
Cadillac 1959 Fleetwood
Re: Bmw E30 M73 V12 isracing
Okej ja de var snabba svar
just nu pantar jag burkar nästan för att göra köket klart så nån ny turbo kan jag inte köpa utan jag skulle bara haft en trasig som mall men jag undrar om inte broder har en trasig t04 som jag kan sno som mall mvh

Re: Bmw E30 M73 V12 isracing
ja då har de varit sm final i robertfors/sikås
måste tyvär börja med att säga att denna klubb har en hel del att lära
för de första vore de ju trevlig att åtminstånde ha en snöhög att stå på så man såg nånting , blev så less så till slut bröt jag ner nå träd å ställde mig på nå ruttet staket för att sen nånting men många såg typ ingenting
de fanns ju en gammal kaj att stå på men den hade ju hål i sig så folk som trampade fel höll ju på bryta benen å försvinna genon kajkanten
inga interljuver med förare efter varje heat och jag såg då inte ens en prisutdelning
men de som gör mig mest förbannad är tävlingsledningens satans svammel
på förarmötet före tävling berättade man att en tjuvstart innebar en drive tru , man fick alltså på nått varv vika av banan och köra en liten extrasväng i fall man tjuvstartade
i heat 1 långnabb står alla bilar på plattan och linus koppling nöp fast lite och han rullade fram några meter men alla andra bilar står kvar , första posteringen som ska upptäcka tjuvstarter kollade åt ett helt annat håll och missade till och med att linus rullade fram och ingen annan postering får igentligen bedömma en tjuvstart enligt regelboken så bara där skulle tjuvstarten igentligen ha varit skit samma
om nu påsteringen hade sett detta skulle han dock ha åt på en drive tru som bestraffning på nått av sina varv när starten väl gått ,
Linus backade tillbaka och sen ett tag efteråt
starten och tiger är först linus 2a och jansson 3a , jansson jagar linus om andra platsen genom att dom ligger på samma poäng men ungefär i mitten av banan på första varvet så 2 hjular jansson och åker en bra bit så tills bilen slår runt och han voltar 3-5 varv och blir kvar länge i bilen , min bedöming är att där skulle de då ha rödflaggats och de skulle ha varit omstart vilket inte skedde utan nå skoterförare fick välta tillbaka bilen som stog på sida så micke tog sin inte ur bilen förens den stog på hjulen igen vilket är ganska farligt , speciellt med tanke på att bilarna mycket väl kan fyllas inne i kupen med snö så man kan kvävas och mickes framruta var bara skit kvar av men som tur nog fick han i alla fall inga problem med att andas och klarade sig bra
men åter till heat 1 så leder tiger efter detta linus jagar på i sitt tempo som 2a och ingen drive tru kommer så linus går i mål som klar 2a
sören höggström lämnar in en protest mot den så kallade tjuvstarten men protesten blir inte godkännd utan resultatlistorna kommer upp på tavlan och är påskrivna av tävlingsledningen som godkännda och så långt är väl allt lugnt men helt plötsligt kommer nån jävel från tävlingsledningen och helt utesluter linus från heat 1 så linus får bara 8 ponäng istället för 17
helt plötsligt har då linus blivit helt utesluten från sitt heat pga för de första ,att posteringen missat tjuvstarten , se om d enu var tjuvstart så missade tävlingsledningen att ge han en drive tru ute på banan och resultatet av de blir att han blir utesluten och jag tror inte ens de är lagligt att ändra på ett fastslaget beslut som till och med är påskrivet och uppsatt på tavlan
helt sansslöst jävla oseriöst
nu kanske de här är lätt att glömma då linus ändå vann sm guld på sitt första år i isracing men sånna hära beslut av en oseriös tävlningledning kunde lika gärna ha förstört allt.....
i heat nr 2 långnabb så var janssons bmw för skadad för att han skulle kunna kämpa om guldet
om linus hade brytit på första varvet och jansson hade kommit 1 eller 2a så hade jansson vunnit sm guld men efter mycke om och men skulle jansson få låna tommy carlströms honda s2000 men då tommy körde sitt kortnabbsheat innan långnabben så rasade diffen på tommys bil och blev stående så nu hade inte ens jansson nån lånebil längre
men helt plötsligt kommer en kille som heter andreas pettersson tror jag som kör en röd pv i kortnabb och lånar ut sin bil till micke så nu skulle micke helt plötsligt köra volvo pv med kortnabb i långnabbsklassen
starten gick i alla fall och fredrik tiger tar starten med per ohlssons gamla s40 motor med en unitek 2,9 16 ventilare och vinner även sitt andra heat , linus jagade tätt bakom och sattsade allt han kunde men fick punka efter några varv och komme sist då han bröt
jansson kämpade på med 2400 pvn med kortnabbshjul och slutade näst sist men de räckte i alla fall för att säkra sm slivret och tiger komme fick sm brons men de tog ett bra tag innan nån ens viste vilka poäng som skulle delas ut denna omgång efter allt satans svammel från den första omgången så de gav en väldigt bitter eftersmak på en sm final och så ska de verkligen inte vara
nu är de hära mina åsikter och inte nån av dom tävlandes
janssons bil efter rullningen på några varv



jansson till vänster i den lånade pv med kortnabbshjul

SM GULD med mekanikern fredrik schäfström linus westman samt micke westman

måste ju verkliigen berömma killen som lånar ut sin bil utan att tveka till micke så han kan köra och kämpa om pallplats bara så där
de är ganska starkt gjort då de inte är nå billiga leksaker de handlar om
sorry för dom dåliga bilderna , min iphone går inte få kontakt med så jag får inte ut nå bilder från den så bilderna hära har jag skrapat ihop på nätet nu efter tävlingen
de var nog allt för idag
mvh
måste tyvär börja med att säga att denna klubb har en hel del att lära
för de första vore de ju trevlig att åtminstånde ha en snöhög att stå på så man såg nånting , blev så less så till slut bröt jag ner nå träd å ställde mig på nå ruttet staket för att sen nånting men många såg typ ingenting
de fanns ju en gammal kaj att stå på men den hade ju hål i sig så folk som trampade fel höll ju på bryta benen å försvinna genon kajkanten
inga interljuver med förare efter varje heat och jag såg då inte ens en prisutdelning
men de som gör mig mest förbannad är tävlingsledningens satans svammel
på förarmötet före tävling berättade man att en tjuvstart innebar en drive tru , man fick alltså på nått varv vika av banan och köra en liten extrasväng i fall man tjuvstartade
i heat 1 långnabb står alla bilar på plattan och linus koppling nöp fast lite och han rullade fram några meter men alla andra bilar står kvar , första posteringen som ska upptäcka tjuvstarter kollade åt ett helt annat håll och missade till och med att linus rullade fram och ingen annan postering får igentligen bedömma en tjuvstart enligt regelboken så bara där skulle tjuvstarten igentligen ha varit skit samma
om nu påsteringen hade sett detta skulle han dock ha åt på en drive tru som bestraffning på nått av sina varv när starten väl gått ,
Linus backade tillbaka och sen ett tag efteråt
starten och tiger är först linus 2a och jansson 3a , jansson jagar linus om andra platsen genom att dom ligger på samma poäng men ungefär i mitten av banan på första varvet så 2 hjular jansson och åker en bra bit så tills bilen slår runt och han voltar 3-5 varv och blir kvar länge i bilen , min bedöming är att där skulle de då ha rödflaggats och de skulle ha varit omstart vilket inte skedde utan nå skoterförare fick välta tillbaka bilen som stog på sida så micke tog sin inte ur bilen förens den stog på hjulen igen vilket är ganska farligt , speciellt med tanke på att bilarna mycket väl kan fyllas inne i kupen med snö så man kan kvävas och mickes framruta var bara skit kvar av men som tur nog fick han i alla fall inga problem med att andas och klarade sig bra
men åter till heat 1 så leder tiger efter detta linus jagar på i sitt tempo som 2a och ingen drive tru kommer så linus går i mål som klar 2a
sören höggström lämnar in en protest mot den så kallade tjuvstarten men protesten blir inte godkännd utan resultatlistorna kommer upp på tavlan och är påskrivna av tävlingsledningen som godkännda och så långt är väl allt lugnt men helt plötsligt kommer nån jävel från tävlingsledningen och helt utesluter linus från heat 1 så linus får bara 8 ponäng istället för 17
helt plötsligt har då linus blivit helt utesluten från sitt heat pga för de första ,att posteringen missat tjuvstarten , se om d enu var tjuvstart så missade tävlingsledningen att ge han en drive tru ute på banan och resultatet av de blir att han blir utesluten och jag tror inte ens de är lagligt att ändra på ett fastslaget beslut som till och med är påskrivet och uppsatt på tavlan
helt sansslöst jävla oseriöst
nu kanske de här är lätt att glömma då linus ändå vann sm guld på sitt första år i isracing men sånna hära beslut av en oseriös tävlningledning kunde lika gärna ha förstört allt.....
i heat nr 2 långnabb så var janssons bmw för skadad för att han skulle kunna kämpa om guldet
om linus hade brytit på första varvet och jansson hade kommit 1 eller 2a så hade jansson vunnit sm guld men efter mycke om och men skulle jansson få låna tommy carlströms honda s2000 men då tommy körde sitt kortnabbsheat innan långnabben så rasade diffen på tommys bil och blev stående så nu hade inte ens jansson nån lånebil längre
men helt plötsligt kommer en kille som heter andreas pettersson tror jag som kör en röd pv i kortnabb och lånar ut sin bil till micke så nu skulle micke helt plötsligt köra volvo pv med kortnabb i långnabbsklassen

starten gick i alla fall och fredrik tiger tar starten med per ohlssons gamla s40 motor med en unitek 2,9 16 ventilare och vinner även sitt andra heat , linus jagade tätt bakom och sattsade allt han kunde men fick punka efter några varv och komme sist då han bröt
jansson kämpade på med 2400 pvn med kortnabbshjul och slutade näst sist men de räckte i alla fall för att säkra sm slivret och tiger komme fick sm brons men de tog ett bra tag innan nån ens viste vilka poäng som skulle delas ut denna omgång efter allt satans svammel från den första omgången så de gav en väldigt bitter eftersmak på en sm final och så ska de verkligen inte vara
nu är de hära mina åsikter och inte nån av dom tävlandes
janssons bil efter rullningen på några varv



jansson till vänster i den lånade pv med kortnabbshjul

SM GULD med mekanikern fredrik schäfström linus westman samt micke westman

måste ju verkliigen berömma killen som lånar ut sin bil utan att tveka till micke så han kan köra och kämpa om pallplats bara så där
de är ganska starkt gjort då de inte är nå billiga leksaker de handlar om
sorry för dom dåliga bilderna , min iphone går inte få kontakt med så jag får inte ut nå bilder från den så bilderna hära har jag skrapat ihop på nätet nu efter tävlingen
de var nog allt för idag
mvh
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Re: Bmw E30 M73 V12 isracing
"Nöp fast lite"
Det är väl som så, i all motorsport att det är upp till team och förare att ha material som fungerar, och där i från där jag stod så såg det inte ut som en draggande koppling. Men i vilket fall, oavsett så är det som du säger inte ett problem, om folket som ska se det inte såg det, och absolut skall ingen komma i efterhand och domdera och bestraffa, katastrof.
Kul att det räckte till ett SM guld trots allt. Kikade lite på bilen i depån, en riktigt våtdröm för dom som gillar E30.
Mvh
Det är väl som så, i all motorsport att det är upp till team och förare att ha material som fungerar, och där i från där jag stod så såg det inte ut som en draggande koppling. Men i vilket fall, oavsett så är det som du säger inte ett problem, om folket som ska se det inte såg det, och absolut skall ingen komma i efterhand och domdera och bestraffa, katastrof.
Kul att det räckte till ett SM guld trots allt. Kikade lite på bilen i depån, en riktigt våtdröm för dom som gillar E30.
Mvh
Re: Bmw E30 M73 V12 isracing
ja även om de nu var en tjuvstart oavsett anledning så är de ju tävlingsledningen som gjort fel och linus fick sota pga dess inkompetens
jag kan inte förstå hur de ens kan vara möjligt att ta sånna beslut och jag tror inte bilsportsförbundet hade varit så nöjd över detta agerande
igentligen skulle ju en drive tru ha varit straffet om de nu bedömdes som tjuvstart
jag vet inte vars gränsen riktigt går för tjuvstart när inte nån annan bil rörde på sig och de blev en omstart i stället men han rullade ju i alla fall fram och han hade då garaterat fått mer poäng av en drive tru ute på banan än att uteslutas
tävlingsledningen skulle i stället ha erkännt bara att dom helt enkelt missade tjuvstarten eller att dom missade ge ut bestraffningen men att utesluta linus pga deras inkompetens de är så sjuk fel som de kan bli och jag hoppas de aldrig upprepar sig igen
sen var de jäkligt oroligt i depon efteråt då ingen riktigt viste vem som vann då de inte ens gick lita på underskrivna resultatlistor från tävlingsledningen
sören höggström sprang runt och sa att tiger vann sm guldet bla men till slut stog de klart att linus i alla fall vann med några poäng jansson 2a och tiger 3a och de bästa av allt var att sören som ska fula sig hela tiden inte fick nån pallplats
mvh
jag kan inte förstå hur de ens kan vara möjligt att ta sånna beslut och jag tror inte bilsportsförbundet hade varit så nöjd över detta agerande
igentligen skulle ju en drive tru ha varit straffet om de nu bedömdes som tjuvstart
jag vet inte vars gränsen riktigt går för tjuvstart när inte nån annan bil rörde på sig och de blev en omstart i stället men han rullade ju i alla fall fram och han hade då garaterat fått mer poäng av en drive tru ute på banan än att uteslutas
tävlingsledningen skulle i stället ha erkännt bara att dom helt enkelt missade tjuvstarten eller att dom missade ge ut bestraffningen men att utesluta linus pga deras inkompetens de är så sjuk fel som de kan bli och jag hoppas de aldrig upprepar sig igen
sen var de jäkligt oroligt i depon efteråt då ingen riktigt viste vem som vann då de inte ens gick lita på underskrivna resultatlistor från tävlingsledningen
sören höggström sprang runt och sa att tiger vann sm guldet bla men till slut stog de klart att linus i alla fall vann med några poäng jansson 2a och tiger 3a och de bästa av allt var att sören som ska fula sig hela tiden inte fick nån pallplats
mvh
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Re: Bmw E30 M73 V12 isracing
Jag håller som sagt med till 100%, största problemet i alla motorsport är ju att om något väl blir såhär fel så är det nästan omöjligt att som förare påverka det.
Vi alla vet ju hur kul det är med en tävlingsledning på tvären emot sig. Nåväl, tur att det gick vägen i alla fall!
Vi alla vet ju hur kul det är med en tävlingsledning på tvären emot sig. Nåväl, tur att det gick vägen i alla fall!
Re: Bmw E30 M73 V12 isracing
idag är de ett år sen mitt förra garage brann ner :/
hoppas alla har sina garage och hem rätt försäkrade
jag hade tyvär bara lösöresförsäkring på 300 papp och de var alldelens för lite
många kanske inte vet att en HEM försäkring på garaget täcker bara bildelar för 5000 kr och vektyg kan även vara svårt att få ut ersättning för via en hemförsäkring
de finns en försäkring som heter företagsförsäkring som man kan tekna för maskiner och bildelar mm
jag har en försäkring nu för 700 tusen och den kostar ungefär 3000 kr per år och den rekomenderar jag alla att teckna ifall olyckan skulle vara framme
tänk även på att ha bilen avställningsförsäkrad för dom täcks inte av hemförsäkringen även om dom står inomhus
samma gäller bilar som står utomhus som kan bli vandaliserade eller få skador av tex en brand som tex 3 bilar gjorde hos mig å de fick jag inte en kr för tyvär
avstälningsförsäkring på en bil kostar kanske 30-50 kr månaden

mvh björn
hoppas alla har sina garage och hem rätt försäkrade
jag hade tyvär bara lösöresförsäkring på 300 papp och de var alldelens för lite
många kanske inte vet att en HEM försäkring på garaget täcker bara bildelar för 5000 kr och vektyg kan även vara svårt att få ut ersättning för via en hemförsäkring
de finns en försäkring som heter företagsförsäkring som man kan tekna för maskiner och bildelar mm
jag har en försäkring nu för 700 tusen och den kostar ungefär 3000 kr per år och den rekomenderar jag alla att teckna ifall olyckan skulle vara framme
tänk även på att ha bilen avställningsförsäkrad för dom täcks inte av hemförsäkringen även om dom står inomhus
samma gäller bilar som står utomhus som kan bli vandaliserade eller få skador av tex en brand som tex 3 bilar gjorde hos mig å de fick jag inte en kr för tyvär
avstälningsförsäkring på en bil kostar kanske 30-50 kr månaden

mvh björn
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 570
- Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am
Re: Bmw E30 M73 V12 isracing
Läst din tråd nu och den är va jättebra,började tråkigt med branden men bra jobbat med nya garaget och bilbygget,kul med lite rallycrossbilar också på isen:D .
Roger (Magic T) Thomasson
Re: Bmw E30 M73 V12 isracing
funderar eventuellt på sälja mitt e30 bygge med bmw m73 v12 på 326 hk med seriöst omsvetsat tds låda
finns även 3 skivig tiltonkoppling god för 1250nm
samt ett svänghjul som är nästan klart för montering
samt hr coilovers fjäderben fram
samt rödvita klarglasbakljus
bilen är som sagtt en 89 e30 som har klarat sig riktigt bra från rost däremot har den en buckla mellan förardörren och bakhjulet
inredningen är urplockat men instumentbräda och sånt finns kvar dock ej stolar och baksäte
bakvagnen är även monterad lös
motorn har jag haft i min 750 bmw så den vet jag går som fasiken och inga problem med den
planen var att montera vems på v12an och sätta en stel bakaxel på bilen och ha en jäkligt kul lekbil till sommaren men jag har länge gått å funderat på en cadillac 59 eller 60 så jag funderar på avyttra detta bygge till någon som vill ta över annars bygger jag ihp den när jag får lite tid över själv så de är inge panik att bli av med den









läs tråden ifall ni vill ha mer info aannars är de bara fråga i säljtråden som ligger på till salu avdelningen här på sävar och helst inte här
priset är 20 för allt och jag är inte intresserad av nå byten eller att sälja nånting löst så de är allt eller inget
mvh
finns även 3 skivig tiltonkoppling god för 1250nm
samt ett svänghjul som är nästan klart för montering
samt hr coilovers fjäderben fram
samt rödvita klarglasbakljus
bilen är som sagtt en 89 e30 som har klarat sig riktigt bra från rost däremot har den en buckla mellan förardörren och bakhjulet
inredningen är urplockat men instumentbräda och sånt finns kvar dock ej stolar och baksäte
bakvagnen är även monterad lös
motorn har jag haft i min 750 bmw så den vet jag går som fasiken och inga problem med den
planen var att montera vems på v12an och sätta en stel bakaxel på bilen och ha en jäkligt kul lekbil till sommaren men jag har länge gått å funderat på en cadillac 59 eller 60 så jag funderar på avyttra detta bygge till någon som vill ta över annars bygger jag ihp den när jag får lite tid över själv så de är inge panik att bli av med den









läs tråden ifall ni vill ha mer info aannars är de bara fråga i säljtråden som ligger på till salu avdelningen här på sävar och helst inte här
priset är 20 för allt och jag är inte intresserad av nå byten eller att sälja nånting löst så de är allt eller inget
mvh
Re: Bmw E30 M73 V12
bästa sättet att få nå gjort är att sätta ut allt på annons
nu står bilen på lyften med v12an och lådan ilyft och nu håller jag på tillverka ett motorok som ska stå på varje skärmarna så motorn kan hänga fritt i den så jag kan ta loss motorlyften och hissa bilen upp å ner på lyften för att möjligen kunna flytta bak motorn lite till och då vill man ju se klart å tydligt överallt å då är lyften bra
sen går de inte få roligare bil för pengarna så varför skulle jag sälja igentligen , blir de nu en cadillac i sommar så kan de ju även va kul med nånting som rör på sig också
mvh

nu står bilen på lyften med v12an och lådan ilyft och nu håller jag på tillverka ett motorok som ska stå på varje skärmarna så motorn kan hänga fritt i den så jag kan ta loss motorlyften och hissa bilen upp å ner på lyften för att möjligen kunna flytta bak motorn lite till och då vill man ju se klart å tydligt överallt å då är lyften bra
sen går de inte få roligare bil för pengarna så varför skulle jag sälja igentligen , blir de nu en cadillac i sommar så kan de ju även va kul med nånting som rör på sig också
mvh
Re: Bmw E30 M73 V12
fick ju ett litet il och monterade ner motorn igen med bilen på lyften å gjorde ett motor ok som motorn kunde hänga i och nu blev de genast roligare då man kunde se och testa lite olika höjder å sånt på motorn och se vars de tog i och vars de gick fritt
kapade ur lite grann ur torpedväggen på 3 ställen och helt plötsligt gick motorn få 7 cm längre bak vilken i sin tur medföljde att de inte blev lika tajt mot huven så nu kunde jag även lyfta motorn ca 3 cm så nu behöver jag inte distansera ner framvagnsbalken lika mycket eller göra om tråget och nu kommer även tråget högre upp från marken så nu kanske man inte behöver knäcka tråget som på nån gammelmerca
nu är i alla fall motorfästen gjorda på båda sidorna och motorn hänger i dessa just nu å de känns skönt
ska blästra dom och hålborra dom lite då matrialet blev lite väl tilltaget men ska de turbo nästa år så vill de till att vara stadiga fästen om de ska hålla
jag har gjort fästena under rambalken för att få så bredd mellan fästena som möjligt och sen blir dom minst i vägen där när de ska fram grenrör där och så ska även ett 3-3,5tums rör tilbaka från turbon nästa år å hur de ska gå få plats med de kommer bli en vetenskap i sig

mvh
kapade ur lite grann ur torpedväggen på 3 ställen och helt plötsligt gick motorn få 7 cm längre bak vilken i sin tur medföljde att de inte blev lika tajt mot huven så nu kunde jag även lyfta motorn ca 3 cm så nu behöver jag inte distansera ner framvagnsbalken lika mycket eller göra om tråget och nu kommer även tråget högre upp från marken så nu kanske man inte behöver knäcka tråget som på nån gammelmerca
nu är i alla fall motorfästen gjorda på båda sidorna och motorn hänger i dessa just nu å de känns skönt
ska blästra dom och hålborra dom lite då matrialet blev lite väl tilltaget men ska de turbo nästa år så vill de till att vara stadiga fästen om de ska hålla
jag har gjort fästena under rambalken för att få så bredd mellan fästena som möjligt och sen blir dom minst i vägen där när de ska fram grenrör där och så ska även ett 3-3,5tums rör tilbaka från turbon nästa år å hur de ska gå få plats med de kommer bli en vetenskap i sig

mvh
Re: Bmw E30 M73 V12
jahapp bmw bygget har legat helt nere ett bra tag , efter ha gjort motorfästen och sånt så gav ryggen upp helt så jag har mer eller mindre rullat tummarna i 2 månader och de har inte blivit gjort nå på lägenhetet heller efter att vi monterat nya köket men snart måste jag försöka göra nått åt de
ryggen har ordnat sig lite i alla fall och jag har ju länge sökt en Cadillac 59 eller 60 och framför allt en Fleetwood
sökte och sökte på alla diverce sidor, forum annonser mm men hittade bara dåliga bilar för dyra pengar och ingen var en Fleetwood
jag hade då på minne att de fanns ute en solbränd Cadillac Fleetwood 1959 på annons för ca ett halvår sedan så jag satt i 4 timmar och kollade på cadillacbilder på google å helt plötsligt dyker bilen upp som jag sett ett halvår tidigare och de fanns även en länk till annonsen på blocket men den gick ju inte gå in på då annonsen inte fanns kvar
sagt å gjort jag mailade blocket å frågade om dom kunde fixa telefonnummret som var i annonsen men de fick dom inte lämna ut
jag kunde dock ställa en del frågor via mailen och så kunde blocket vidarebefordra mina frågor till killen med bilen men han svarad eju tyvär inte på mailen så jag gick med i en massa raggarsidor på facebook och efterlyste ägaren till bilen då jag länkade bilden från google och tamefan jag fick tips efter några timmar på ett namn som jag genast sökte fram telefonnummret till via Eniro och ringde på stört , sa väl kort och gott att jag sökte en 59 han hade haft på blocket för ett halvår sedan och frågade om jag kunde få nya ägarens telefonnummer men då säger killen att han ångrat sig och hade kvar bilen
förklarade kort och gott att jag skulle ha bilen å de var bara säga ett pris så komme jag och hämtade den och priset han ville ha nu var helt okej så 4 timmar senare hade jag skruvat ihop de sista på transportern jag skulle ha som dragbil och hyrt släp och fixat men en polare som sällskap dock så saknade han körkort så jag har fått köra allt själv så i lördagskväll kl 9 började vi rulla neröver på en resa som visade sig vara på 260 mil tur och retur
bilen fanns i Tidaholm 20 mil från Göteborg ungefär
körde som fan dit ner med tommt släp och var där kring 10 på förmiddagen på söndagen , kollade lite snabbt på bilen och lastade den och så körde vi ca 10 mil innan vi hittade ett hotell som var öppet , helt slut i luvan så glömde jag lyset på i bilen så när vi sovit 4 timmar och skulle vidare hemmåt var bilen död men några hjälpsamma personer kablade igång oss sen var de bara fortsätta hem de resterande 120 milen med ett släp som dansade helvilt bakom bilen pga redig överlast och baktung bil
trodde att vi skulle möta snuten omgående bli stoppad men första snutbil man såg var i skellefteå och då var man ju bara 20 mil hemmifrån och dom stoppade inte ens oss så vi var hemma kring 11 på måndagen och allt hade gått skitbra förutom att man var grymt slut i skallen efter ha kört själv 260 mil varav 130 med ett lastat släp som ormade sig så fort man gick över 90
väl hemma så provstartade jag bilen och körde in i garaget men den blandar vatten i oljan så orginalmotorn åkte ut och ska renoveras , har en nyrenoverad cheva 6,2 liters diesel som jag ska in med i morgon för att se om den passar
nu svalde väl alla cadillacfantaster tungan men så är de i alla fall för de här ska bli en bruksbil som man kan köra med från mars till december och jag ska köra mycket med den å inte stå å putsa i nått garage som alla andra
bilen ska få ny inredning samt golvbrunnar och motorn och låda sen ska den användas
har redan köpt nya golv och allt i bromsväg och dom är renoverade nu så nu funkar bromsarna
har besiktning på 11 dagar så de är lite brådis haha
ska även beställa 20 tummare i veckan
bilen är från oklahoma och har 1 ägare sen 1962 och den är inte sönderskruvad på något sätt och den har grymt fint crom
lack kanske blir till vintern men de är osäkert för jag gillar de brända och slitna stuket men blir de lack så blir de nog en blanksvart
slänger väl in lite bilder på solbrända pärlan
annonsbilden jag hittade efter 4 timmars sökande

lastad i Tidaholm

äntligen hemma efter 260 mil

börjat ta ut motorn

testade bakjusen

som pricken över i så gick iphonen sönder dagen efter vi kommit hem så jag har väldigt lite bilder
fendrarna och navkapslarna har jag givetvis också men dom är borttagna på bilderna för att kunna spänna fast bilen ordentligt
Med vänlig hälsning
ryggen har ordnat sig lite i alla fall och jag har ju länge sökt en Cadillac 59 eller 60 och framför allt en Fleetwood
sökte och sökte på alla diverce sidor, forum annonser mm men hittade bara dåliga bilar för dyra pengar och ingen var en Fleetwood
jag hade då på minne att de fanns ute en solbränd Cadillac Fleetwood 1959 på annons för ca ett halvår sedan så jag satt i 4 timmar och kollade på cadillacbilder på google å helt plötsligt dyker bilen upp som jag sett ett halvår tidigare och de fanns även en länk till annonsen på blocket men den gick ju inte gå in på då annonsen inte fanns kvar
sagt å gjort jag mailade blocket å frågade om dom kunde fixa telefonnummret som var i annonsen men de fick dom inte lämna ut
jag kunde dock ställa en del frågor via mailen och så kunde blocket vidarebefordra mina frågor till killen med bilen men han svarad eju tyvär inte på mailen så jag gick med i en massa raggarsidor på facebook och efterlyste ägaren till bilen då jag länkade bilden från google och tamefan jag fick tips efter några timmar på ett namn som jag genast sökte fram telefonnummret till via Eniro och ringde på stört , sa väl kort och gott att jag sökte en 59 han hade haft på blocket för ett halvår sedan och frågade om jag kunde få nya ägarens telefonnummer men då säger killen att han ångrat sig och hade kvar bilen
förklarade kort och gott att jag skulle ha bilen å de var bara säga ett pris så komme jag och hämtade den och priset han ville ha nu var helt okej så 4 timmar senare hade jag skruvat ihop de sista på transportern jag skulle ha som dragbil och hyrt släp och fixat men en polare som sällskap dock så saknade han körkort så jag har fått köra allt själv så i lördagskväll kl 9 började vi rulla neröver på en resa som visade sig vara på 260 mil tur och retur
bilen fanns i Tidaholm 20 mil från Göteborg ungefär
körde som fan dit ner med tommt släp och var där kring 10 på förmiddagen på söndagen , kollade lite snabbt på bilen och lastade den och så körde vi ca 10 mil innan vi hittade ett hotell som var öppet , helt slut i luvan så glömde jag lyset på i bilen så när vi sovit 4 timmar och skulle vidare hemmåt var bilen död men några hjälpsamma personer kablade igång oss sen var de bara fortsätta hem de resterande 120 milen med ett släp som dansade helvilt bakom bilen pga redig överlast och baktung bil
trodde att vi skulle möta snuten omgående bli stoppad men första snutbil man såg var i skellefteå och då var man ju bara 20 mil hemmifrån och dom stoppade inte ens oss så vi var hemma kring 11 på måndagen och allt hade gått skitbra förutom att man var grymt slut i skallen efter ha kört själv 260 mil varav 130 med ett lastat släp som ormade sig så fort man gick över 90
väl hemma så provstartade jag bilen och körde in i garaget men den blandar vatten i oljan så orginalmotorn åkte ut och ska renoveras , har en nyrenoverad cheva 6,2 liters diesel som jag ska in med i morgon för att se om den passar
nu svalde väl alla cadillacfantaster tungan men så är de i alla fall för de här ska bli en bruksbil som man kan köra med från mars till december och jag ska köra mycket med den å inte stå å putsa i nått garage som alla andra
bilen ska få ny inredning samt golvbrunnar och motorn och låda sen ska den användas
har redan köpt nya golv och allt i bromsväg och dom är renoverade nu så nu funkar bromsarna
har besiktning på 11 dagar så de är lite brådis haha
ska även beställa 20 tummare i veckan
bilen är från oklahoma och har 1 ägare sen 1962 och den är inte sönderskruvad på något sätt och den har grymt fint crom
lack kanske blir till vintern men de är osäkert för jag gillar de brända och slitna stuket men blir de lack så blir de nog en blanksvart
slänger väl in lite bilder på solbrända pärlan

annonsbilden jag hittade efter 4 timmars sökande

lastad i Tidaholm

äntligen hemma efter 260 mil

börjat ta ut motorn

testade bakjusen


som pricken över i så gick iphonen sönder dagen efter vi kommit hem så jag har väldigt lite bilder
fendrarna och navkapslarna har jag givetvis också men dom är borttagna på bilderna för att kunna spänna fast bilen ordentligt
Med vänlig hälsning
Re: Bmw E30 M73 V12 + Cadillac 1959 Fleetwood
Hur gör du med dieseln på besiktningen, ska du hiva i originalen igen eller?
Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
Re: Bmw E30 M73 V12 + Cadillac 1959 Fleetwood
De är inga problem jag skulle bara ha med uppgifter från vilket bil motorn komme så han kunde ta effekt uppgifterna , finns inga avgaskrav på en 6,2 och dom får inte varva dessa motorer å göra nå röktester pga så många rasat så har en 6,2a dispens , så länge man inte blåvarvar dessa så går många motorer över 50000 mil men varv dödar dom fort , nåja nu ska jag gå å se hur de Passar för jag tänker inte kapa sönder å ändra nå i karossen så vill man byta tillbaka när bensinmotorn är renoverad och frisk så ska man kunna göra de utan att man ser att nå är ändrat , lite kul att Fleetwood med ac utrustning har retur rör orginal till tanken
Re: Bmw E30 M73 V12 + Cadillac 1959 Fleetwood
Ok du gör en regbes, jo avgaskraven är snälla på äldre årsmodeller 

Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
Re: Bmw E30 M73 V12 + Cadillac 1959 Fleetwood
jo bilen är intagen i Sverige för 1,5 år sen ca så de är bara gjort en ursprungskontroll på den så jag måste regga den och då gör jag de med dieseln direkt
rev orginalmotorn idag och den hade blåst båda topppackningarna så därför var de vatten i cylindern men de var även nå konstig skada i cylinder 1 där de var som gropar 1-2 cm under övre vändkant och de verkar inte vara pga rost men man vet ju aldrig vad motorn varit ut för tidigare , så den cylindern har den ju inte gått bra på kan jag lova även om man inte såg nån skada på kolv eller liknande
ska se om de går borra 0.60 annars får man fodra den cylindern eller byta blocket
har lyfta i 6,2an idag och en tom 700 låda som mall och de passar ganska bra faktiskt
kommer åka på göra helt nya motorfästen dock så varken cadillacen eller chevans fästen går göra nå vettigt av så motorkuddar är de första jag måste skaffa i morgon
mvh
rev orginalmotorn idag och den hade blåst båda topppackningarna så därför var de vatten i cylindern men de var även nå konstig skada i cylinder 1 där de var som gropar 1-2 cm under övre vändkant och de verkar inte vara pga rost men man vet ju aldrig vad motorn varit ut för tidigare , så den cylindern har den ju inte gått bra på kan jag lova även om man inte såg nån skada på kolv eller liknande
ska se om de går borra 0.60 annars får man fodra den cylindern eller byta blocket
har lyfta i 6,2an idag och en tom 700 låda som mall och de passar ganska bra faktiskt
kommer åka på göra helt nya motorfästen dock så varken cadillacen eller chevans fästen går göra nå vettigt av så motorkuddar är de första jag måste skaffa i morgon
mvh