild

Bild

Postat: tis maj 22, 2007 1:21 pm
av Kirre
såg dej me topp och insug på tannbergskolan va de svetsning på g?

Postat: tis maj 22, 2007 7:20 pm
av MB 4 ME
Kirre skrev:såg dej me topp och insug på tannbergskolan va de svetsning på g?
Jepp, det va nått sådant på G. Ringrostig som man va blev det väll inte lika snyggt som jag skulle vilja ha det, med det blev tätt iaf. Nu är det bara slipning av trattarna å sedan limma dom så jag kan slutmontera insuget.

Postat: tis maj 22, 2007 11:50 pm
av vince
kul bygge,ska bli intressant att se slutresultatet :thumbright:

Postat: sön jun 03, 2007 6:27 pm
av Totte_a
Så hur går det??

Postat: tor jun 07, 2007 7:04 am
av MB 4 ME
det går väl "sådär" just nu. Jag har haft så mycket annat att göra så bilen har fått kliva åt sidan. DEt största problemet just nu är kopplingen jag oroar mig för. Svänghjulet behöver en ny bultcirkel. Visst jag kan göra den själv, men tiden till det finns nästan inte till!

Så om någon vet nån som skulle kunna hjälpa mig med att fräsa en ny bultcirkel vore jag tacksam för tips....

Postat: ons jun 13, 2007 3:52 pm
av Roger Persson
Värkligen tokfrän 190.. :)

Satt de disel 6a i frånbörjan..?

Ja har små onda planer på stoppa i en 320 24
ventilars 6a i min 190 2.6 nångång..

Man får ju inspiration av ditt bygge :)

Mvh..

Postat: tor jun 14, 2007 9:51 pm
av MB 4 ME
B20TicPower skrev:Värkligen tokfrän 190.. :)

Satt de disel 6a i frånbörjan..?

Ja har små onda planer på stoppa i en 320 24
ventilars 6a i min 190 2.6 nångång..

Man får ju inspiration av ditt bygge :)

Mvh..


190:iorna fanns inte med 3liters 6cyl turbodieslar. Den största motorn som fanns var den 5cyl 2,5 liters turbodieseln. Jag kan inte fatta varför dom inte byggde den med 6an. Den passar helt perfa i karossen.

Javisst vore det skoj att mata ner 3liters 6an 24v. den e ju på över 220 häst i sugutförande. Å sedan bara turbomata frisk.. Helt rät ttanke :thumbright:

Postat: tor jun 14, 2007 10:38 pm
av Roger Persson
MB 4 ME skrev:
B20TicPower skrev:Värkligen tokfrän 190.. :)

Satt de disel 6a i frånbörjan..?

Ja har små onda planer på stoppa i en 320 24
ventilars 6a i min 190 2.6 nångång..

Man får ju inspiration av ditt bygge :)

Mvh..


190:iorna fanns inte med 3liters 6cyl turbodieslar. Den största motorn som fanns var den 5cyl 2,5 liters turbodieseln. Jag kan inte fatta varför dom inte byggde den med 6an. Den passar helt perfa i karossen.

Javisst vore det skoj att mata ner 3liters 6an 24v. den e ju på över 220 häst i sugutförande. Å sedan bara turbomata frisk.. Helt rät ttanke :thumbright:



Ja har hört att det finn tre 190E amg 3.2 liters
sexor i sverige alla import från tyskland..

De är 240 vridstarka rak6a hästar de.. :)

Är så jäkla fin sång i sexorna vid 6000 varv.. :twisted:
Diselturbo ryker fint på ladd.. ;)

Postat: tor jun 14, 2007 10:57 pm
av MB 4 ME
jajjemensan, det finns ett antal 3,2 liters AMG 190ior här i sverige. Det fanns en tdigare ute på blocket...

Postat: fre jun 15, 2007 4:56 pm
av PelleW
Mer inspiration, Mercedes 300CE 24:

Bild

-Pelle