Sida 12 av 53
Postat: tor aug 13, 2009 7:25 pm
av sikko
Ok min gav 774 vid 1,7 bar som va max för turbon kul att se skillnad jag hade med orginal topp o insug min turbo var för liten iaf, grattulerar du kommer få bekymmer med fästet iaf men det har du ju märkt, jag hade 14,5 mt slicks

.
Postat: tor aug 13, 2009 10:16 pm
av RoGGaH
Grymt med pulver
Kommer nog vara helt livsfarlig bilen
Vad har du för utväxling i bakaxeln?
runt 4,0:1 eller? tänkte efter som bänken stoppa vid 1006nm
Postat: tor aug 13, 2009 10:33 pm
av micke999
jävla va pulver dom lämnar s38 motorerna helt sjukt.å grattis lär bli helt sinnessjuk bil
Postat: fre aug 14, 2009 10:02 am
av AsLoT
mattias skrev:Bänken klarar mycket, men det beror på vilken utväxling man har i bakaxel och växellåda, och givetvis vilken växel man då kör på.
RoGGaH skrev:Vad har du för utväxling i bakaxeln?
runt 4,0:1 eller? tänkte efter som bänken stoppa vid 1006nm
Som ja fattde det så hade dom bromsat 1050whp som mest på nån bil med annan utväxling.
Bromsningen gjordes på 4an men vi testade att köra på 5an också för att få ett helt pull men då blev effekten skit pga. överväxel.
Vet ej vad jag har för utväxling på min men den går inte speciellt snabbt.
sikko skrev:Ok min gav 774 vid 1,7 bar som va max för turbon kul att se skillnad jag hade med orginal topp o insug min turbo var för liten iaf, grattulerar du kommer få bekymmer med fästet iaf men det har du ju märkt, jag hade 14,5 mt slicks .
Har du nån länk till det pappret så ja får spana lite?
Ja fästet kommer nog vara kass. Ja är inte säker på att ja vågar köra 1.75bar ens på en stripp faktiskt.... Vill inte skrota direkt. Måste nog träna lite först då jag aldrig kört nå så starkt.
Ska köra på Malmby på lördag men kör nog grundtryck då för att känna lite.
Postat: fre aug 14, 2009 10:18 am
av j björk
Fränt, grattis
Varför gick det inte köra på 5:an, borde väl gå att bara räkna om utväxlingen och knappa in i bänken?
Postat: fre aug 14, 2009 10:27 am
av AsLoT
j björk skrev:Fränt, grattis
Varför gick det inte köra på 5:an, borde väl gå att bara räkna om utväxlingen och knappa in i bänken?
Jo Andreas räknade om osv. men det blev bara 800whp då. Går tydligen tungt i drivlinan på 5an.
Postat: mån aug 17, 2009 6:37 pm
av AsLoT
Helgens killz...
Gaah!

Postat: mån aug 17, 2009 9:49 pm
av AsLoT
Postat: mån aug 17, 2009 10:00 pm
av mattias
Sista bilden var lite rolig..

Postat: mån aug 17, 2009 10:12 pm
av knotan
asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm
denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast

Postat: mån aug 17, 2009 11:57 pm
av micke999
knotan skrev:asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm
denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast

word

Postat: tis aug 18, 2009 6:37 am
av AsLoT
knotan skrev:asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm
denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast

Haha! Ja det är nog sant och så spelar drivlinan inte så stor roll längre.
Men ja gillar faktiskt dragrace, just uppladdningen och planeringen inför nästa repa tycker ja är skoj.
Det tråkiga nu är ju att det bara sprutar grejer om bilen. Måste bygga om drivlinan TOTALT om jag ska fortsätta med det här.
Postat: tis aug 18, 2009 1:50 pm
av Croner
AsLoT skrev:om jag ska fortsätta med det här.
Klart du ska göra! Denna bil är riktigt häftig. Kan ju prova lite på tvären oxå

Postat: tis aug 18, 2009 3:44 pm
av knotan
AsLoT skrev:knotan skrev:asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm
denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast

Haha! Ja det är nog sant och så spelar drivlinan inte så stor roll längre.
Men ja gillar faktiskt dragrace, just uppladdningen och planeringen inför nästa repa tycker ja är skoj.
Det tråkiga nu är ju att det bara sprutar grejer om bilen. Måste bygga om drivlinan TOTALT om jag ska fortsätta med det här.
stum hjulupphängning bak, lagom fram. sen 225/45/17 å en shysst 3 puckad koppkling så är du i hamn
skulle nog funka å bara ha två lägen eller två olika på bakre stötisar å fjädrar att skifta mellan för stripp å drifting.
Postat: tis aug 18, 2009 6:12 pm
av Daniel-635
Grym motor !
Även mot drivlinan
Hoppas att du hittar ett annat recept som håller bättre
Gillar även den cleana vita lacken, snyggt
