Sida 12 av 23
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: mån maj 30, 2011 2:51 pm
av hedman
Jaaa

nu är det inte mycket kvar ....
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: mån maj 30, 2011 3:25 pm
av hedman
Kan nån snälla berätta vart man får tag i en 74-76g termostat till bilen !!!!!
svara inte på marin butik om ni inte har art nr ...för dom fick inte fram nån ... kanske passar från nån annan ???
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: mån maj 30, 2011 3:29 pm
av Wikstrom
de duger inte att hål borra en std termostat?
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: mån maj 30, 2011 5:03 pm
av ogge
finns någon marin men hålborra tycker jag låter bra
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: mån maj 30, 2011 6:18 pm
av turbodart
jeg tror denne går.. 62grader....volvo penta nr. 876305
passer mest v8,men også aq120,aq125,aq140,aq150,aq170
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: mån maj 30, 2011 6:49 pm
av hedman
Tack

ska kolla om dom har den hemma på båt affären .
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: mån maj 30, 2011 8:48 pm
av Jens Gustavsson
kolla om den har intern retur cirkulation bara.
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: tis maj 31, 2011 4:30 pm
av hedman
Åkte ne till båt shoppen idag å fick gå igenom deras termostat lager hittade då en 74g termostat exakt som orginal

tror den har legat där ett tag den var märkt 170 kr tyvärr fick jag betala 488
(volvo penta nr på den är 875795-7 om någon undrar)
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: tis jun 21, 2011 8:57 pm
av hedman
Efter några små problem så är den äntligen igång
Men man hade ju kunna hoppas på bättre väder än regn när vi skulle mappa blev som mycke sliiir

men men skit vare värt nu går den iaf !!!!
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: tis jun 21, 2011 10:00 pm
av Nicke Nyman
Grymt! Synd på vädret här i skärgården. Hur verkar den gå jämfört med fjolårets maskin?
// N.
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: tis jun 21, 2011 10:21 pm
av mattias
Trots att Jens kamaxel är ett stort steg upp från original så har den fin tomgång och verkar dra rejält på varv också, bättre överallt ungefär. Riktigt mycket starkare vid 4000-5000 varv är den och det fortsätter dra där. Fick feta på och feta på uppe på varv, men det blev ingen direkt justering eftersom det bara slirar på alla växlar i det här vädret. Om jag har tid framöver ska det göras en bättre justering, men även Peppe som bor lite mer lämpligt nära kanske har tid att smeka till bränslemappen där uppe på belastning när gatorna är torra. Men nu går den som sagt köra!
Temperaturen verkar då stabil på motorn, skulle fått testas lite mer men det verkar fungera bra mycket bättre än förra året, både etanolen och ombyggda kylningen gör nog sitt.
Kul att ombyggnationen av framvagnen gjorde av sig, nu känns den inte så obehaglig längre uppe i fart.

Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: ons jun 22, 2011 4:12 pm
av hedman
Bra smmanfattninig då slapp ju jag skriva så mycke
De va då inga större problem med kallstarten idag lite kinkig fick ta om några gånger ...synd att idag inte va igår för det var då lite fäste idag iaf men allt verkar då funka bra så lite till mappning på de här då kan man ju börja plåga den

Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: tor jun 23, 2011 10:11 pm
av Nicke Nyman
Grattis!!!

Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: tor jun 23, 2011 11:01 pm
av robban
när han kom ... 280whp
när han for ... 471whp 680wnm
Re: Escort Mk1 B23 turbo
Postat: tor jun 23, 2011 11:04 pm
av Jens Gustavsson
berätta mer och bild på kurvorna. hk, vrid, lamda och laddtryck på en och samma bild
