Sida 12 av 15

Postat: sön sep 13, 2015 9:45 pm
av Big Al
-

Re: Big Al´s projekt

Postat: mån sep 14, 2015 6:25 am
av lewwan
BildBild
https://vimeo.com/139173498




Skickat från min iPhone med Tapatalk

Postat: tor okt 01, 2015 7:46 pm
av Big Al
-

Postat: tor feb 04, 2016 1:23 am
av Big Al
-

Postat: sön feb 07, 2016 8:22 pm
av Big Al
-

Re: Big Al´s projekt

Postat: sön feb 07, 2016 9:26 pm
av mattias
Det hade varit kul att knäcka 500 whp, men mottrycket började komma ikapp och kan skena när man börja trycka på men vi har inte provat så vi vet inte.
Vi får se om det går varva mer nästa gång ! (triggermissar)

Postat: sön feb 07, 2016 11:11 pm
av Big Al
-

Postat: sön feb 07, 2016 11:25 pm
av Big Al
-

Re: Big Al´s projekt

Postat: mån feb 08, 2016 5:13 am
av Kadett4wd
Allt detta special i turbon och bara 100-200rpm tidigare spool än killen med liknande turbo?

Postat: mån feb 08, 2016 10:21 am
av Big Al
-

Re: Big Al´s projekt

Postat: mån feb 08, 2016 12:26 pm
av Kadett4wd
Vad säger du om polarens som har 555hk på naven och fullt ladd(2bar+) vid 4700rpm med en köpesturbo, ej moddad.
Enda som skiljer mot din motor är plenumet (TG racing,större plenum = sämre spool) och grenrröret.
RWD röret vill jag påstå bör spoola turbon bättre än hans grenrör, dock kan hans ge mer på topp.

Postat: mån feb 08, 2016 12:50 pm
av Big Al
-

Re: Big Al´s projekt

Postat: mån feb 08, 2016 12:53 pm
av Kadett4wd
Jag ska fråga han.
Det är en precision PT5557 Billet turbo iaf.

Re: Big Al´s projekt

Postat: mån feb 08, 2016 5:10 pm
av magnaten
Kadetten
Hur tycker du 5557bb funkar på 2 litersmotorn? Ska nämligen prova ett sånt agg nu på min 2.0 A3

Re: Big Al´s projekt

Postat: mån feb 08, 2016 5:21 pm
av Kadett4wd
cossie är ju lite tröga att få igång turbos i std utförande.
Robert Hellsing har ett sådant på sin urquattro och den är ju hysterisk för att vara en 5a, de är ju också tröga med turbos.
Men då iofs 2.2 liter.

Robbans:
Bild


Blyfri98 i polarens cossie förresten ;)