Rekord C Coupe med Volvo 24V
-
- SFRO-snubben
- Kontakt:
Hejsan
Jag vill att du fäster tanken med stålband runtom den, istället för att bulta i flänsar i botten som du gjort nu. När tanken är nästan full/full blir den ordentligt tung och då är det mycket bättre att ha infästningar som sprider lasten på en större yta. Om aluminium(?)-flänsarna börjar flexa så kommer materialet troligen spricka bedvid svetsen...så småningom.
Annars ser det ju fint ut!
/Gustaf
Jag vill att du fäster tanken med stålband runtom den, istället för att bulta i flänsar i botten som du gjort nu. När tanken är nästan full/full blir den ordentligt tung och då är det mycket bättre att ha infästningar som sprider lasten på en större yta. Om aluminium(?)-flänsarna börjar flexa så kommer materialet troligen spricka bedvid svetsen...så småningom.
Annars ser det ju fint ut!
/Gustaf
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- SFRO-snubben
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:

Rev ut lite elektriska pryttlar från ambulansen

Veckans inköp. Men nu är det köpstopp. Förutom det jag måste betala på hydroscand imorgon

Julas bästa, tänkt som förfilter till pumparna, var det såna här du menade edström?

Påbörjat monteringen

- johanedstrom
- För mycket laddtryck
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
edström: jag tror nog det funkar också.
jojje: nix, men det ska bort en del. slog mig imorse när jag vaknade att jag kan ju rationalisera bort varningsblinkers, satt ingen sån på den här bilen förut. blir en hel del mindre kabel.
Men det är ju en del kablar kvar innan man är färdig med det elektriska
jojje: nix, men det ska bort en del. slog mig imorse när jag vaknade att jag kan ju rationalisera bort varningsblinkers, satt ingen sån på den här bilen förut. blir en hel del mindre kabel.

Men det är ju en del kablar kvar innan man är färdig med det elektriska

- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:

Pumpar, biltema 52-203. Aluplåt, ska monteras med "gummikuddar" i bagaget.

Pumpmontering klart med kabelhärva och slang. Kopplingar och slangar fixade hydroscand, men det blev lite missförstånd om layouten, så det blev inte riktigt som jag hade tänkt, men det må då vara hänt.

Modifiering av värmepaket, före

Efter, tur det var i plåt

Håller på och grejar med instrumentbrädan, men det blir inga bilder än. Lite tidigt stadium än. Blev en udda fastsättning av varvräknare...
Godnatt

- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
hittade de på http://www.jula.se där heter det 650240.
1/2" anslutningar var det, jag hade velat haft 1,5" 38mm, verkar inte finnas (ska ej ha till bränsle).
1/2" anslutningar var det, jag hade velat haft 1,5" 38mm, verkar inte finnas (ska ej ha till bränsle).
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
i butiken fanns det bara en modell vad jag kan minnas. i den där storleken fanns det väl typ grovfilter för att montera i änden av en slang vill jag minnas. så är man lite vass med svetsen går det väl bygga en låda runt.larsat skrev:hittade de på http://www.jula.se där heter det 650240.