Sida 12 av 14

Re: T Fahlgrens Amazon b20 TIC

Postat: sön nov 18, 2007 10:43 pm
av T Fahlgren
Lacke skrev:Hej Fahlgren din fråga om svänghjulet då det stå Lacke Power på
de är det ganska säkert att det är jag som har gjort de är det hålborrt
också. från det ena till det andra gör en sugis. 74-75 block
offset slipa veven till 85 i slag 230 stakar nyare modell 13,5 tjock
93 i borr 152 stakar bra utväxling 44-40 topp Timorör Weber48or
garanterat 200Hästar.kul snurra

Vänl. Häls. Lacke
ja, det är hålborrat också. jag kanske får lov att bygga nån vass sugmotor nån gång. :lol:

Postat: lör nov 24, 2007 12:52 am
av Wezzli
Bild
Vad är detta för sorts tryckplatta, någon speciell eller rentav standard?


Bild
Tryckanslutning till Weber 36DCD med dumpventil och urtag för tryck

Bild
Överblick på testsystemet med turboladdning av Weber 36DCD

Bild
Schims för wastegate

Bild
Insuget påbörjat, lite informativt hur det kommer se ut.



Bild
Amazonen flexar pro-chassit som träning och förberedning inför framtida hjullyft.

Inge mer bwååtåååt

Postat: lör nov 24, 2007 2:19 am
av kopi
vad har du för mått på turbon och vilket avgashus är det?

Postat: lör nov 24, 2007 2:30 am
av T Fahlgren
kopi skrev:vad har du för mått på turbon och vilket avgashus är det?
turbons mått in är 51mm, ut är 65mm. avgashuset är storlek 16.

Postat: lör nov 24, 2007 2:40 am
av T Fahlgren
är det nån som vet nånting om tryckplattan på bilden?

de jag vet om den är att de står borg & beck approved på den och att den är mer tungtrampad än vanliga tryckplattor. :lol:

Postat: sön nov 25, 2007 7:23 pm
av Wezzli
T Fahlgren skrev:är det nån som vet nånting om tryckplattan på bilden?

de jag vet om den är att de står borg & beck approved på den och att den är mer tungtrampad än vanliga tryckplattor. :lol:
http://folkraceshop.se/webshop/koppling ... aab_99_900

Postat: tis dec 04, 2007 12:05 am
av T Fahlgren
ja, den såg rätt så lik ut.

Postat: tis dec 04, 2007 12:12 am
av T Fahlgren
ja blir inte klok på den här förgasaren. hur kan de läka ut så kopiöst mycke bränsle då de blir laddtryck? på tomgång smådroppar de och då man får mer laddtryck så rent ut sagt sprutar de ut soppa från spjällaxlarna. hur kan de fungera så bra med stromberg tex? de har ju också bara en "bussning". :?

Postat: tis dec 04, 2007 6:57 am
av Mikael S
Hur fasen gjorde man nu, vet att det var en stor diskussion på amazonklubben om att överladda med en weber 36.

Men är säkert spjällaxlarna som är glappa rejält (slitna)

Har för mig att nån hade borrat ur spjällaxlarna en bit för att sen trycksätta hålen och gjort små hål precis vid bussningen för att på så sätt "hålla emot"

Postat: tis dec 04, 2007 4:37 pm
av larsat
låter som du har väldens läckage som sagt om de droppar på tomgång?
pröva fräs en liten ring i gasarhuset runt spjällaxeln utåt, stoppa en o-ring på varje sida, sedan en bricka som precis är lika stor som o-ringen, sedan en fjäder på varje sida som trycker allt innåt. det bör täta

Postat: tis dec 04, 2007 8:23 pm
av Wezzli
larsat skrev:låter som du har väldens läckage som sagt om de droppar på tomgång?
pröva fräs en liten ring i gasarhuset runt spjällaxeln utåt, stoppa en o-ring på varje sida, sedan en bricka som precis är lika stor som o-ringen, sedan en fjäder på varje sida som trycker allt innåt. det bör täta
Jag menar ju det med, på tomgång kan du ju för fasen inte ha såpass med tryck att den trycker ut bensin ur spjällaxelhålen. Att borra ur lite större än själva axeln en bit in och sätta dit en sorts tätning bör ju fungera.

Postat: tis dec 04, 2007 8:56 pm
av Johansson
Är det inte risk att det blir kammaren mellan förgasarna och toppen kommer att fyllas med soppa? Det blir ju en skapligt skarp vinkel för luft/bränsleblandningen att ta sig runt...

Postat: tis dec 04, 2007 9:02 pm
av Jonas Ohlsson
[quote="Wezzli"]Bild
Vad är detta för sorts tryckplatta, någon speciell eller rentav standard?

det ser ut som en borg/beck

Postat: tis dec 04, 2007 9:08 pm
av T Fahlgren
Johansson skrev:Är det inte risk att det blir kammaren mellan förgasarna och toppen kommer att fyllas med soppa? Det blir ju en skapligt skarp vinkel för luft/bränsleblandningen att ta sig runt...
ja tror inte att de kommer bli nå problem med de. då motorn blir varm kommer allt bränsle hålla sig förångat. dessutom lutar allt åt rätt håll. :wink:

Postat: tis dec 04, 2007 9:10 pm
av T Fahlgren
Jonas Ohlsson skrev:det ser ut som en borg/beck
ja, de är en borg/beck.

undra om den duger till nå?