Sådär ja! Lite har det hänt i bodan.
Kopplat in Coilpack från vems, bosch motorsport spole.
Ja, de var väl det...
Men att det skulle bråka var väl givet?
Tog tag i det nu i helgen som var. Satt & kollade i scheman
& kopplade allt enligt konstens alla regler med skärmade
kablar osv. Använde mig av vemspiskans kablage & avsäkrade
spolen i vemspiskans originalsäkringar osv.
Kabeln till Camsynks GT1an fick bli den lediga knacksensorkabeln
som var färdig i piskan. Kopplingsbiten var lätt, inställningarna
till nya spolen fick Herr Sandgren flika in med
Jahapp, då startar den nu va? nääää..
Efter timmar av felsökning & tips & trick från Mattias så starta den
ändå inte. Fick ingen triggersignal överhuvudtaget..? Bränslepumpen
surra inte igång alls när jag drog runt motorn. Ladda in gamla Configen
i boxen & duttade med en mejsel på vevtrigger, då gick pumpen igång.
Ja den funkade ju iaf.
Gjorde då om inställningarna för att köra med coilpaket & triggersignal
var borta igen fastän allt var kopplat rätt & alla inställningar ok..??
Här nånstans bärjade jag bli lite arg
Tog då ut båda signal kablarna/stiften till triggers i EC36 kontakten
& vred på tändningen så jag fick 5V+ till dem. Mätte upp spänningen
genom båda medans grannen dutta med en mejsel på både camsynk
& vevtriggern. Båda givarna funkade fint..
När jag stoppat in kablarna igen i EC36 & vänder på kontakten för
att stoppa dit den vita sockeln så ser stiftet till camsynkens signalkabel
lite större ut än de andra.
Det visade sig att när kabelskon pressats så har den blivit lite deformerad
& inte tog tag i stiftet i boxen. Och jag kan skylla ifrån mig & säga att den
kabelskon var färdigpressad så det var inte jag som klämt den. Kollar
alltid noga när jag gör dem själv så dom inte blir vinda/krokiga.
Bytte kabelsko & sen starta den
Så många timmar kan en kabelsko stjäla av dig
Färdiga resultatet
Och den lilla rackarn med skadad kabelsko vid styrboxen
Kortade fördelaren är till salu om någon är sugen.
//Robban