Jag kommer inte ihåg hur länge den stått där, men inte så länge.
Ett par timmar eller något.
Men jag ser ju endå på nivån i tanken när jag kört, om det är mindre än innan jag körde.
Mats, mitt system är ganska lika.
Jag har 3 sugsteg till tråget, ett till oljereturen från toppen.
Men det är endå öppet från toppen till tråget, så det kan inte "bli kvar" olja där.
Kommer det mer olja än sugsteget tar rinner det bara förbi.
Ett sugsteg till turbon, som är ventilerat via filter.
Vågar inte suga vaccum i turbon, är rädd att den kan ta skada.
Från pumpen till tanken går det 2 st an12 slangar.
Pumpen är en 6 stegs verdi.
2st 32mm urluftningar från tanken som går via catchtank till närheten av luftfiltret.
Alltså inte anslutna till turboinloppet, men riktade mot filtret.
Sedan har jag alltså ett 32mm rör så högt upp på tråget som möjligt som "katastrofurluftning"
Det sitter alltså backventil på det så det bara öppnar vid övertryck i motorn.
Det är alltså via den som det kommit olja.
Nu när jag kört med bilen en del, har jag ännu sämre vaccum.
Knappt något vaccum alls vid lugn körning, 2-2500varv.
Någelunda vaccum på tomgång
När jag stänger av tar det en liten stund innan vaccumet försvinner, så det kan ju inte vara något större läckage in i motorn.
Dock såg oljenivån ok ut när jag kört in i garaget, då hade den dock gått på tomgång ett par min.
Förut har jag haft bättre vaccum på högre varv, och pumpen bör ju rimligtvis suga mer på högre varv.
En tanke är väl om en slang skulle kunna vara täppt på något vis från pumpen till tanken, så den då bygger värre mottryck ju mer man varvar
Eller om motorn blir jäkligt otät så fort man höjer varvet lite
Dock har jag inte märkt någon skillnad i gången.
Vet i fanken vad jag ska tro annars..