Heavy metal bmw:n
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Heavy metal bmw:n
Det är säkert olika på olika sprut hur mycket korrektion man kan ha, och förvänta sig att det funkar korrekt.
Och även naturligtvis vilka möjligheter till inställningar det finns.
Men jag kör precis som du skriver, Closed loop på "låglast" enbart, upp till max 3500 Rpm. eller max 130 kPa (0,3 bar laddtryck)
Och även naturligtvis vilka möjligheter till inställningar det finns.
Men jag kör precis som du skriver, Closed loop på "låglast" enbart, upp till max 3500 Rpm. eller max 130 kPa (0,3 bar laddtryck)
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2436
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Tack Björkj björk skrev:Kastar väl in ett par bilder också på det jag pillar med nu, så det inte bara blir massa jidder som kanske inte är så intressant för alla:whistle:




Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Re: Heavy metal bmw:n
He he, här kommer lite mer som går att förstå sig på
Byggt skiljeväggar i lådan där turbon sitter:

Ett antal timmar bara för att få till lite pappmodeller..
Lite plåt (1mm alu):



Sedan ska ju luften in någonstans också:



Det där tog sin lilla tid, nu ska bara luften in i bilen också..

Byggt skiljeväggar i lådan där turbon sitter:

Ett antal timmar bara för att få till lite pappmodeller..
Lite plåt (1mm alu):



Sedan ska ju luften in någonstans också:



Det där tog sin lilla tid, nu ska bara luften in i bilen också..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 631
- Blev medlem: tor sep 29, 2011 7:31 pm
- Ort: Linköping
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 942
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
Re: Heavy metal bmw:n
Prova med annan papp, som inte tar sån tid att få fram så kanske det går fortare.j björk skrev:
Ett antal timmar bara för att få till lite pappmodeller..
Man blir inte lika yr heller

Re: Heavy metal bmw:n
Men det där är ju den "snabba" pappen..

Samma om den till hö, med den vä får man ju bara hälften så mycket papp.
Dessutom är den sämre att jobba med


Samma om den till hö, med den vä får man ju bara hälften så mycket papp.
Dessutom är den sämre att jobba med


Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
verkar gå igenom mycket sportdryck i det garaget 

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Heavy metal bmw:n
Man måste ju ha papp till mallar ibland, så vad ska man göra? 

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Heavy metal bmw:n
ät flingor ist



16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Heavy metal bmw:n
Har precis läst hela tråden.
Vet jag läse lite på den för några år sedan då du precis börjat med bilen.
Inte varje person som skulle ge sig på att göra egna gjutformar.
Härligt å se folk med så mycke energi, va tvungen att avbryta 2 gånger för att gå ut å skruva själv.
Verkar som de smittar av sig.
Trevlig läsning av ett otroligt roligt bygge!
Blir å fortsätta följa och inte glömma bort va tråden hette!
Vet jag läse lite på den för några år sedan då du precis börjat med bilen.

Inte varje person som skulle ge sig på att göra egna gjutformar.
Härligt å se folk med så mycke energi, va tvungen att avbryta 2 gånger för att gå ut å skruva själv.
Verkar som de smittar av sig.

Trevlig läsning av ett otroligt roligt bygge!
Blir å fortsätta följa och inte glömma bort va tråden hette!

Jens Norgren
Tack Till Alfred Büchi..
Tack Till Alfred Büchi..
Re: Heavy metal bmw:n
Jag vidhåller fortfarande att du ska döpa om tråden till Heavy mental BMW:n. Vilket skick och uppfinningsrikedom rakt igenom hela bygget.
Jag står först i kön att erkänna stor avundsjuka men ännu större respekt till dig och detta bygge.
Hoppas verkligen att du kan komma ut och provköra snart
Jag står först i kön att erkänna stor avundsjuka men ännu större respekt till dig och detta bygge.
Hoppas verkligen att du kan komma ut och provköra snart

*Fyndig text*
Henke K
Henke K
Re: Heavy metal bmw:n
Ser fint ut Jonas! Bra att du hittade en låda o hoppas kopplingen funkar bättre framöver.
Ang biran så tkr jag att blå thor är en riktig höjdare faktiskt!!
Ang biran så tkr jag att blå thor är en riktig höjdare faktiskt!!
Re: Heavy metal bmw:n
Får återigen tacka för kommentarer
Luftintagen är klara, lite bilder:

Märka ut hur de ska sitta..

Mall för att märka ut för hålen.


Hål för luftintag och utmärkt för borrhål.

Jag valde att skruva fast dem med försänkta rostfria skruvar med kupolmuttrar.
Är även limmade med transperant lim av något slag för att täta.

Och slutligen slangar monterade också
Har börjat bygga om en wg klocka för lägre öppningstryck.

Kanske blir en aning mer slaglängd också

Luftintagen är klara, lite bilder:

Märka ut hur de ska sitta..

Mall för att märka ut för hålen.


Hål för luftintag och utmärkt för borrhål.

Jag valde att skruva fast dem med försänkta rostfria skruvar med kupolmuttrar.
Är även limmade med transperant lim av något slag för att täta.

Och slutligen slangar monterade också

Har börjat bygga om en wg klocka för lägre öppningstryck.

Kanske blir en aning mer slaglängd också

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Vart har du köpt dom där naca ducten? Brossan letar några liknande dom där.
Re: Heavy metal bmw:n
Jag hittade bara för enkla slangar här har jag för mig.
De här köpte jag på ebay i usa.
Trodde inte du läste tråden, har inte för mig att jag sett någon kommentar från dig förut
De här köpte jag på ebay i usa.
Trodde inte du läste tråden, har inte för mig att jag sett någon kommentar från dig förut

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836