7aans 940 turbo "RödeBaron" såld..

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Re: 7aans 940 turbo (sleeper) ingen fest utan ras :/

Inlägg av 7aan »

Elias_ skrev:håller med ersviken, bättre och erkänna för sig själv att man inte klarar av det och lämna iväg det isåfall :thumbright:
Fix och mappning av sprut kostar en slant men är inte i närheten av vad det kostar att renovera en motor till :wink:

jag menar inte detta som ner klankning för man kan inte vara bra på allt och dom som är det har också trälat med strul i början!

så keep up the good work :thumbright:
Jo det är därför jag inte mappar skälv ;) därför min bil va iväg lämnad men de gick som det gick endå.. dock han som mappar den har väll inte så jätte mycket erfarenheter från MS då han är mer guru på Vems..

sen är det sant som ni säger jag skyller inte på MSet överhuvudtaget men jag börjar bli trött på att den klickar och har sig.. och det är ett kännsligt system det är det.. jag tänker sätta mig in i det i lungn och ro nångång framåt i tiden men som de känns nu så har jag ingen lust och få et till ras pga okunskaper via MSet..

då känns det tryggare och köpa en vems där jag vet att jag kan få hjälp närsom och att det blr riktigt bra dessutom :)

men jag står endå inte och gråter jag har lärt mig nått längst resans gång :)

dock tycker jag att de lilla shimmer till spån som är i oljan är för lite för att va nått lagerras, iaf om man gjämför med när jag varvade sönder min ninja motor jag hade när ja va 18 :P

det läg ju mest illa från toppen..
Micke Grönlund
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

Jag har bestämt och har ett mål nu, Wikström kommer ner från Boden om 2veckor och då är målet att motorn ska va ihop igen :) dock vet jag inte hur jag gör med mitt megasquirt..

Vet att min polare som hjälpt mig med ms gärna ser att jag köper ett vems, och visst jag vet att det är ett budget sprut de med men jag går efter vem som kan hjälpa och mappa åt mig! :)

Så då kan man få hjälp när som + att det inte är lika kännsligt som megasquirt ;)
Micke Grönlund
Toxic
För mycket laddtryck

Inlägg av Toxic »

Du får gärna förklara vad du menar att det skulle va känsligare, släng upp msq´n istället så kanske "känsligheten" går att lösa?
Vad händer nu ?
Wikstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av Wikstrom »

hörru dududu köp fan inte ett nytt sprut, nu får vi först det du har att funka! PUNKT
Däremot hade ni kunnat kolla över varför den resetar hela tiden, typ mjukvara osv, störningar, justera pottarna ännu mer

I´ll be back with my superman action till dig mad mike om nån helg! ;)
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende

Inlägg av Elias_ »

7aan skrev:
Elias_ skrev:håller med ersviken, bättre och erkänna för sig själv att man inte klarar av det och lämna iväg det isåfall :thumbright:
Fix och mappning av sprut kostar en slant men är inte i närheten av vad det kostar att renovera en motor till :wink:

jag menar inte detta som ner klankning för man kan inte vara bra på allt och dom som är det har också trälat med strul i början!

så keep up the good work :thumbright:
Jo det är därför jag inte mappar skälv ;) därför min bil va iväg lämnad men de gick som det gick endå.. dock han som mappar den har väll inte så jätte mycket erfarenheter från MS då han är mer guru på Vems..

sen är det sant som ni säger jag skyller inte på MSet överhuvudtaget men jag börjar bli trött på att den klickar och har sig.. och det är ett kännsligt system det är det.. jag tänker sätta mig in i det i lungn och ro nångång framåt i tiden men som de känns nu så har jag ingen lust och få et till ras pga okunskaper via MSet..

då känns det tryggare och köpa en vems där jag vet att jag kan få hjälp närsom och att det blr riktigt bra dessutom :)

men jag står endå inte och gråter jag har lärt mig nått längst resans gång :)

dock tycker jag att de lilla shimmer till spån som är i oljan är för lite för att va nått lagerras, iaf om man gjämför med när jag varvade sönder min ninja motor jag hade när ja va 18 :P

det läg ju mest illa från toppen..
Men fan grabben du skulle ju köpt vems från början jue om du har support till det på hemma plan !

ang lite skit i oljan är det nog ingen fara ska du se, fick samma fenomen i sladd bilen och den oljan var som diamant kross, men vi bytte oljan och höll tummarna och mycket riktigt går bilen än o inge lager bank eller ljud från toppen nå mer. låter otroligt men tydligen tyckte han inte om skit i oljan helt enkelt :hihi:
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

Ja de är ju värt ett försök och kolla om den slutat låta me och bara kasta i lite ny olja :)

men jag tror det värst iaf ;)..

Nå man skulle köppt ett Vems från början men de som va är att han som hjälper mig mappa han köpte megasquirt till sig skälv med typ för att lära sig det och sånt så då hängde jag på :) men nu i efterhand kanske man skulle lagt lite mer deg på ett vems..

men vi ska få bil fan och gå på ms iaf :)
Micke Grönlund
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Låter som galenskap att "börja" mappa på 1,2kg :shock:
Speciellt med en box som strular.

I med ny olja, försök få ordning på sprutet sen blir det bara kanonbra!
Lycka till! :thumbright:
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

Jo visst men man är väll lite galen kanske.. Måste ju prova lixom fick ju de inte och ladda mindre en så.. Ska se om man kan sänka ladd till 0,5 och se till att boxen funkar :) måste ju lixom få den besiktigad så jag kan ut och snyta väg ;)

Ska lyfta kammen och kolla först om de är nått under tryckaren som dragit :/ annars lyfter jag ur motorn på söndag :)
Micke Grönlund
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Låter som en plan! :)
Men du kan ju alltid hänga av wastegatestången så du kan mappa under -> atmosfärstryck. Sen kan du ju "grovmappa" övertrycket genom att följa trenden och plussa lite.

Men jag är också grön på detta :)
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Wikstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av Wikstrom »

äh vafan, menar hur svårt ska de vara att få den o ladda mindre om man nu vill det?, sen är de ingen fara börja mappa med 1 - 1.2 i grund, vafan man måste ju inte hålla ner pelle pedal hela tiden man får ju små o seg dra o se hur det ser ut eftersom, tar ju lite tid men fullt genomförbart
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

Deztallica skrev:Låter som en plan! :)
Men du kan ju alltid hänga av wastegatestången så du kan mappa under -> atmosfärstryck. Sen kan du ju "grovmappa" övertrycket genom att följa trenden och plussa lite.

Men jag är också grön på detta :)
Visst kan man ju göra så men tanken är ju endå att de ska hålla på 1,2bar de är ju rätt lite ladd endå..

nåja provede och starta upp han igen efter att kollat toppen men ja kan inte hitta nått där så jag blev tvungen och slita ut motorn lite snabbt, blir till och dra upp han i stativet imorgon och vända på biffen och se vad som har tagit skada :)

ska man kanske köpa en ny olje pump trotts att min bara har gått 16500mil? isåfal vad ska man köpa för pump en högflödes pump eller?

Bild

Bild

Bild

Bildfan och aldrig funka :/
Senast redigerad av 7aan den tis jul 19, 2011 9:29 am, redigerad totalt 1 gånger.
Micke Grönlund
Wikstrom
För mycket laddtryck

Re: 7aans 940 turbo (sleeper) motorn ur igen ;)

Inlägg av Wikstrom »

samma pris som en ny original och SPM "högflödes" pump
Johannes wikström
0768486335

Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

JO vi får se ikväll vad som gått sönder :)
Micke Grönlund
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 7aan »

Sådär då är det konstaterat.. troligen fel lagerspel på 1ans cyl så lagerbanan har skutit på axeln och snurrat med runt ett bra tag så både stake och lager är helt sopp slut bara å kasta..

Söker en vevaxel till b230Fk 97 axeln där lagerbanan sitter mäter 49mm
är det nån som har en extra som ligger och vill sälja? :)
Micke Grönlund
NiclasA
Forumsberoende

Inlägg av NiclasA »

ja kan ha en ligga kan kolla sen:)
Skriv svar