ivars e30 backhalf - 8s

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

///Peter skrev:Piffigt BW agg! 80mm? Men varför prånglade inte bäckis/ärtan på dig racecover till kompressordelen, flödar ju en del bättre vid höga ladd som du ju kommer köra på?
Inte värt pengarna för han ska bara ha 1000 whp.
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Robin Olivi »

Andreas Arthursson skrev:
///Peter skrev:Piffigt BW agg! 80mm? Men varför prånglade inte bäckis/ärtan på dig racecover till kompressordelen, flödar ju en del bättre vid höga ladd som du ju kommer köra på?
Inte värt pengarna för han ska bara ha 1000 whp.
:hihi:

sjukt, men bra grymt :thumbright:
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
///Peter
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: tor jan 10, 2008 1:50 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av ///Peter »

Andreas Arthursson skrev:
///Peter skrev:Piffigt BW agg! 80mm? Men varför prånglade inte bäckis/ärtan på dig racecover till kompressordelen, flödar ju en del bättre vid höga ladd som du ju kommer köra på?
Inte värt pengarna för han ska bara ha 1000 whp.
bara 1000whp hehe underbart :lol: kör hårt, kommer bli grymt detta
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

frän bil och underhållande tråd :thumbright:
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

stod inte still idag heller :)

började passa in stödgördel med oljepump och tråg..

Bild

motivationshöjare :)
Bild

lär mäta iordning inför "shims" till urtrampningslagret imorn när motorn hissas ner i bilen :)

Bild

FP engines gjorde till dörren leverans av toppen, såg mycket mycket trevligt ut :twisted: :twisted: :twisted:

Bild

första lagret draget.. jobbigt när allt går på sån rutin att det känns som man glömt något...

Bild

brorsan, emme och larsson slöt upp en liten bit in på fredagskvällen.. sjukt va härliga vänner och broder man har! Dök även förbi ett lass till turbofantomer! Västerås gaddar samman inför sommarens drabbningar ;)

Bild

går inte att visa hur schysst det blev med en bild...

Bild

oljepump #2 som bubblaniklas svetsade åt mig, grymt fint =)

Bild

larsson i action
Bild

emme i stilstudio

Bild

Bild

herr niklas förbipasserande, kände draget och tog fram svetsen :)

Bild

ppf loggan på g

Bild

Bild

jag och emme rev i hop det sista på bottendelen

Bild

mattamusta

Bild

Bild

Bild

Bild

HAHA, som kvinnor runt en nyfödd..

Bild

Bild

Bild

Haha, klockan började närma sig

Bild

Bild

Bild

morgondagens

Bild

fin lack

Bild

inpassning packning

Bild

imorn blir det tripp till avesta på morgonkvisten för att hämta coatade delar!! :P

ps. är ett reportage i bilsport om kärran, kom ut till prenumenanter idag men är i butik i slutet av nästa vecka.. bilsport #7... Snacka om att planerna vart annorlunda ;)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
MasterDevil
För mycket laddtryck
Inlägg: 249
Blev medlem: mån jan 19, 2009 11:10 pm
Ort: Edsbyn
Kontakt:

Inlägg av MasterDevil »

Jasså så du finns här med :) hehe ;)
å inte bara på pure-pf :)

Du är ju i avesta mer än hemma va ? :) haha
Team Hansson Racing ||
954 T5r
VCRacing.se
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

helgen avklarad enligt schema :)

toppen åkte på i lördags

Bild

Bild

inte så jävla tråkigt väder..

Bild

provhänger insug när toppen är dragen

Bild

Bild

Bild

Bild

Med skaplig huvudvärk och dagenefterkebab i kistan började jag färdigställa motorn..

Bild

Bild

fick fixa till distans..

Bild

motor nollad och klar

Bild

Bild

brorsan komförbi och hjälpte mig i med motorn.. han fick även äran att montera den svinbilliga kopplingen också och knacka i svänghjulslagret :)

Bild

Bild

själv hade jag börjat med projekt täcka igen hål

Bild

gryta gangsters 1997

Bild

Bild

Bild

Bild

paskan är i

Bild

gjrode klart ramen..

Bild

sen gick det inte riktigt att slita sig så grejerna var ju tvunga att hängas dit för att se hur looken blir :)

Bild

Bild

Bild

Bild

i veckan blir det nya tag.. chefen tar senpasset åt mig i veckan "så jag kan hinna med att skruva lite mer" snacka om bästa chefen!!! Viss skillnade på att sluta 15:30 och 17:30 om man ska förbi firmor och hämta grejer

Bild :D
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
Ragtop
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 64
Blev medlem: ons sep 05, 2007 1:56 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Ragtop »

Mycket mycket snyggt Ivars! Visste inte att du är en Gryta gangster. 8)
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

veckan har inte turned out som det var tänkt.. tur man ligger så pass bra i schemat att det inte gör så jätte mycket...

Tanken var 6:15-15:30 på jobbet och resten i garaget till 22-23 snåret...

FAIL.. Ena kollegans fru sköt ut ett barn i lördags... Andra kollegan fick ryggskott i nysnön måndag kl 06:15 och åkte hem...

Jobbsituation: 3 servicerådgivare/verkmästare och en chef som har hand om allt möjligt och rycker in de 2 timmarna på dagen nån av oss får sitta själv.

Altså vart jag själv med lite hjälp av chefen ibland den här veckan... tex på min 20minuters lunch där det ingår att dra och hämta käk...

6:15-17:30..

Man får jobba rätt frentetiskt med 9 mekar och ca 25 kunder med bilar på verkstan och 40 till på telefon... + nybilar, garantiarbeten, fix besiktningstider vid montage drag mm mm.... för att inte nämna alla snabbjobb som kommer in stup i ett..

Skönt... Lite trött i måndags, slipade turbon och målade bilen inv.. Sänkte ner bilen på bromsskärmen och knäckte bakspoilern... Sänkte ner bilen fram och oljetråget tog i domkraften innan bilen nådde backen.. det höll iallafall...

Väl hemma kom jag på att jag ska ju ha en hydraulisk handbroms...

Anledningen till att jag stressmålade var att bilen ska flockas mer invändigt....

Nu hann inte flockarn göra det imorse så jag fick chansen att efter jobbet svetsa iordning för handbromsen + lacka på igen... och köra ut den i grannlokalen..

Då slutar jag 17:30 efter en lång dag och börjar fixa med det.. ? NEJ... Fick backup på luchen av chefen som annars satt i möte hela dagen.. och efter jobbet var ju det inbokade genomlysnings-sammanträdet där alla på firman skulle medverka....

21:00 får polon smaka ut till garaget... 22:00 har jag gjort klart riggen för handbromsen och svetsat skiten... inga större haverier.. + att en polare dök förbi garaget och hjälpte mig putta bilen till andra lokalen så röda mattan är rullad för flockarn imorn....

Altså............ Det flyter på!

För 12 dagar sen åkte jag och köpte ett 10pack fillingar och strumor.. I måndags hade jag skidåkar strumpor hela jävla dagen och DOG + svintajta fillingar.... Idag hade jag strumpor utan hals (nån flashig grej nån gammal flickvän lurat på mig tidigare i livet)... De var SÄMST och såg jävliigt GAY ut när dom stack fram genom arbetsbraxorna.....

Lär dra på shopppingrunda imorn efter jobbet igen.....

Inblick i mitt elmiamål? =)

kryddan på moset är att chefen drar på kryssningskonferans imorn och är borta 2 dagar.... + att fredagar alltid suger.... Blir grymt! ;)

garageglöden är dock SJUKT nog värre än vanligt tillochmed.. Snacka om att jag gillar e30 turbo ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3728
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Det tar sig, sa mordbrännarn ;)

Hur har du tänkt göra med avgasröret ?
Blir det nåt utstick utanför karossen eller har du tänkt lämna det som det är på sista bilden ?

Tänkte nämligen som så att du borde undvika att det går som för Simon.
exempel ser du här:
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... c_4240.jpg
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... c_4251.jpg

Det blir fort varmt :)
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Inlägg av jonnystrand »

super snyggt bygge :thumbright:
Användarvisningsbild
sabaton91
Forumsberoende
Inlägg: 1174
Blev medlem: ons feb 25, 2009 1:51 pm
Ort: Nälden/Östersund

Inlägg av sabaton91 »

ser jävligt fint ut de där:)
//Danne Berndtsson

Kör:
VW Jetta CL -91

Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

veckan har inte varit så produktiv pga jobbet...... mycket dålig tajming...


idag kom jag iallafall ifrån i vettig tid och han relativt pigg till garaget... förkylning som försöker koppla ett grepp men det blir inget med det...

den gamla härvan kan dra åt skogen :)

Bild

man kan undra varför det är så mörkt i bilen när jag drar kablarna?

Bild

syns lite här? jätte svårt att få på bild men hela jävla bilen är flockad inuti.. inte vissa burstöttor mot taket eller taket bara...

sjukt fränt i verkligheten, www.hwk-racing.se producition!

Bild

satte i xenonljusen så härvan blir i rätt längd till nya ljusen

Bild

några polers varförbi i mekkläderna och kikade lite, robin ryckte dock in och halade motorhärvan igenom ett för litet hål fram till motorutrymmet :) (sägs att det är en metafor från vad han gillar)

Bild

saknades lite kabelskor...

Bild

snäll häst var på besök

Bild

SNART HELG, SNART RAKTESKRUVA... Mesta av grovjobbet börjar bli gjort, med kabelhärvan som sista anhalt.. sen kommer det se ut som det händer ASMYCKet på ASKORT tid, men det är så med att sätta in stolar och panel... Tar ingen tid men gör natt och dag för att projektet ska se färdigt ut :)

Tiltonlagret har jag mätt in, behöver ingen bussning.. Det är isåfall mellan lagret och axeln det är lite att shimsa, men endock för lite för att kunna fixa shims till, så det lär fungera :)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

slänger till en liten update med ormögon, jävulen för att tajma in en snygg förkylning mitt i elmiarushen...

sjuk traffik i garaget av intresserade folk, samtidigt som det är kul blir det lite stressfaktor..

Men i fredags fick jag hjälp med rutorna av aros-auto-andreas och pizza.. mycket fint!! sprades in ett par timmar!

Bild

trixxet

Bild

Bild

bromssärmshandtag som larsson styrt upp

Bild

fredagsöl

Bild

sen har jag mest suttit och förstört ryggen med att koppla el

Bild

Bild

Bild

Bild

jättnöjd med lösningarna på nya härvan, sjukt smidigt blir det

Bild

även kopplat lite bakljus, ingen snygg härva "orginal" där med piratbakljusen.. men men, overkill att göra om den helt också kändes det som..

Bild

härvan i bilen, ser lit erörig ut men är mycket mustig ! :)

Bild

tog en liten paus och åkte 500hästars galant

Bild

lysen is on, inga felkopplingar eller haverier =)

Bild

gjorde ett såkallat babianarsle, man tänder två bakljus för att det ska se fett ut... bromsljuset blir altså på dimljuset

Bild

Bild

ständiga knogmackor leverade på vassaprylar när man är stressad...

Bild

gängning till nya handbromsen

Bild

i flockstudion, hållare för laddmätaren och kåpor för rattstång

Bild

brakat in stolar, panel och bälten efter lite om och men

Bild

Bild

sen framåt småtimmarna började jag knåpa med soppasystemet 2010.. tänkte jag skulle få klart elen så jag sätter pumparna där dom ska vara

Bild

Bild

fantastiskt smidigt med an kopplingar

Bild

här ser man att kabelhärvan sticker ut åt vänster... iår ville jag ha den åt höger..

Bild

gick sådär med att dra loss muttern på en av pumparna... går det att dra ur denna eller är det bara att gänga om som gäller??

Bild

nu blir det av med "oanständiga förslag på natten hotlinen" och sova till nästa vecka....

imorn är det bäst för nån att nån kommer och rollar lite på insidan av mina kofångare och popnitar fast dörrplåtarna.. :)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
robbz
För mycket laddtryck
Inlägg: 190
Blev medlem: lör jul 04, 2009 7:45 pm
Ort: Gimo

Inlägg av robbz »

ser nice som fan ut!

-men du lär anställa en polska som får städa bilen sen :wink: ...är ett helvete att hålla rent, men ballhetsfaktorn väger tyngst!!!!

/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar

spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
Skriv svar