Inte värt pengarna för han ska bara ha 1000 whp.///Peter skrev:Piffigt BW agg! 80mm? Men varför prånglade inte bäckis/ärtan på dig racecover till kompressordelen, flödar ju en del bättre vid höga ladd som du ju kommer köra på?
ivars e30 backhalf - 8s
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
- Robin Olivi
- Forumsberoende
- Inlägg: 658
- Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
- Ort: Västerås
Andreas Arthursson skrev:Inte värt pengarna för han ska bara ha 1000 whp.///Peter skrev:Piffigt BW agg! 80mm? Men varför prånglade inte bäckis/ärtan på dig racecover till kompressordelen, flödar ju en del bättre vid höga ladd som du ju kommer köra på?

sjukt, men bra grymt

______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
bara 1000whp hehe underbartAndreas Arthursson skrev:Inte värt pengarna för han ska bara ha 1000 whp.///Peter skrev:Piffigt BW agg! 80mm? Men varför prånglade inte bäckis/ärtan på dig racecover till kompressordelen, flödar ju en del bättre vid höga ladd som du ju kommer köra på?

stod inte still idag heller 
började passa in stödgördel med oljepump och tråg..

motivationshöjare

lär mäta iordning inför "shims" till urtrampningslagret imorn när motorn hissas ner i bilen

FP engines gjorde till dörren leverans av toppen, såg mycket mycket trevligt ut

första lagret draget.. jobbigt när allt går på sån rutin att det känns som man glömt något...

brorsan, emme och larsson slöt upp en liten bit in på fredagskvällen.. sjukt va härliga vänner och broder man har! Dök även förbi ett lass till turbofantomer! Västerås gaddar samman inför sommarens drabbningar

går inte att visa hur schysst det blev med en bild...

oljepump #2 som bubblaniklas svetsade åt mig, grymt fint =)

larsson i action

emme i stilstudio


herr niklas förbipasserande, kände draget och tog fram svetsen

ppf loggan på g


jag och emme rev i hop det sista på bottendelen

mattamusta




HAHA, som kvinnor runt en nyfödd..



Haha, klockan började närma sig



morgondagens

fin lack

inpassning packning

imorn blir det tripp till avesta på morgonkvisten för att hämta coatade delar!!
ps. är ett reportage i bilsport om kärran, kom ut till prenumenanter idag men är i butik i slutet av nästa vecka.. bilsport #7... Snacka om att planerna vart annorlunda

började passa in stödgördel med oljepump och tråg..

motivationshöjare


lär mäta iordning inför "shims" till urtrampningslagret imorn när motorn hissas ner i bilen


FP engines gjorde till dörren leverans av toppen, såg mycket mycket trevligt ut




första lagret draget.. jobbigt när allt går på sån rutin att det känns som man glömt något...

brorsan, emme och larsson slöt upp en liten bit in på fredagskvällen.. sjukt va härliga vänner och broder man har! Dök även förbi ett lass till turbofantomer! Västerås gaddar samman inför sommarens drabbningar


går inte att visa hur schysst det blev med en bild...

oljepump #2 som bubblaniklas svetsade åt mig, grymt fint =)

larsson i action

emme i stilstudio


herr niklas förbipasserande, kände draget och tog fram svetsen


ppf loggan på g


jag och emme rev i hop det sista på bottendelen

mattamusta




HAHA, som kvinnor runt en nyfödd..



Haha, klockan började närma sig



morgondagens

fin lack

inpassning packning

imorn blir det tripp till avesta på morgonkvisten för att hämta coatade delar!!

ps. är ett reportage i bilsport om kärran, kom ut till prenumenanter idag men är i butik i slutet av nästa vecka.. bilsport #7... Snacka om att planerna vart annorlunda

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- MasterDevil
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 249
- Blev medlem: mån jan 19, 2009 11:10 pm
- Ort: Edsbyn
- Kontakt:
helgen avklarad enligt schema 
toppen åkte på i lördags


inte så jävla tråkigt väder..

provhänger insug när toppen är dragen




Med skaplig huvudvärk och dagenefterkebab i kistan började jag färdigställa motorn..


fick fixa till distans..

motor nollad och klar


brorsan komförbi och hjälpte mig i med motorn.. han fick även äran att montera den svinbilliga kopplingen också och knacka i svänghjulslagret


själv hade jag börjat med projekt täcka igen hål

gryta gangsters 1997




paskan är i

gjrode klart ramen..

sen gick det inte riktigt att slita sig så grejerna var ju tvunga att hängas dit för att se hur looken blir




i veckan blir det nya tag.. chefen tar senpasset åt mig i veckan "så jag kan hinna med att skruva lite mer" snacka om bästa chefen!!! Viss skillnade på att sluta 15:30 och 17:30 om man ska förbi firmor och hämta grejer


toppen åkte på i lördags


inte så jävla tråkigt väder..

provhänger insug när toppen är dragen




Med skaplig huvudvärk och dagenefterkebab i kistan började jag färdigställa motorn..


fick fixa till distans..

motor nollad och klar


brorsan komförbi och hjälpte mig i med motorn.. han fick även äran att montera den svinbilliga kopplingen också och knacka i svänghjulslagret



själv hade jag börjat med projekt täcka igen hål

gryta gangsters 1997




paskan är i

gjrode klart ramen..

sen gick det inte riktigt att slita sig så grejerna var ju tvunga att hängas dit för att se hur looken blir





i veckan blir det nya tag.. chefen tar senpasset åt mig i veckan "så jag kan hinna med att skruva lite mer" snacka om bästa chefen!!! Viss skillnade på att sluta 15:30 och 17:30 om man ska förbi firmor och hämta grejer


http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
veckan har inte turned out som det var tänkt.. tur man ligger så pass bra i schemat att det inte gör så jätte mycket...
Tanken var 6:15-15:30 på jobbet och resten i garaget till 22-23 snåret...
FAIL.. Ena kollegans fru sköt ut ett barn i lördags... Andra kollegan fick ryggskott i nysnön måndag kl 06:15 och åkte hem...
Jobbsituation: 3 servicerådgivare/verkmästare och en chef som har hand om allt möjligt och rycker in de 2 timmarna på dagen nån av oss får sitta själv.
Altså vart jag själv med lite hjälp av chefen ibland den här veckan... tex på min 20minuters lunch där det ingår att dra och hämta käk...
6:15-17:30..
Man får jobba rätt frentetiskt med 9 mekar och ca 25 kunder med bilar på verkstan och 40 till på telefon... + nybilar, garantiarbeten, fix besiktningstider vid montage drag mm mm.... för att inte nämna alla snabbjobb som kommer in stup i ett..
Skönt... Lite trött i måndags, slipade turbon och målade bilen inv.. Sänkte ner bilen på bromsskärmen och knäckte bakspoilern... Sänkte ner bilen fram och oljetråget tog i domkraften innan bilen nådde backen.. det höll iallafall...
Väl hemma kom jag på att jag ska ju ha en hydraulisk handbroms...
Anledningen till att jag stressmålade var att bilen ska flockas mer invändigt....
Nu hann inte flockarn göra det imorse så jag fick chansen att efter jobbet svetsa iordning för handbromsen + lacka på igen... och köra ut den i grannlokalen..
Då slutar jag 17:30 efter en lång dag och börjar fixa med det.. ? NEJ... Fick backup på luchen av chefen som annars satt i möte hela dagen.. och efter jobbet var ju det inbokade genomlysnings-sammanträdet där alla på firman skulle medverka....
21:00 får polon smaka ut till garaget... 22:00 har jag gjort klart riggen för handbromsen och svetsat skiten... inga större haverier.. + att en polare dök förbi garaget och hjälpte mig putta bilen till andra lokalen så röda mattan är rullad för flockarn imorn....
Altså............ Det flyter på!
För 12 dagar sen åkte jag och köpte ett 10pack fillingar och strumor.. I måndags hade jag skidåkar strumpor hela jävla dagen och DOG + svintajta fillingar.... Idag hade jag strumpor utan hals (nån flashig grej nån gammal flickvän lurat på mig tidigare i livet)... De var SÄMST och såg jävliigt GAY ut när dom stack fram genom arbetsbraxorna.....
Lär dra på shopppingrunda imorn efter jobbet igen.....
Inblick i mitt elmiamål? =)
kryddan på moset är att chefen drar på kryssningskonferans imorn och är borta 2 dagar.... + att fredagar alltid suger.... Blir grymt!
garageglöden är dock SJUKT nog värre än vanligt tillochmed.. Snacka om att jag gillar e30 turbo





Tanken var 6:15-15:30 på jobbet och resten i garaget till 22-23 snåret...
FAIL.. Ena kollegans fru sköt ut ett barn i lördags... Andra kollegan fick ryggskott i nysnön måndag kl 06:15 och åkte hem...
Jobbsituation: 3 servicerådgivare/verkmästare och en chef som har hand om allt möjligt och rycker in de 2 timmarna på dagen nån av oss får sitta själv.
Altså vart jag själv med lite hjälp av chefen ibland den här veckan... tex på min 20minuters lunch där det ingår att dra och hämta käk...
6:15-17:30..
Man får jobba rätt frentetiskt med 9 mekar och ca 25 kunder med bilar på verkstan och 40 till på telefon... + nybilar, garantiarbeten, fix besiktningstider vid montage drag mm mm.... för att inte nämna alla snabbjobb som kommer in stup i ett..
Skönt... Lite trött i måndags, slipade turbon och målade bilen inv.. Sänkte ner bilen på bromsskärmen och knäckte bakspoilern... Sänkte ner bilen fram och oljetråget tog i domkraften innan bilen nådde backen.. det höll iallafall...
Väl hemma kom jag på att jag ska ju ha en hydraulisk handbroms...
Anledningen till att jag stressmålade var att bilen ska flockas mer invändigt....
Nu hann inte flockarn göra det imorse så jag fick chansen att efter jobbet svetsa iordning för handbromsen + lacka på igen... och köra ut den i grannlokalen..
Då slutar jag 17:30 efter en lång dag och börjar fixa med det.. ? NEJ... Fick backup på luchen av chefen som annars satt i möte hela dagen.. och efter jobbet var ju det inbokade genomlysnings-sammanträdet där alla på firman skulle medverka....
21:00 får polon smaka ut till garaget... 22:00 har jag gjort klart riggen för handbromsen och svetsat skiten... inga större haverier.. + att en polare dök förbi garaget och hjälpte mig putta bilen till andra lokalen så röda mattan är rullad för flockarn imorn....
Altså............ Det flyter på!
För 12 dagar sen åkte jag och köpte ett 10pack fillingar och strumor.. I måndags hade jag skidåkar strumpor hela jävla dagen och DOG + svintajta fillingar.... Idag hade jag strumpor utan hals (nån flashig grej nån gammal flickvän lurat på mig tidigare i livet)... De var SÄMST och såg jävliigt GAY ut när dom stack fram genom arbetsbraxorna.....
Lär dra på shopppingrunda imorn efter jobbet igen.....
Inblick i mitt elmiamål? =)
kryddan på moset är att chefen drar på kryssningskonferans imorn och är borta 2 dagar.... + att fredagar alltid suger.... Blir grymt!

garageglöden är dock SJUKT nog värre än vanligt tillochmed.. Snacka om att jag gillar e30 turbo






http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Det tar sig, sa mordbrännarn 
Hur har du tänkt göra med avgasröret ?
Blir det nåt utstick utanför karossen eller har du tänkt lämna det som det är på sista bilden ?
Tänkte nämligen som så att du borde undvika att det går som för Simon.
exempel ser du här:
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... c_4240.jpg
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... c_4251.jpg
Det blir fort varmt

Hur har du tänkt göra med avgasröret ?
Blir det nåt utstick utanför karossen eller har du tänkt lämna det som det är på sista bilden ?
Tänkte nämligen som så att du borde undvika att det går som för Simon.
exempel ser du här:
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... c_4240.jpg
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... c_4251.jpg
Det blir fort varmt

- jonnystrand
- Forumsberoende
- Inlägg: 549
- Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
- Ort: skellefteå
super snyggt bygge 

toyota supra mkiv singel turbo
https://www.instagram.com/monoracinggarage/
https://www.youtube.com/channel/UCCW00H ... 6n7ywhNppw
https://www.instagram.com/monoracinggarage/
https://www.youtube.com/channel/UCCW00H ... 6n7ywhNppw
veckan har inte varit så produktiv pga jobbet...... mycket dålig tajming...
idag kom jag iallafall ifrån i vettig tid och han relativt pigg till garaget... förkylning som försöker koppla ett grepp men det blir inget med det...
den gamla härvan kan dra åt skogen

man kan undra varför det är så mörkt i bilen när jag drar kablarna?

syns lite här? jätte svårt att få på bild men hela jävla bilen är flockad inuti.. inte vissa burstöttor mot taket eller taket bara...
sjukt fränt i verkligheten, www.hwk-racing.se producition!

satte i xenonljusen så härvan blir i rätt längd till nya ljusen

några polers varförbi i mekkläderna och kikade lite, robin ryckte dock in och halade motorhärvan igenom ett för litet hål fram till motorutrymmet
(sägs att det är en metafor från vad han gillar)

saknades lite kabelskor...

snäll häst var på besök

SNART HELG, SNART RAKTESKRUVA... Mesta av grovjobbet börjar bli gjort, med kabelhärvan som sista anhalt.. sen kommer det se ut som det händer ASMYCKet på ASKORT tid, men det är så med att sätta in stolar och panel... Tar ingen tid men gör natt och dag för att projektet ska se färdigt ut
Tiltonlagret har jag mätt in, behöver ingen bussning.. Det är isåfall mellan lagret och axeln det är lite att shimsa, men endock för lite för att kunna fixa shims till, så det lär fungera
idag kom jag iallafall ifrån i vettig tid och han relativt pigg till garaget... förkylning som försöker koppla ett grepp men det blir inget med det...
den gamla härvan kan dra åt skogen


man kan undra varför det är så mörkt i bilen när jag drar kablarna?

syns lite här? jätte svårt att få på bild men hela jävla bilen är flockad inuti.. inte vissa burstöttor mot taket eller taket bara...
sjukt fränt i verkligheten, www.hwk-racing.se producition!

satte i xenonljusen så härvan blir i rätt längd till nya ljusen

några polers varförbi i mekkläderna och kikade lite, robin ryckte dock in och halade motorhärvan igenom ett för litet hål fram till motorutrymmet


saknades lite kabelskor...

snäll häst var på besök

SNART HELG, SNART RAKTESKRUVA... Mesta av grovjobbet börjar bli gjort, med kabelhärvan som sista anhalt.. sen kommer det se ut som det händer ASMYCKet på ASKORT tid, men det är så med att sätta in stolar och panel... Tar ingen tid men gör natt och dag för att projektet ska se färdigt ut

Tiltonlagret har jag mätt in, behöver ingen bussning.. Det är isåfall mellan lagret och axeln det är lite att shimsa, men endock för lite för att kunna fixa shims till, så det lär fungera

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
slänger till en liten update med ormögon, jävulen för att tajma in en snygg förkylning mitt i elmiarushen...
sjuk traffik i garaget av intresserade folk, samtidigt som det är kul blir det lite stressfaktor..
Men i fredags fick jag hjälp med rutorna av aros-auto-andreas och pizza.. mycket fint!! sprades in ett par timmar!

trixxet


bromssärmshandtag som larsson styrt upp

fredagsöl

sen har jag mest suttit och förstört ryggen med att koppla el




jättnöjd med lösningarna på nya härvan, sjukt smidigt blir det

även kopplat lite bakljus, ingen snygg härva "orginal" där med piratbakljusen.. men men, overkill att göra om den helt också kändes det som..

härvan i bilen, ser lit erörig ut men är mycket mustig !

tog en liten paus och åkte 500hästars galant

lysen is on, inga felkopplingar eller haverier =)

gjorde ett såkallat babianarsle, man tänder två bakljus för att det ska se fett ut... bromsljuset blir altså på dimljuset


ständiga knogmackor leverade på vassaprylar när man är stressad...

gängning till nya handbromsen

i flockstudion, hållare för laddmätaren och kåpor för rattstång

brakat in stolar, panel och bälten efter lite om och men


sen framåt småtimmarna började jag knåpa med soppasystemet 2010.. tänkte jag skulle få klart elen så jag sätter pumparna där dom ska vara


fantastiskt smidigt med an kopplingar

här ser man att kabelhärvan sticker ut åt vänster... iår ville jag ha den åt höger..

gick sådär med att dra loss muttern på en av pumparna... går det att dra ur denna eller är det bara att gänga om som gäller??

nu blir det av med "oanständiga förslag på natten hotlinen" och sova till nästa vecka....
imorn är det bäst för nån att nån kommer och rollar lite på insidan av mina kofångare och popnitar fast dörrplåtarna..
sjuk traffik i garaget av intresserade folk, samtidigt som det är kul blir det lite stressfaktor..
Men i fredags fick jag hjälp med rutorna av aros-auto-andreas och pizza.. mycket fint!! sprades in ett par timmar!

trixxet


bromssärmshandtag som larsson styrt upp

fredagsöl

sen har jag mest suttit och förstört ryggen med att koppla el




jättnöjd med lösningarna på nya härvan, sjukt smidigt blir det

även kopplat lite bakljus, ingen snygg härva "orginal" där med piratbakljusen.. men men, overkill att göra om den helt också kändes det som..

härvan i bilen, ser lit erörig ut men är mycket mustig !


tog en liten paus och åkte 500hästars galant

lysen is on, inga felkopplingar eller haverier =)

gjorde ett såkallat babianarsle, man tänder två bakljus för att det ska se fett ut... bromsljuset blir altså på dimljuset


ständiga knogmackor leverade på vassaprylar när man är stressad...

gängning till nya handbromsen

i flockstudion, hållare för laddmätaren och kåpor för rattstång

brakat in stolar, panel och bälten efter lite om och men


sen framåt småtimmarna började jag knåpa med soppasystemet 2010.. tänkte jag skulle få klart elen så jag sätter pumparna där dom ska vara


fantastiskt smidigt med an kopplingar

här ser man att kabelhärvan sticker ut åt vänster... iår ville jag ha den åt höger..

gick sådär med att dra loss muttern på en av pumparna... går det att dra ur denna eller är det bara att gänga om som gäller??

nu blir det av med "oanständiga förslag på natten hotlinen" och sova till nästa vecka....
imorn är det bäst för nån att nån kommer och rollar lite på insidan av mina kofångare och popnitar fast dörrplåtarna..

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
ser nice som fan ut!
-men du lär anställa en polska som får städa bilen sen
...är ett helvete att hålla rent, men ballhetsfaktorn väger tyngst!!!!
/mvh
-men du lär anställa en polska som får städa bilen sen

/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!