Sida 13 av 21

Postat: tor jun 18, 2009 1:17 pm
av Jonas Ohlsson
hej och grattis att du ska bli pappa, som tur är kommer fritiden tillbaka litegrann efter ett tag :D
värre blir det när nummer 2 kommer då får man planera....

Postat: sön jun 21, 2009 12:20 pm
av RoGGaH
Tackar :)
Ja får hoppas det. Kan tänka mig att det blir lite att stå i då :)

Postat: fre jul 10, 2009 9:22 pm
av GordonE
Hur går det med BMWn? Blir det något åkt?
Hoppas du får lite mer flyt och att lådan håller ihop! Är det fortfarande en Getrag 265?

Jag har ite frågor angående inkoppling av vakuum till mapsensor och dumpventil. Jag håller på att bygga dit ett par M3E30 spjäll. Nu har jag kommit en bit och då har tankarna om hur man ska koppla in alla yttre detaljer. Det ser ut som at du använder de fyra vakuummätningshålen till dump, btr och map? Eller är det bara till MAP och BTR?

Jag var tvungen att korta bort kanalen till tomgångsmotorn, men har svetsat dit en 1/8" anslutning på varje runner istället. Jag har lite funderingar på att använda tomgångsregleringen, och då kan jag ju kanske inte använda den kanalen till mycket mer. Kanske kan man ansluta dumpen där med...

Hör du bromsservo från en runner? Edit: såg att du inte körde med bromsservo :)

Har du några bra tips? Så kanske jag slipper göra så mycket fel :)

Mvh Gordon

Postat: lör jul 11, 2009 9:38 am
av RoGGaH
Jo då det går framåt har fått i hop den igen och fått dit ett par wheelebars.
Var ut och prova den en sväng utan för jobbet och det värkar funka allting.
Så det blir körning i morgon i söderhamn om det inte regnar då.

Nä jag kör med en eftermarknads låda som igentligen är för rallycross.
www.firmalarsdavidsson.se
Den håller fin fint var strul med växelkulissen som gjorde att den gick sönder sist. Backen paja men resten fungerade fortfarande. Men det är också fixa och funkar kanon nu.
Bild

Stämmer jag kör alla tre på samma BTR, MAP och dump.
Jag har M5 spjäll men de är ingen större skillnad.
Men det du kan göra ist för som jag gjort att sätta i hop dom med t-kors är att dra vacum från varje runner till en liten burk och i från den dra till de grejer du behöver vacum till. Funkar nog lite bätte.
På tex S50 maskinerna så sitter det en vacumrail som dom tar vacum till bromservo mm. En sån vore nog kanon om det fan plats för den.

Postat: mån dec 14, 2009 7:56 pm
av sleeper pv
Lite bilder på tillverkning av bränslepumpsfäste och drivning till den.

En bit sågas:
Bild

Lite svarvning:
Bild

Åsså borra å gänga lite så var det klart:
Bild
Bild

Postat: mån dec 14, 2009 7:59 pm
av sleeper pv
Svarvat en stång som sätts i håldelningsapparaten för att fräsas sexkantig. Detta blir en elektrod för att gnista den hub som skall driva bränslepumpen:

Bild

Åsså själva hubben som här svarvas:
Bild

Snart färdigt å då visas en bild på det......

Men Roggah, vad blir detta då??????? Hehe
Bild

Postat: mån dec 14, 2009 10:22 pm
av Fredde Holmgren
Ser ut som en backplate nedersta bilden?

Postat: tis dec 15, 2009 8:26 am
av RoGGaH
Fan Freddan du får inte avslöja mig sådär ;) :hihi:

Nä då men hade tänkt köra en uppdatering när jag fått grejerna.

Men som man kan se lite av på bilderna blir den en weldon mek pump som ger 6,8 gallon i minuten så det borde räcka bli lite över hehe.
Och det blir en ny btr till den.

Pumpen hamnar på kammen och det har Freddan fixat en stiligt fäste och drivning till :thumbright:

Sen nytt till nästa år blir en 7" 2skivig slirkoppling får se hur bra man får till det. Lär ju ta en stund innan man lärt sig hur det funkar och man får ordning på grejerna.

Och till den måste man ju ha ett svänghjul och det har jag fått hjälp av Kristian och Lasse som jobbar på Hl display här i stan tillsammans med Freddan. Stort tack till dom 3

Kristian har gjort en ritning och Lassa svarvar och fräser.
Blir grymt tjusigt :thumbright:

Kommer bilder senare.

Postat: tis dec 15, 2009 8:57 am
av Johnny H
Va i....jag hade också funderat på att använda en mek pump driven av kamaxeln!
Din bil kommer att bli så grym!

Postat: tis dec 15, 2009 9:00 am
av sleeper pv
Sorry Roggah :? Din senaste uppdatering var 11 Jul...... Tycker det är trist om en av Sveriges snabbaste och råaste -02a inte skall få lite mer uppmärksamhet, hehe. Inte meningen att avslöja några hemligheter...... Bara att visa att du GÖR något.

//Freddan.

Postat: tis dec 15, 2009 9:03 am
av RoGGaH
Det är lugnt skoja bara :D

Man är väl lite lat med uppdateringarna i tråden men känns som man vill visa nått ordentligt när man väl uppdaterar.

Postat: tis dec 15, 2009 9:04 am
av RoGGaH
Johnny H skrev:Va i....jag hade också funderat på att använda en mek pump driven av kamaxeln!
Din bil kommer att bli så grym!
Ja det är smidigt slipper man fler extra remmar mm.

Hehe ja kanske det om den inte rovan far i luften så nu när den ska stressas ordentligt. :P

Postat: tis dec 15, 2009 9:08 am
av RoGGaH
Just ja gjorde ett byte med Driddler det blir 8st 1680cc spridare nu också.

Postat: tis dec 15, 2009 2:35 pm
av j björk
Kul att det händer grejer :thumbright:

Men är det bra att driva pumpen på kammen?
Jag gjorde inte det på pv:n för att det stod att man skulle montera den lågt för att få självfall från tanken.

Postat: tis dec 15, 2009 2:48 pm
av johan johansson
RoGGaH skrev:
Johnny H skrev:Va i....jag hade också funderat på att använda en mek pump driven av kamaxeln!
Din bil kommer att bli så grym!
Ja det är smidigt slipper man fler extra remmar mm.
ja jag gjorde liknande fast jag tog drivningen från aparat axeln (volvo) igenon oljepumpsdrivningen