Sida 12 av 32
Postat: lör mar 08, 2008 7:14 pm
av Galant turbo
j björk skrev:Ni skulle få till ett par mer orginallika tryckrör till gasspjällen så kan nog det där passera bilprovningen

Har legat sömnlös efter den kommentaren

hehe, eller det var ju inte sant ju, som sagts tidigare så skall dom ju sminkas till, men, bara för att (jag är en idiot), så ska jag spåra ur på rör/slang -dragningen så den skall se riktigt seriös ut. Har valsat in rillor så det hysteriska laddtrycket inte blåser av slangarna. Sprutspacklat i innan den otroligt svårhittade krympfärgen läggs på, ska bli en följetång från avgasrör till exklusivt motorporr:
Frächade upp den ljuddämpande plastkåpan också, allt i svart plast fick sej en rejäl åktur i karuselltvätten:

Postat: lör mar 08, 2008 7:34 pm
av jol
Galant turbo skrev:Sprutspacklat i innan den otroligt svårhittade krympfärgen läggs på, ska bli en följetång från avgasrör till exklusivt motorporr:
OEM

Postat: lör mar 08, 2008 7:42 pm
av mackeracing
Har läst hela tråden å måste bara säga!
Mycket häftigt bygge!!
Är helimpad att du får plats med allt

Postat: lör mar 08, 2008 9:13 pm
av j björk
Kanske inte ska säga så mycket mer egentligen, men nu är det väl mest förgeningarna vid torpedväggen...

Postat: lör mar 08, 2008 9:34 pm
av Galant turbo
j björk skrev:
Kanske inte ska säga så mycket mer egentligen, men nu är det väl mest förgeningarna vid torpedväggen...

Hehe, vad skall du trigga mej till nu då?
Tänker du på T-rören till bensinen så kommer de att vara dolda under den ingummerade plastkåpan så de får se hur illa ut som helst. Eller vad tänkte du på?
Postat: lör mar 08, 2008 10:25 pm
av j björk
Ok, jo det var de jag tänkte på

Postat: sön mar 09, 2008 12:19 pm
av henkeboi
Fint med före o efterbilder...

Postat: sön mar 09, 2008 1:28 pm
av Galant turbo
Hehe, ja det är ju kul!
Men den riktiga "efterbilden" finns ju inte än, eftersom den inte är färdig än

Postat: sön mar 09, 2008 7:54 pm
av Emils
Kul bil

Ser väldigt

trångt ut
Hoppas den går igenom besiktningen

Postat: sön mar 09, 2008 8:11 pm
av Galant turbo
Postat: sön mar 09, 2008 9:43 pm
av Mikael S
Nyfiken fråga, ser att många vänder dumpen åt det där hållet.
Meningen är väl att den ska få hjälp av laddtrycket att öppna, som det är nu kommer den endast öppna på vacum och övervinner verkligen vacumet trycket så bra så funktionen blir korrekt?
Postat: sön mar 09, 2008 10:32 pm
av Galant turbo
Mikael S skrev:Nyfiken fråga, ser att många vänder dumpen åt det där hållet.
Meningen är väl att den ska få hjälp av laddtrycket att öppna, som det är nu kommer den endast öppna på vacum och övervinner verkligen vacumet trycket så bra så funktionen blir korrekt?
Visst är det så! Väntade på att någon skulle komentera det här faktiskt

Jag har medvetet satt den tvärt om mot vad Bosch eller Saab i detta fall tänkt sej. Oftast gör man det för att man kan ladda lite hårdare utan att de börjar läcka. Laddtrycket blir lågt här men dom håller tätt bättre på det här viset. Det fungerar ypperligt på höga laddtryck och även på 0,4 bar, det vet jag med säkerhet så jag vågar påstå att det kommer att funka här också. Blir det problem så vänder jag på den helt enkelt. Lite läsning för den intresserade:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=80329
Postat: sön mar 09, 2008 10:58 pm
av Mikael S
Har testat vända åt fel hål jag också och reaktionen på en sådan var alldelles för seg, tog en stund från att man släppte gasen tills den orkade öppna. Säkert många som vänder sina åt fel håll och kör så och har man den återcirkulerande hörs det inte så bra hur den reagerar.
Postat: sön mar 09, 2008 11:04 pm
av stefan j fd cab
kommer det nån plastkåpa över dumparna för om det inte gör det så skriker det ju kolla på mig jag är en dumpventil- tänkte på besiktningen...

Postat: sön mar 09, 2008 11:09 pm
av mattias
Blå silikonslangar hjälper ju inte besiktningsvänligheten heller..
