Kul med cnc bygge har själv ett på gång i startgropen men kom lite skoterbygge ivägen som det blev mer jobb på. Har igentligen ingen nytta av den nu då jag kör en 6kw laser i jobbet men har länge varit sugen på ett bygge. Läste på svenska elektronikforumet om en "kina" plasma som skulle vara bra, hade inge återförsäljare i sverige så det gick bra att beställa själv därifrån till vettig peng, den personen hävdade att det skulle vara hypertherm klass på dom till mycket lägre pris, sen om det stämmer vet jag inte
http://www.jltwelding.com/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
P Mäki´s BMW 1600-2 M50B30 Turbo (sidoprojekt cnc skärbord!)
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Kontakt:
Re: P Mäki´s BMW 1600-2 M50B30 Turbo (sidoprojekt cnc skärbo
Om jag nu får den å funka som den ska så ska det nog inte vara nå problem men det är en bit bort till det än så länge.Ja men då vet man ju till vem man ska vända sig till då man är i behov av avg flänsar. Så jävla trist med de där väntandet på grejer
.
Det kanske är bekvämt att ha den på rummet men i längden blir det nog lite jobbigt kan jag tro :lol
Lasern är nog riktigt fin att skära med kan jag tänka mig. Tittat tidigare på de där maskinerna som länken var till. Det som är kruxet med dem är att de troligtivis har hf-tändning som kan ge störningar å sånt. Visst äre folk som har fått det att funka med hf-tändning men det känns som säkrare att skaffa sig en med lågfrekvent/högspänning tändning ist. Så kanske man har ett problem mindreJohan Lindberg skrev:Kul med cnc bygge har själv ett på gång i startgropen men kom lite skoterbygge ivägen som det blev mer jobb på. Har igentligen ingen nytta av den nu då jag kör en 6kw laser i jobbet men har länge varit sugen på ett bygge. Läste på svenska elektronikforumet om en "kina" plasma som skulle vara bra, hade inge återförsäljare i sverige så det gick bra att beställa själv därifrån till vettig peng, den personen hävdade att det skulle vara hypertherm klass på dom till mycket lägre pris, sen om det stämmer vet jag inte
http://www.jltwelding.com/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrik Mäki
070-2790759
BMW 1600-2 M50 Turbo -69
BMW 320i Touring -01
070-2790759
BMW 1600-2 M50 Turbo -69
BMW 320i Touring -01
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Kontakt:
Ditt sidoprojekt är fränt men hur går det med fräna bilen?
God Hjul/NXJ

Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Kontakt:
Ja laser är lite trevligare att köra, plasman vi har ryker å låter som fan, tur det är vattenbad iaf. Hypertherm 250amp aggregat har jag för mig.
Den ligger å drar sig i garaget, är som ett fint vin som bara blir bättre med åren* * * NXJ * * * skrev:Ditt sidoprojekt är fränt men hur går det med fräna bilen?
God Hjul/NXJ

Men har iaf gjutit golv här i början av december till andra garaget som är ca 45m2 (för litet det oxå men är ju bättre än ingenting), är ju hyffsat färdigt med det bygget men har inte kopplat in värmen ännu, är en 2kw byggfläkt som står för värmen där nu. Måste fixa färdigt golvet där innan man kan börja flytta in grejor dit, tänkte stryka på nåt som jag tror kallades för betongförstärkare om jag inte minns fel. Fönstren har vi oxå kvar att trycka dit men det tror jag blir under varmare årstider att göra, blir nog bra när det är färdigt. Enda är att takhöjden är ca 2,20m i det nya garaget, skulle fått vara en halvmeter till iaf. Sen får vi se om jag flyttar bilen dit direkt eller om bror min tar sin amazon dit för lite välbehövlig kärlek först.
Patrik Mäki
070-2790759
BMW 1600-2 M50 Turbo -69
BMW 320i Touring -01
070-2790759
BMW 1600-2 M50 Turbo -69
BMW 320i Touring -01