Här var det ett tag sen man skrev! Men helt still har det inte stått, trot eller ej så är sävarturbos segaste, dummaste och naivaste projekt på G igen

Saxar in några öppdäjts från 140klubbens forum:
Ute och fluktar:
Sliiiiipa, detta var i augusti tror jag, hade precis köpt en tryckluftsdriven långbräda som visade sig vara en mycket god investering:

Underarbetet blev väl lite grovhugget, körde på tills jag spydde på att slipa helt enkelt.
Sen gick det några månader, hade/har fullt upp med diverse skit i skolan med tentor, uppsatsskrivningar mm. Har vart en ganska tumultartad höst för min del. För nån månad sen så vart det tal om att 142:an ev skulle vara tvungen att bo utomhus ett tag, då var det bara att ta fram roller och diverse penslar... Resultatet vart väl ungefär vad man kan förvänta, men det duger för mig och de mål jag har med bilen:

Riktigt sunkig bild... Är iaf 2k epoxygrund och sidensvart industrifärg ovanpå det. Verkar sitta.
Näst på tur står mer ihopmontering så fort det har lugnat ner sig i skolan och på andra fronter.. Målet är en stenhård busbil 2010, byggd enligt modellen K.I.S.S, Keep It Simple Stupid. Jag orkar inte med längre att ha en halvfärdig bil stå i garaget. Den ska ut 2010 punkt jävla slut.
Då var man igång igen! Målet nu kortsiktigt är ihopmontering och uppstart
Som den står nu... Snodde brorsans 16" vinterdäck och prövade bak, verkar gå fritt! Och ja, som ni ser är den äckelsvart.

En rejäl sänkning, takräcke, busiga fälgar... Lite sunkräserstuk är tanken!
Igår hivade jag i tank + påfyllningsrör och krafs.
Jaha, börjar hitta tillbaks lite skit i pannrummet:

Ja, allt är skitigt och dant och innerskärmarna ser förjävliga ut och är helt fellagade, det vet jag om. Men nu ska skiten ihop och innerskärmarna ska bort nån gång efter besiktning.
Dock så märkte jag en mysig tabbe som inträffade när jag plockade ihop bromsservot efter målning:

Vaccuum-mojs-anslutningen har alltså hamnat uppåner

Tror ni det har någon betydelse eller måste jag riva isär allting igen?
Och mer bromsrelaterat skit:

Skarvdosorna eller vad dom heter som sitter innan anslutningarna till bakbromsarna är inte i helt ok skick, verkar som om någon har tagit till lite väl grova metoder för att få ur två bromsnipplar... Ska rengöra, försöka få ut resterna av den ena på nåt sätt och hoppas att dom håller tätt trots misshandeln.
Måste kolla upp hur det står till med bakbromsarna också, såhär när allt ska ihop igen så kom jag ihåg hur förra ägaren berättade att han hade svårt att få dit bromsnipplar eller nåt skit efter bakaxelbyte

Eller så skiter jag i det och fixar fram bränslerör och grenrörspackning och startar upp muppräsern och sladdar runt lite, förra ägaren har ju faktiskt pluggat anslutningarna till bakre bromsrören så fint så... Vill minnas att den var extremt lättbörnad
//Oscar