Vi har inte provat någon annan tillsats än "vanlig" alu. Blev kemiskmetall i stället.
Kändes som det bet bra, skall klara kortare stunder på 160grader och 100grader kontinuerligt.
Skall testa ut den nya placeringen av oljelocket med huven innan jag finslipar.
Erik, ok fränt. Du har alltså tänkt styra ATTESAn helt manuellt on/off? Jag tänkte först styrt den via sprutet med TPS, MAP och hastighet som input och sedan PWM styra ventilen på org. pumpen. Men så hittade jag Fullrace ETS-Pro, ett system som går att använda som standalone på GRT R32-34. Där har du möjlighet att köra mauellt 2WD, AWD samt "auto", I autoläget går de på data från TPS och G-sensor. Detta systemet kommer jag mest troligt använda. Man kan även "mappa" autoläget till de uppförande man önskar

Tror "intelligenta" system som detta gör att man får mer ut av sitt AWD system i form av manöverbarhet och prestanda på bana. Kanske något även för dig?
Annars har jag pysslat vidare med motor/växellåda. Daniel var förbi och hjälpte till med alu. svetsning. AN12 för oljeretur fram på tråget. Hoppas jag klarar mig på självfall, annars får det bli ytterligare en pump
Igensvetsad anslutning där normalt tomgångsmotorn ansluter.
AN8 nipplar för vattenkylning av turbon.
Täcklock med 1/8" vakumanslutningar. Sitter förstärkning på insidan. AN8 anslutningar svetsade på fuelrail.
3-skivigt ACE från bakaxeldelar testmonterad för justering av urtrampningslager. Blev att skruva växellåda av och på motorn X antal gånger innan lagret hamnade där det skulle och hävarmsrörelsen blev korrekt.
Fick inte plats med den tryckande kopplingscylindern jag hade tänkt använda.
Fick som tur var snabbt tag på en ny dragande på Dalhems, de skall ha en eloge för bra service!
Såhär blev till slut montaget. Känns stabilt.
Bakre cylinderfäste.
Och främre. Testmanövrerade kopplingen manuellt, gick rätt tungt så jag la en extra förstärkningsplåt på gaffeln för att styva upp den.
Svetsade i en bit i sprängkåpan där jag fick kapa bort ett fäste för att få plats med främre knuten på kardanen
till den främre diffen. Första aluminiumet jag svetsar på egen hand. Känns bra att kunna ta sig an lite enklare svetsning själv.
310kg metall, rätt rejäl pjäs. Nu med ditsvetsade EGT uttag på grenrören. WG anslutningar kvar på grenröret innan det är klart.
