Gipsat vidare lite, det som syns av OSB på denna bild är det som fattas att göra klart, 2 halvskivor:
Såhär blev det längst in vid trapphålet:
Sedan har jag börjat med trappen, hade tänkt ha den flackare men blev till slut ganska brant, hoppas det funkar fint ändå:
Båda sidorna på plats i slutet av rummet:
Ställde sidorna i varsitt rostfritt vinkeljärn o bultade i golvet med expander:
Hade inte ritat något på hur trappen skulle se ut, utan började bara skruva fast klossar på sidorna, tänkte dra i ett par till skruv i varje kloss, inte för det behövs men känns bättre:
Alla klossar på plats på båda sidor nu men ingen bild på det, har även börjat såga till reglar för trappsteg.
Det blev 12st totalt och måtten är ca 21cm CC förutom näst längst ner där det blev 18cm pga att jag höjde upp nedersta trappsteget lite för att kunna få under min motorlyft.
Från golv till första steg blev då 16cm tror jag, hade säkert kunnat räknat ut så jag fick alla lika men orkade inte räkna så mkt och det syns knappt:
Har en hel del att pyssla med nu framöver med spackling, pappning av skarvar, spackling igen, slipa lite kanske, måla, såga till o skruva fast trappstegen osv. men får se vad man har tid med o orkar...