Lacke skrev:Hej Fahlgren din fråga om svänghjulet då det stå Lacke Power på
de är det ganska säkert att det är jag som har gjort de är det hålborrt
också. från det ena till det andra gör en sugis. 74-75 block
offset slipa veven till 85 i slag 230 stakar nyare modell 13,5 tjock
93 i borr 152 stakar bra utväxling 44-40 topp Timorör Weber48or
garanterat 200Hästar.kul snurra
Vänl. Häls. Lacke
ja, det är hålborrat också. jag kanske får lov att bygga nån vass sugmotor nån gång.
ja blir inte klok på den här förgasaren. hur kan de läka ut så kopiöst mycke bränsle då de blir laddtryck? på tomgång smådroppar de och då man får mer laddtryck så rent ut sagt sprutar de ut soppa från spjällaxlarna. hur kan de fungera så bra med stromberg tex? de har ju också bara en "bussning".
Hur fasen gjorde man nu, vet att det var en stor diskussion på amazonklubben om att överladda med en weber 36.
Men är säkert spjällaxlarna som är glappa rejält (slitna)
Har för mig att nån hade borrat ur spjällaxlarna en bit för att sen trycksätta hålen och gjort små hål precis vid bussningen för att på så sätt "hålla emot"
låter som du har väldens läckage som sagt om de droppar på tomgång?
pröva fräs en liten ring i gasarhuset runt spjällaxeln utåt, stoppa en o-ring på varje sida, sedan en bricka som precis är lika stor som o-ringen, sedan en fjäder på varje sida som trycker allt innåt. det bör täta
larsat skrev:låter som du har väldens läckage som sagt om de droppar på tomgång?
pröva fräs en liten ring i gasarhuset runt spjällaxeln utåt, stoppa en o-ring på varje sida, sedan en bricka som precis är lika stor som o-ringen, sedan en fjäder på varje sida som trycker allt innåt. det bör täta
Jag menar ju det med, på tomgång kan du ju för fasen inte ha såpass med tryck att den trycker ut bensin ur spjällaxelhålen. Att borra ur lite större än själva axeln en bit in och sätta dit en sorts tätning bör ju fungera.
Är det inte risk att det blir kammaren mellan förgasarna och toppen kommer att fyllas med soppa? Det blir ju en skapligt skarp vinkel för luft/bränsleblandningen att ta sig runt...
Johansson skrev:Är det inte risk att det blir kammaren mellan förgasarna och toppen kommer att fyllas med soppa? Det blir ju en skapligt skarp vinkel för luft/bränsleblandningen att ta sig runt...
ja tror inte att de kommer bli nå problem med de. då motorn blir varm kommer allt bränsle hålla sig förångat. dessutom lutar allt åt rätt håll.